Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OPTİSYENLİKTE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ VE PAZARLAMA STRATEJİLERİOPT1110901Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Haki Gökhan ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHalkla ilişkilerde müşterilerin hangi özelliklere sahip olduğunu algılama ve bu yönde daha başarılı satış-pazarlama uygulamalarının yapabilmesine olanak sağlayıcı faaliyetlerde bulunmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Kavramı,İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetim,Pazarlama Çeşitleri, Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri,Pazarlamada Çevre Faktörler,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranış,Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri Müşteri Kazanma Sürecinde Atılacak Adımlar,Müşteri Sadakati, Sadakatinin Etkileri, Müşteri Sadakati Yaratma Taktikleri Sadık Müşterinin Avantajları,ARA SINAV,Müşteri İletişiminde Problemler ve Nedenleri ,Tüketici Panelleri, Kritik Olay Tekniği,Tüketicilerin satın alma kararı verme süreci, satın alma davranışları, kararlarını etkileyen faktörler,Müşteri Tatmini, Tatmin Olmayan Müşteri Davranışları,Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi ,Odak Grup Görüşmeleri,Müşteri ilişkileri anketi; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müşteri memnuniyetinin arttırılması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
İlişkisel pazarlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
Müşteri memnuniyeti ilkesinin önemini kavrar.
Müşteriyi kazanma ve tutma yetkinliğine sahip olur.
Pazarlama karması öğelerini ayrıntılı olarak açıklar.
Pazarlama yönetim sürecinde pazarlama bileşenlerinin (Mal, fiyat, dağıtım, tutundurma, konumlandırma) nasıl yönetileceğini, pazarlanma bilgi sistemi ve pazarlama örgütlenmesinin nasıl düzenleneceğini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Kavramı
2İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetim
3Pazarlama Çeşitleri, Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri
4Pazarlamada Çevre Faktörler
5Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranış
6Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri Müşteri Kazanma Sürecinde Atılacak Adımlar
7Müşteri Sadakati, Sadakatinin Etkileri, Müşteri Sadakati Yaratma Taktikleri Sadık Müşterinin Avantajları
8ARA SINAV
9Müşteri İletişiminde Problemler ve Nedenleri
10Tüketici Panelleri, Kritik Olay Tekniği
11Tüketicilerin satın alma kararı verme süreci, satın alma davranışları, kararlarını etkileyen faktörler
12Müşteri Tatmini, Tatmin Olmayan Müşteri Davranışları
13Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi
14Odak Grup Görüşmeleri
15Müşteri ilişkileri anketi
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
3
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
6
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
7
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
OPTİSYENLİKTE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ VE PAZARLAMA STRATEJİLERİOPT1110901Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Haki Gökhan ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHalkla ilişkilerde müşterilerin hangi özelliklere sahip olduğunu algılama ve bu yönde daha başarılı satış-pazarlama uygulamalarının yapabilmesine olanak sağlayıcı faaliyetlerde bulunmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama Kavramı,İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetim,Pazarlama Çeşitleri, Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri,Pazarlamada Çevre Faktörler,Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranış,Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri Müşteri Kazanma Sürecinde Atılacak Adımlar,Müşteri Sadakati, Sadakatinin Etkileri, Müşteri Sadakati Yaratma Taktikleri Sadık Müşterinin Avantajları,ARA SINAV,Müşteri İletişiminde Problemler ve Nedenleri ,Tüketici Panelleri, Kritik Olay Tekniği,Tüketicilerin satın alma kararı verme süreci, satın alma davranışları, kararlarını etkileyen faktörler,Müşteri Tatmini, Tatmin Olmayan Müşteri Davranışları,Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi ,Odak Grup Görüşmeleri,Müşteri ilişkileri anketi; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müşteri memnuniyetinin arttırılması yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
İlişkisel pazarlama stratejileri hakkında bilgi sahibi olur.
Müşteri memnuniyeti ilkesinin önemini kavrar.
Müşteriyi kazanma ve tutma yetkinliğine sahip olur.
Pazarlama karması öğelerini ayrıntılı olarak açıklar.
Pazarlama yönetim sürecinde pazarlama bileşenlerinin (Mal, fiyat, dağıtım, tutundurma, konumlandırma) nasıl yönetileceğini, pazarlanma bilgi sistemi ve pazarlama örgütlenmesinin nasıl düzenleneceğini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama Kavramı
2İlişkisel Pazarlama ve Müşteri İlişkileri Yönetim
3Pazarlama Çeşitleri, Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri
4Pazarlamada Çevre Faktörler
5Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranış
6Müşteri İlişkileri Yönetiminde Müşteri Hizmetleri Müşteri Kazanma Sürecinde Atılacak Adımlar
7Müşteri Sadakati, Sadakatinin Etkileri, Müşteri Sadakati Yaratma Taktikleri Sadık Müşterinin Avantajları
8ARA SINAV
9Müşteri İletişiminde Problemler ve Nedenleri
10Tüketici Panelleri, Kritik Olay Tekniği
11Tüketicilerin satın alma kararı verme süreci, satın alma davranışları, kararlarını etkileyen faktörler
12Müşteri Tatmini, Tatmin Olmayan Müşteri Davranışları
13Müşteri İlişkilerinin Ölçülmesi
14Odak Grup Görüşmeleri
15Müşteri ilişkileri anketi
Kaynak
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır.
3
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
6
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
7
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu