Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OPTİSYENLİĞE GİRİŞOPT1110354Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mine AK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOptisyenlik mesleğinin kanun, yönetmelik, deontoloji meslek tarihi ve gelişimi konularının anlatımı, mesleki tüm argümanlar (reçete, cam, çerçeve, lens vb.), temel bilgilerin anlatımı, laboratuvar araç ve gereçlerinin teorik olarak tanımlanması.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri,Gözlük ve lenslerin tarihçesi ve Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi,Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları, Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar,Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri,Konkav ve konveks lenslerin özellikleri,Transpoze (Transpozisyon),Addisyon,ARA SINAV,Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri,Kırılma İndeksi – Yüksek Kırılma İndisi Yüksek Refraftik İndeks,Optik bilimleri, görme kusurları, gözlük cam ve çerçeve terimleri,Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri, ,Diyoptrik güçlerine göre lens grupIarı, Sferometre,Gözlük ve çerçeve çeşitleri, Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar,Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Optisyenlik mesleğinin geçmişten günümüze gelişimini açıklar.
Gözlük, cam, çerçeve, lens ve tüm görme gereçleri ile ilgili temel bilgileri açıklar.
Teknik terimlerin anlamlarını açıklar.
Laboratuvar cihazlarını, el aletlerini ve malzemelerini tanır.
Gözlük reçetesini okur ve gözlük reçetesi hakkındaki temel bilgileri açıklar
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Gözlük ve lenslerin tarihçesi ve Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi
3Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları, Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar
4Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri
5Konkav ve konveks lenslerin özellikleri
6Transpoze (Transpozisyon)
7Addisyon
8ARA SINAV
9Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri
10Kırılma İndeksi – Yüksek Kırılma İndisi Yüksek Refraftik İndeks
11Optik bilimleri, görme kusurları, gözlük cam ve çerçeve terimleri
12Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri,
13Diyoptrik güçlerine göre lens grupIarı, Sferometre
14Gözlük ve çerçeve çeşitleri, Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar
15Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği
16FİNAL SINAVI
Kaynak
- Gözlükçülük Aksak, E ve Küçüker, T (2005) - Temel Optisyenlik: Optisyenlik için On Temel Adım Yrd. Doç. Dr. Erdoğan ÖZDEMR Dr. Onur YARAR - Optisyenin Eğitim El Kitabı- Tuba Özdemir - Akustik ve Optik- Salih Dinçer - Gözlük camlarının montajı- Fatih Şen - McCleary, D., "The Optician Training Manual"., Santa Rosa Publishing., 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
3
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
6
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
7
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OPTİSYENLİĞE GİRİŞOPT1110354Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mine AK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOptisyenlik mesleğinin kanun, yönetmelik, deontoloji meslek tarihi ve gelişimi konularının anlatımı, mesleki tüm argümanlar (reçete, cam, çerçeve, lens vb.), temel bilgilerin anlatımı, laboratuvar araç ve gereçlerinin teorik olarak tanımlanması.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri,Gözlük ve lenslerin tarihçesi ve Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi,Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları, Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar,Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri,Konkav ve konveks lenslerin özellikleri,Transpoze (Transpozisyon),Addisyon,ARA SINAV,Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri,Kırılma İndeksi – Yüksek Kırılma İndisi Yüksek Refraftik İndeks,Optik bilimleri, görme kusurları, gözlük cam ve çerçeve terimleri,Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri, ,Diyoptrik güçlerine göre lens grupIarı, Sferometre,Gözlük ve çerçeve çeşitleri, Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar,Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Optisyenlik mesleğinin geçmişten günümüze gelişimini açıklar.
Gözlük, cam, çerçeve, lens ve tüm görme gereçleri ile ilgili temel bilgileri açıklar.
Teknik terimlerin anlamlarını açıklar.
Laboratuvar cihazlarını, el aletlerini ve malzemelerini tanır.
Gözlük reçetesini okur ve gözlük reçetesi hakkındaki temel bilgileri açıklar
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanımı, kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2Gözlük ve lenslerin tarihçesi ve Türkiye'de optisyenlik mesleğinin tarihi gelişimi
3Optisyenlik mesleği, optisyenin görev ve sorumlulukları, Terminolojik terimler ve mesleki tanımlar
4Refraksiyon kusurları ve lenslerin düzeltme teknikleri
5Konkav ve konveks lenslerin özellikleri
6Transpoze (Transpozisyon)
7Addisyon
8ARA SINAV
9Organik ve mineral lenslerin fiziksel ve kimyasal özellikleri
10Kırılma İndeksi – Yüksek Kırılma İndisi Yüksek Refraftik İndeks
11Optik bilimleri, görme kusurları, gözlük cam ve çerçeve terimleri
12Gözlük camlarının değişik meridyendeki diyoptrik güçleri,
13Diyoptrik güçlerine göre lens grupIarı, Sferometre
14Gözlük ve çerçeve çeşitleri, Yüz tipine göre çerçeve seçimi ve çerçeve seçilirken dikkat edilecek hususlar
15Fokometre tanıtımı ve kullanım tekniği
16FİNAL SINAVI
Kaynak
- Gözlükçülük Aksak, E ve Küçüker, T (2005) - Temel Optisyenlik: Optisyenlik için On Temel Adım Yrd. Doç. Dr. Erdoğan ÖZDEMR Dr. Onur YARAR - Optisyenin Eğitim El Kitabı- Tuba Özdemir - Akustik ve Optik- Salih Dinçer - Gözlük camlarının montajı- Fatih Şen - McCleary, D., "The Optician Training Manual"., Santa Rosa Publishing., 2009

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
3
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
6
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
7
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu