Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MODA MARKA PAZARLAMAMOT2210507Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Veysel BAYTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, moda ve pazarlama bilgilerini kullanarak marka oluşturabilme, fiyatlandırabilme, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini planlayabilme, etkili bir şekilde yönetme ve uygulama becerisini kazandırabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama ve Pazarlamanın Gelişimi,Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörünün Gelişimi
,Modada pazarlama sistemleri ve pazarlama araştırması
,Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri ,Modada Stratejik Pazarlama Planlaması,moda tüketicilerinin davranışları ,Müşteri Kazanma, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Şikayet Yönetimi,ARA SINAV,Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri,Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri ,Tutundurma ve Tutundurma Politikaları,Dağıtım ve Dağıtım Kanalları,Katılımcılar (Personel-Müsteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi,Modada Markalaşma, Marka Yönetimi ve Dijital Pazarlama Yönetimi
,Moda Pazarlama Etiği,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlamanın temel kavram ve ilkelerine hakim olur.
Moda kavramının gelişimini ve pazarlama ile ilişkisini kavrar.
Markalaşmanın modadaki yeri ve önemini kavrar.
Dijital pazarlamada markalaşma yolunda yapılacak işlem basamaklarını sıralar.
Pazarlama etik ilkelerini öğrenir.
Dijital platformlarda yeni iletişim dilini kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama ve Pazarlamanın Gelişimi
2Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörünün Gelişimi
3Modada pazarlama sistemleri ve pazarlama araştırması
4Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
5Modada Stratejik Pazarlama Planlaması
6moda tüketicilerinin davranışları
7Müşteri Kazanma, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Şikayet Yönetimi
8ARA SINAV
9Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
10Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
11Tutundurma ve Tutundurma Politikaları
12Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
13Katılımcılar (Personel-Müsteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi
14Modada Markalaşma, Marka Yönetimi ve Dijital Pazarlama Yönetimi
15Moda Pazarlama Etiği
16FİNAL SINAVI
Kaynak
- Fogg Marnie, Çev. Emre Gözgü, (2014). Modanın Tüm Öyküsü, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. - Borça G. , (2007). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar, Media Cat Yayınları, İstanbul. - Borça G. , (2019). Marka ve Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir. - Crane D. , (2000). Moda ve Gündemleri, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. - Çivitci, Ş. , (2004). Moda Pazarlama, Asil Yayınları, İstanbul. - Davıs, F. , (1997). Moda, Kültür ve Kimlik, YKY Yayınları, İstanbul. - Hakko, C. , (1983). Moda Olgusu, Vakko Yayınları, Ankara. - Tungate, M. , (2006). Modada Marka Olmak, Rota Yayınları, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MODA MARKA PAZARLAMAMOT2210507Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Veysel BAYTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere, moda ve pazarlama bilgilerini kullanarak marka oluşturabilme, fiyatlandırabilme, dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini planlayabilme, etkili bir şekilde yönetme ve uygulama becerisini kazandırabilme.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama ve Pazarlamanın Gelişimi,Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörünün Gelişimi
,Modada pazarlama sistemleri ve pazarlama araştırması
,Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri ,Modada Stratejik Pazarlama Planlaması,moda tüketicilerinin davranışları ,Müşteri Kazanma, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Şikayet Yönetimi,ARA SINAV,Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri,Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri ,Tutundurma ve Tutundurma Politikaları,Dağıtım ve Dağıtım Kanalları,Katılımcılar (Personel-Müsteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi,Modada Markalaşma, Marka Yönetimi ve Dijital Pazarlama Yönetimi
,Moda Pazarlama Etiği,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Pazarlamanın temel kavram ve ilkelerine hakim olur.
Moda kavramının gelişimini ve pazarlama ile ilişkisini kavrar.
Markalaşmanın modadaki yeri ve önemini kavrar.
Dijital pazarlamada markalaşma yolunda yapılacak işlem basamaklarını sıralar.
Pazarlama etik ilkelerini öğrenir.
Dijital platformlarda yeni iletişim dilini kullanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama ve Pazarlamanın Gelişimi
2Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörünün Gelişimi
3Modada pazarlama sistemleri ve pazarlama araştırması
4Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
5Modada Stratejik Pazarlama Planlaması
6moda tüketicilerinin davranışları
7Müşteri Kazanma, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri Şikayet Yönetimi
8ARA SINAV
9Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
10Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
11Tutundurma ve Tutundurma Politikaları
12Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
13Katılımcılar (Personel-Müsteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi
14Modada Markalaşma, Marka Yönetimi ve Dijital Pazarlama Yönetimi
15Moda Pazarlama Etiği
16FİNAL SINAVI
Kaynak
- Fogg Marnie, Çev. Emre Gözgü, (2014). Modanın Tüm Öyküsü, Hayalperest Yayınevi, İstanbul. - Borça G. , (2007). Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar, Media Cat Yayınları, İstanbul. - Borça G. , (2019). Marka ve Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir. - Crane D. , (2000). Moda ve Gündemleri, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. - Çivitci, Ş. , (2004). Moda Pazarlama, Asil Yayınları, İstanbul. - Davıs, F. , (1997). Moda, Kültür ve Kimlik, YKY Yayınları, İstanbul. - Hakko, C. , (1983). Moda Olgusu, Vakko Yayınları, Ankara. - Tungate, M. , (2006). Modada Marka Olmak, Rota Yayınları, İstanbul.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular.
X
2
Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır.
X
3
Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır.
X
4
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar.
X
5
Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular.
X
6
Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır.
X
7
Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar.
X
8
Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
9
Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu