Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL I (UZAKTAN EĞİTİM)YAD1110361Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müge SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are),Basit şimdiki zaman var,
sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler.,Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler,Zamirler, ne kadar, kaç yaşında…,Şimdiki zaman,Gelecek zamanlar: olacak/olacak,olmalı/zorunlu,Ara sınav,Büyük harfler, nokta,Basit geçmiş zaman,olabilir/mayıs,izin/istek,Eskiden,Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi),Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar.
Çok kısa ve basit metinleri okur, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulur.
Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar.
Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında bir şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşime girer.
Diğer kişiyle daha yavaş bir hızda bir şekilde bir örnekle ifade edilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are)
2Basit şimdiki zaman var,
sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler.
3Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler
4Zamirler, ne kadar, kaç yaşında…
5Şimdiki zaman
6Gelecek zamanlar: olacak/olacak
7olmalı/zorunlu
8Ara sınav
9Büyük harfler, nokta
10Basit geçmiş zaman
11olabilir/mayıs
12izin/istek
13Eskiden
14Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi)
15Final sınavı
Kaynak
SURE Elementary Student's Book and Workbook

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL I (UZAKTAN EĞİTİM)YAD1110361Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müge SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are),Basit şimdiki zaman var,
sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler.,Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler,Zamirler, ne kadar, kaç yaşında…,Şimdiki zaman,Gelecek zamanlar: olacak/olacak,olmalı/zorunlu,Ara sınav,Büyük harfler, nokta,Basit geçmiş zaman,olabilir/mayıs,izin/istek,Eskiden,Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi),Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar.
Çok kısa ve basit metinleri okur, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulur.
Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar.
Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında bir şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşime girer.
Diğer kişiyle daha yavaş bir hızda bir şekilde bir örnekle ifade edilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are)
2Basit şimdiki zaman var,
sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler.
3Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler
4Zamirler, ne kadar, kaç yaşında…
5Şimdiki zaman
6Gelecek zamanlar: olacak/olacak
7olmalı/zorunlu
8Ara sınav
9Büyük harfler, nokta
10Basit geçmiş zaman
11olabilir/mayıs
12izin/istek
13Eskiden
14Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi)
15Final sınavı
Kaynak
SURE Elementary Student's Book and Workbook

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu