Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BEBE - ÇOCUK GİYSİ TASARIMIMOT2110503Güz Dönemi1+345
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Saliha USLU TANDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, bebe-çocuk beden yapılarını tanıyabilme, bebe-çocuk bedenlerine uygun model seçimini yapabilme, bebe-çocuk giyimine ait temel ve model uygulamalı giysi kalıplarını hazırlama yeterlilikleri, bebe-çocuk giysi tasarımı ile ilgili gerekli teknik bilgi ve uygulama becerisini kazandırabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamında kullanılacak malzemelerle ilgili bilgilendirme,Bebe-çocuk vücut ölçüleri, ölçü alma teknikleri ve ölçü tablosu
Bebe-çocuk beden yapıları
Bebe-çocuk giysi çeşitleri Bebe-çocuk bedeni üzerinden ölçü alma çalışmaları
Bebe-çocuk giysi kalıplarının hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar
,Temel bebek body ve tulum
Model uygulamalı bebek body model analizi Temel bebek body ve tulum kalıplarını hazırlama
Model uygulamalı bebek body kalıbı hazırlama
,Temel bebek ikili takım (zıbın)
Temel bebek jile ve yelek
Model uygulamalı bebek jile model analizi Temel bebek ikili takım (zıbın) kalıbı hazırlama
Temel bebek jile ve yelek kalıbı hazırlama
Model uygulamalı bebek jile kalıbı hazırlama
,2-6 yaş çocuk temel etek, pantolon ve elbise 2-6 yaş çocuk temel etek, pantolon ve elbise kalıpları hazırlama,6-12/12-16 yaş çocuk temel etek, pantolon, elbise ve bluz 6-12/12-16 yaş çocuk temel etek, pantolon, elbise ve bluz kalıpları hazırlama,Model uygulamalı çocuk etek, pantolon, elbise ve bluz model analizi Model uygulamalı çocuk etek, pantolon, elbise ve bluz kalıpları hazırlama,ARA SINAV,Koleksiyon hazırlama aşamaları
Tema belirleme
Hikaye panosu inceleme Hikaye, renk ve malzeme panolarını hazırlama
,Temaya uygun model geliştirme
Model varyasyonları Model eskiz çizim çalışmaları
Model tasarımlarını değerlendirme
Geliştirilecek modelleri belirleme
Model varyasyonları oluşturma
,Üretilecek modeli belirleme
Modele uygun kumaş ve aksesuarlar
Modelleri renklendirme teknikleri Üretilecek modele uygun kumaş ve aksesuarları belirleme
Modelleri renklendirme çalışmaları
Modellerin teknik çizimlerini hazırlama
,Modellerin teknik çizimi
Üretilecek modele uygun kalıp yöntemleri Üretilecek modele uygun dikim işlem basamakları Modellerin teknik çizimlerini hazırlama
Üretilecek modelin kalıbını hazırlama
,Model dikiminde dikkat edilecek noktalar Model dikimi,Modele uygun dikiş teknikleri Model dikimi,Modeli sonuçlandırma
Sunuma hazırlama işlemleri Model dikimi
Model son kontrol işlemleri
Model sunumu
,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bebe-çocuk kalıp hazırlama ile ilgili temel bilgileri, kullanılan terim ve işaretleri kavrar.
Bebe-çocuk giysi çeşitlerini bilir.
Bebe-çocuk beden yapılarını tanır.
Bebe-çocuk giysi kalıp hazırlama işlemlerini ve tekniklerini uygular.
Bebe-çocuk giysi tasarımına dair temel kavram ve ilkeleri kavrar.
Bebe-çocuk giyimine uygun model geliştirir.
Bebe-çocuk giyim tasarımında koleksiyon oluşturur.
Bebe-çocuk giyim tasarımında oluşturduğu koleksiyonun üretimini gerçekleştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamında kullanılacak malzemelerle ilgili bilgilendirme
2Bebe-çocuk vücut ölçüleri, ölçü alma teknikleri ve ölçü tablosu
Bebe-çocuk beden yapıları
Bebe-çocuk giysi çeşitleri Bebe-çocuk bedeni üzerinden ölçü alma çalışmaları
Bebe-çocuk giysi kalıplarının hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar
3Temel bebek body ve tulum
Model uygulamalı bebek body model analizi Temel bebek body ve tulum kalıplarını hazırlama
Model uygulamalı bebek body kalıbı hazırlama
4Temel bebek ikili takım (zıbın)
Temel bebek jile ve yelek
Model uygulamalı bebek jile model analizi Temel bebek ikili takım (zıbın) kalıbı hazırlama
Temel bebek jile ve yelek kalıbı hazırlama
Model uygulamalı bebek jile kalıbı hazırlama
52-6 yaş çocuk temel etek, pantolon ve elbise 2-6 yaş çocuk temel etek, pantolon ve elbise kalıpları hazırlama
66-12/12-16 yaş çocuk temel etek, pantolon, elbise ve bluz 6-12/12-16 yaş çocuk temel etek, pantolon, elbise ve bluz kalıpları hazırlama
7Model uygulamalı çocuk etek, pantolon, elbise ve bluz model analizi Model uygulamalı çocuk etek, pantolon, elbise ve bluz kalıpları hazırlama
8ARA SINAV
9Koleksiyon hazırlama aşamaları
Tema belirleme
Hikaye panosu inceleme Hikaye, renk ve malzeme panolarını hazırlama
10Temaya uygun model geliştirme
Model varyasyonları Model eskiz çizim çalışmaları
Model tasarımlarını değerlendirme
Geliştirilecek modelleri belirleme
Model varyasyonları oluşturma
11Üretilecek modeli belirleme
Modele uygun kumaş ve aksesuarlar
Modelleri renklendirme teknikleri Üretilecek modele uygun kumaş ve aksesuarları belirleme
Modelleri renklendirme çalışmaları
Modellerin teknik çizimlerini hazırlama
12Modellerin teknik çizimi
Üretilecek modele uygun kalıp yöntemleri Üretilecek modele uygun dikim işlem basamakları Modellerin teknik çizimlerini hazırlama
Üretilecek modelin kalıbını hazırlama
13Model dikiminde dikkat edilecek noktalar Model dikimi
14Modele uygun dikiş teknikleri Model dikimi
15Modeli sonuçlandırma
Sunuma hazırlama işlemleri Model dikimi
Model son kontrol işlemleri
Model sunumu
16FİNAL SINAVI
Kaynak
- Çardak, Fatma ve arkadaşları, (2010). Kalıp Hazırlama-Bebek Giysileri, İTKİB Yayınları, İstanbul. - Çardak, Fatma ve arkadaşları, (2009). Kalıp Hazırlama-Kız Çocuk Giysileri, İTKİB Yayınları. - Seyhun Güngör, (2007). A’dan Z’ye Modelistlik Kalıp Elde Etme Teknikleri 2, Umut Matbaacılık. - Seyhun Güngör, (2007). A’dan Z’ye Modelistlik Kalıp Elde Etme Teknikleri 3, Umut Matbaacılık. - Jones Sue Jenkyn, (2009). Moda Tasarımı, Kerasus Yayınları. - Moda, Geçmişten Günümüze Giyim Kuşam ve Stil Rehberi, Kaknüs Yayınları. - Baş Naciye, (2005). Moda İlüstrasyonu, Ya-Pa Yayınları. - Bayraktar Fatma, (2008). Giyim, Ankara. - Öğretim elemanı ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BEBE - ÇOCUK GİYSİ TASARIMIMOT2110503Güz Dönemi1+345
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Saliha USLU TANDOĞAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, bebe-çocuk beden yapılarını tanıyabilme, bebe-çocuk bedenlerine uygun model seçimini yapabilme, bebe-çocuk giyimine ait temel ve model uygulamalı giysi kalıplarını hazırlama yeterlilikleri, bebe-çocuk giysi tasarımı ile ilgili gerekli teknik bilgi ve uygulama becerisini kazandırabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamında kullanılacak malzemelerle ilgili bilgilendirme,Bebe-çocuk vücut ölçüleri, ölçü alma teknikleri ve ölçü tablosu
Bebe-çocuk beden yapıları
Bebe-çocuk giysi çeşitleri Bebe-çocuk bedeni üzerinden ölçü alma çalışmaları
Bebe-çocuk giysi kalıplarının hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar
,Temel bebek body ve tulum
Model uygulamalı bebek body model analizi Temel bebek body ve tulum kalıplarını hazırlama
Model uygulamalı bebek body kalıbı hazırlama
,Temel bebek ikili takım (zıbın)
Temel bebek jile ve yelek
Model uygulamalı bebek jile model analizi Temel bebek ikili takım (zıbın) kalıbı hazırlama
Temel bebek jile ve yelek kalıbı hazırlama
Model uygulamalı bebek jile kalıbı hazırlama
,2-6 yaş çocuk temel etek, pantolon ve elbise 2-6 yaş çocuk temel etek, pantolon ve elbise kalıpları hazırlama,6-12/12-16 yaş çocuk temel etek, pantolon, elbise ve bluz 6-12/12-16 yaş çocuk temel etek, pantolon, elbise ve bluz kalıpları hazırlama,Model uygulamalı çocuk etek, pantolon, elbise ve bluz model analizi Model uygulamalı çocuk etek, pantolon, elbise ve bluz kalıpları hazırlama,ARA SINAV,Koleksiyon hazırlama aşamaları
Tema belirleme
Hikaye panosu inceleme Hikaye, renk ve malzeme panolarını hazırlama
,Temaya uygun model geliştirme
Model varyasyonları Model eskiz çizim çalışmaları
Model tasarımlarını değerlendirme
Geliştirilecek modelleri belirleme
Model varyasyonları oluşturma
,Üretilecek modeli belirleme
Modele uygun kumaş ve aksesuarlar
Modelleri renklendirme teknikleri Üretilecek modele uygun kumaş ve aksesuarları belirleme
Modelleri renklendirme çalışmaları
Modellerin teknik çizimlerini hazırlama
,Modellerin teknik çizimi
Üretilecek modele uygun kalıp yöntemleri Üretilecek modele uygun dikim işlem basamakları Modellerin teknik çizimlerini hazırlama
Üretilecek modelin kalıbını hazırlama
,Model dikiminde dikkat edilecek noktalar Model dikimi,Modele uygun dikiş teknikleri Model dikimi,Modeli sonuçlandırma
Sunuma hazırlama işlemleri Model dikimi
Model son kontrol işlemleri
Model sunumu
,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bebe-çocuk kalıp hazırlama ile ilgili temel bilgileri, kullanılan terim ve işaretleri kavrar.
Bebe-çocuk giysi çeşitlerini bilir.
Bebe-çocuk beden yapılarını tanır.
Bebe-çocuk giysi kalıp hazırlama işlemlerini ve tekniklerini uygular.
Bebe-çocuk giysi tasarımına dair temel kavram ve ilkeleri kavrar.
Bebe-çocuk giyimine uygun model geliştirir.
Bebe-çocuk giyim tasarımında koleksiyon oluşturur.
Bebe-çocuk giyim tasarımında oluşturduğu koleksiyonun üretimini gerçekleştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amacı, içeriği ve ders kapsamında kullanılacak malzemelerle ilgili bilgilendirme
2Bebe-çocuk vücut ölçüleri, ölçü alma teknikleri ve ölçü tablosu
Bebe-çocuk beden yapıları
Bebe-çocuk giysi çeşitleri Bebe-çocuk bedeni üzerinden ölçü alma çalışmaları
Bebe-çocuk giysi kalıplarının hazırlanmasında dikkat edilecek noktalar
3Temel bebek body ve tulum
Model uygulamalı bebek body model analizi Temel bebek body ve tulum kalıplarını hazırlama
Model uygulamalı bebek body kalıbı hazırlama
4Temel bebek ikili takım (zıbın)
Temel bebek jile ve yelek
Model uygulamalı bebek jile model analizi Temel bebek ikili takım (zıbın) kalıbı hazırlama
Temel bebek jile ve yelek kalıbı hazırlama
Model uygulamalı bebek jile kalıbı hazırlama
52-6 yaş çocuk temel etek, pantolon ve elbise 2-6 yaş çocuk temel etek, pantolon ve elbise kalıpları hazırlama
66-12/12-16 yaş çocuk temel etek, pantolon, elbise ve bluz 6-12/12-16 yaş çocuk temel etek, pantolon, elbise ve bluz kalıpları hazırlama
7Model uygulamalı çocuk etek, pantolon, elbise ve bluz model analizi Model uygulamalı çocuk etek, pantolon, elbise ve bluz kalıpları hazırlama
8ARA SINAV
9Koleksiyon hazırlama aşamaları
Tema belirleme
Hikaye panosu inceleme Hikaye, renk ve malzeme panolarını hazırlama
10Temaya uygun model geliştirme
Model varyasyonları Model eskiz çizim çalışmaları
Model tasarımlarını değerlendirme
Geliştirilecek modelleri belirleme
Model varyasyonları oluşturma
11Üretilecek modeli belirleme
Modele uygun kumaş ve aksesuarlar
Modelleri renklendirme teknikleri Üretilecek modele uygun kumaş ve aksesuarları belirleme
Modelleri renklendirme çalışmaları
Modellerin teknik çizimlerini hazırlama
12Modellerin teknik çizimi
Üretilecek modele uygun kalıp yöntemleri Üretilecek modele uygun dikim işlem basamakları Modellerin teknik çizimlerini hazırlama
Üretilecek modelin kalıbını hazırlama
13Model dikiminde dikkat edilecek noktalar Model dikimi
14Modele uygun dikiş teknikleri Model dikimi
15Modeli sonuçlandırma
Sunuma hazırlama işlemleri Model dikimi
Model son kontrol işlemleri
Model sunumu
16FİNAL SINAVI
Kaynak
- Çardak, Fatma ve arkadaşları, (2010). Kalıp Hazırlama-Bebek Giysileri, İTKİB Yayınları, İstanbul. - Çardak, Fatma ve arkadaşları, (2009). Kalıp Hazırlama-Kız Çocuk Giysileri, İTKİB Yayınları. - Seyhun Güngör, (2007). A’dan Z’ye Modelistlik Kalıp Elde Etme Teknikleri 2, Umut Matbaacılık. - Seyhun Güngör, (2007). A’dan Z’ye Modelistlik Kalıp Elde Etme Teknikleri 3, Umut Matbaacılık. - Jones Sue Jenkyn, (2009). Moda Tasarımı, Kerasus Yayınları. - Moda, Geçmişten Günümüze Giyim Kuşam ve Stil Rehberi, Kaknüs Yayınları. - Baş Naciye, (2005). Moda İlüstrasyonu, Ya-Pa Yayınları. - Bayraktar Fatma, (2008). Giyim, Ankara. - Öğretim elemanı ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu