Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RÖLÖVE IIMİR1211066Bahar Dönemi2+466
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrta büyüklükteki kültür varlıklarının cephe rölöve ve analitik rölövelerinin hazırlanması ve cephe özelliklerinin belirlenebilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi,Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması, çalışılacak yapının belirlenmesi,Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması, ölçülerinin alınması ve fotoğraflarının çekilmesi,Plan rölövesi,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Ara sınav,Rölöve detaylarının hazırlanması ,Bir Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi,Örnek projelerle birlikte tarihi çevrelerin çözümlenmesi, Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50),Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi, dönem analizi+ detay çizimi (görünüş, Ö: 1/20-1/50, Ö: 1/1),Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50),Rölöve raporunun hazırlanması,Rölöve çalışmaları sunumu; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tarihi çevreyi tanıma, değerlerinin farkına varma, değerlendirme ve koruma bilinci kazanma.
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak.
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanmak.
Mevcut yapı ile ilgili literatür ve arşiv araştırması yapma becerisi kazanmak.
Tarihi bir yapı ölçeğinde analitik rölöve, belgeleme yöntemleri ve analiz tekniklerini öğrenme
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek.
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak.
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi
2Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması, çalışılacak yapının belirlenmesiAlan çalışması
3Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması, ölçülerinin alınması ve fotoğraflarının çekilmesiAlan çalışması
4Plan rölövesiAlan çalışması
5Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
6Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
7Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
8Ara sınav
9Rölöve detaylarının hazırlanması Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
10Bir Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesiDeğerlendirme, Final ödevinin tashihi
11Örnek projelerle birlikte tarihi çevrelerin çözümlenmesi, Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50)Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
12Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi, dönem analizi+ detay çizimi (görünüş, Ö: 1/20-1/50, Ö: 1/1)Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
13Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50)Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
14Rölöve raporunun hazırlanması
15Rölöve çalışmaları sunumu
Kaynak
- AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayınevi, 2006. - ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul Günay, R., Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002 - ULUENGİN, B., Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2001. - ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. - BİNAN, M., Kapılar. Birsen Yayınevi, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RÖLÖVE IIMİR1211066Bahar Dönemi2+466
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrta büyüklükteki kültür varlıklarının cephe rölöve ve analitik rölövelerinin hazırlanması ve cephe özelliklerinin belirlenebilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi,Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması, çalışılacak yapının belirlenmesi,Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması, ölçülerinin alınması ve fotoğraflarının çekilmesi,Plan rölövesi,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü ,Ara sınav,Rölöve detaylarının hazırlanması ,Bir Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi,Örnek projelerle birlikte tarihi çevrelerin çözümlenmesi, Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50),Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi, dönem analizi+ detay çizimi (görünüş, Ö: 1/20-1/50, Ö: 1/1),Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50),Rölöve raporunun hazırlanması,Rölöve çalışmaları sunumu; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tarihi çevreyi tanıma, değerlerinin farkına varma, değerlendirme ve koruma bilinci kazanma.
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak.
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanmak.
Mevcut yapı ile ilgili literatür ve arşiv araştırması yapma becerisi kazanmak.
Tarihi bir yapı ölçeğinde analitik rölöve, belgeleme yöntemleri ve analiz tekniklerini öğrenme
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek.
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak.
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriğinin aktarılması ve Çalışma konularının belirlenmesi
2Seçilen konu hakkında literatür ve arşiv araştırması, çalışılacak yapının belirlenmesiAlan çalışması
3Seçilen konunun krokilerinin hazırlanması, ölçülerinin alınması ve fotoğraflarının çekilmesiAlan çalışması
4Plan rölövesiAlan çalışması
5Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
6Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
7Plan, kesit, görünüş rölövesi ve fotoğraf albümü Alan çalışması
8Ara sınav
9Rölöve detaylarının hazırlanması Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
10Bir Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesiDeğerlendirme, Final ödevinin tashihi
11Örnek projelerle birlikte tarihi çevrelerin çözümlenmesi, Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50)Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
12Yapının, Yapım Teknikleri ve Malzeme Açısından, Yapının cephe rölövesi, malzeme, yapı elemanı ve bozulmaların işlenmesi, dönem analizi+ detay çizimi (görünüş, Ö: 1/20-1/50, Ö: 1/1)Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
13Proje Tashihi: Cephe üzerinde bozulma ve müdahale analizi + dönem analizi (görünüş, Ö: 1/20-1/50)Değerlendirme, Final ödevinin tashihi
14Rölöve raporunun hazırlanması
15Rölöve çalışmaları sunumu
Kaynak
- AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul, Yem Yayınevi, 2006. - ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul Günay, R., Ahşap Yapılar, Sorunları ve Çözüm Yolları, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2002 - ULUENGİN, B., Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2001. - ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. - BİNAN, M., Kapılar. Birsen Yayınevi, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler