Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMOPT2211057Bahar Dönemi0+454530
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mine AK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİş başında mesleki uygulama etkinliğinin temel amacı; öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda sektörde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır. Optisyenlik müesseselerini tanıyarak yapılması gereken işlemleri öğrenmek. Kullanılan makine ve malzemeleri tanımak.
Dersin İçeriğiBu ders; Optik mağazasını tanıma ve alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi, alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması.,Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerilerin değerlendirilmesi ve bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi.,Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak.,Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak, reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek.,Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek, kullanmak ve alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanmak.,Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak, reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak.,Çerçeve ve cam alınan firmalarını öğrenmek ve cam siparişi verebilmek.,ARA SINAV,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı yapmak, pupillametre ile pupilla ölçüsü almak, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenmek, pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak ve reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak.,Otomatik makinelerin teknik özelliklerini öğrenme, otomatik fokometre ile lens ölçümü yapma 2-pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile tam çerçeve montaj yapmak, Pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile faset çerçeve montaj yapmak.,Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek, kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak. ,Bifocal lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.,Prograssive lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.,Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması, ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması.,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak.; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mesleğin inceliklerini yerinde uygulama ile öğrenir.
Mesai saatlerine, iş yeri çalışma kural ve prensiplerine uyması gerektiğini saptayabilir.
Optik lens çeşitlerini açıklayabilecektir.
Optik lenslerin fokometre ölçümleri açıklar.
Pupilla mesafesi ve ölçümlerini açıklar.
Optik mağaza içerisinde optik malzemelerin yerleşimi sıralayabilecektir.
Optik lenslerin özelliklerine göre yerleşimi ve siparişini tanır.
Çerçeve çeşitleri ve kalite özellikleri tanır.
Gözlük reçetesi ve adisyonu saptayabilecektir.
Gözlük reçetesi transpozesini açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Optik mağazasını tanıma ve alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi, alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması.
2Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerilerin değerlendirilmesi ve bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi.
3Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak.
4Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak, reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek.
5Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek, kullanmak ve alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanmak.
6Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak, reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak.
7Çerçeve ve cam alınan firmalarını öğrenmek ve cam siparişi verebilmek.
8ARA SINAV
9Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı yapmak, pupillametre ile pupilla ölçüsü almak, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenmek, pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak ve reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak.
10Otomatik makinelerin teknik özelliklerini öğrenme, otomatik fokometre ile lens ölçümü yapma 2-pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile tam çerçeve montaj yapmak, Pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile faset çerçeve montaj yapmak.
11Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek, kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak.
12Bifocal lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.
13Prograssive lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.
14Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması, ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması.
15Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak.
Kaynak
- Ders Notları - Aksak, E, Küçüker T (2005) Gözlükçülük, Eskişehir - Zeleda, A.J.-Kayın, N. Optisyenin El Kitabı No:1 , Ankara - Ralph, D. (1973) Professional Ophtalmic Dispensig USA - Ekrem, N., Savaroğlu, G. (2005). Optik Aletler, Eskişehir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
3
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
6
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
7
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMOPT2211057Bahar Dönemi0+454530
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mine AK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİş başında mesleki uygulama etkinliğinin temel amacı; öğrencilerin öğrenimleri süresince edinmekte oldukları bilgi, beceri ve yetkinlikleri, yine öğrenimleri süresince ilgili oldukları bir alanda sektörde uygulama yaparak pekiştirmelerine ve iş deneyimi kazanmalarına ve bu sayede iş hayatına intibaklarını kolaylaştırmaktır. Optisyenlik müesseselerini tanıyarak yapılması gereken işlemleri öğrenmek. Kullanılan makine ve malzemeleri tanımak.
Dersin İçeriğiBu ders; Optik mağazasını tanıma ve alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi, alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması.,Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerilerin değerlendirilmesi ve bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi.,Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak.,Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak, reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek.,Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek, kullanmak ve alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanmak.,Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak, reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak.,Çerçeve ve cam alınan firmalarını öğrenmek ve cam siparişi verebilmek.,ARA SINAV,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı yapmak, pupillametre ile pupilla ölçüsü almak, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenmek, pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak ve reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak.,Otomatik makinelerin teknik özelliklerini öğrenme, otomatik fokometre ile lens ölçümü yapma 2-pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile tam çerçeve montaj yapmak, Pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile faset çerçeve montaj yapmak.,Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek, kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak. ,Bifocal lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.,Prograssive lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.,Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması, ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması.,Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak.; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mesleğin inceliklerini yerinde uygulama ile öğrenir.
Mesai saatlerine, iş yeri çalışma kural ve prensiplerine uyması gerektiğini saptayabilir.
Optik lens çeşitlerini açıklayabilecektir.
Optik lenslerin fokometre ölçümleri açıklar.
Pupilla mesafesi ve ölçümlerini açıklar.
Optik mağaza içerisinde optik malzemelerin yerleşimi sıralayabilecektir.
Optik lenslerin özelliklerine göre yerleşimi ve siparişini tanır.
Çerçeve çeşitleri ve kalite özellikleri tanır.
Gözlük reçetesi ve adisyonu saptayabilecektir.
Gözlük reçetesi transpozesini açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Optik mağazasını tanıma ve alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmanın yürütülmesi, alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alınması.
2Alanında edinilen temel düzeydeki bilgi ve becerilerin değerlendirilmesi ve bir proje çerçevesinde etkinliklerin yürütülebilmesi.
3Optik müessesede kullanılan makine ve malzemelerin kullanımını gözlemlemek ve kullanmak.
4Gözlük cam-çerçeve hak sorgulaması yapmak, reçetelerin sisteme kaydedilmesi işlemlerini yapmak, reçete kayıt defterine gelen reçeteleri kaydetmek.
5Optik provizyon sisteminin kullanımını gözlemlemek, kullanmak ve alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanmak.
6Çerçeveleri marka ve modellerine göre tanıma ve satış aşamasını gözlemleyerek satış yapmak, reçete analizi yaparak gözlük cam çerçeve satışı yapmak.
7Çerçeve ve cam alınan firmalarını öğrenmek ve cam siparişi verebilmek.
8ARA SINAV
9Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı yapmak, pupillametre ile pupilla ölçüsü almak, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenmek, pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak ve reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı yapmak.
10Otomatik makinelerin teknik özelliklerini öğrenme, otomatik fokometre ile lens ölçümü yapma 2-pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile tam çerçeve montaj yapmak, Pd ve pdhg ölçüsü alarak otomatik taşlama makinesi ile faset çerçeve montaj yapmak.
11Optik lens sipariş prosedürünü öğrenmek ve sipariş vermek, kontak lens satış aşamasını gözlemlemek ve satış yapmak.
12Bifocal lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.
13Prograssive lensleri tanımak, pd ve pdhg ölçüsü almak ve çerçeveye montajını yapmak.
14Alanı ile ilgili konularda sahip olunan temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerin yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarılması, ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin uzman kişilerle paylaşılması.
15Müşteri ile birebir iletişime geçmek ve satış yapmak.
Kaynak
- Ders Notları - Aksak, E, Küçüker T (2005) Gözlükçülük, Eskişehir - Zeleda, A.J.-Kayın, N. Optisyenin El Kitabı No:1 , Ankara - Ralph, D. (1973) Professional Ophtalmic Dispensig USA - Ekrem, N., Savaroğlu, G. (2005). Optik Aletler, Eskişehir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
3
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
6
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
7
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler