Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARKEOLOJİ | MİR2110473 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Arkeoloji hakkında temel bilgileri vererek, öğrencilerin bu bilim dalı hakkında genel bir fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Arkeoloji Kavramının Tanımlanması, Arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi: tarih, filoloji, jeoloji, felsefe, zooloji, botanik ve sanat tarihi ilişkileri,Arkeoloji biliminin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi, Dünyadaki arkeolojik keşifler ve eski yazıtların çözüm yöntemleri, kazılar ve kazı türleri,Türkiye’de arkeoloji; Anadolu’daki arkeolojik araştırma alanları, günümüze kadar gelen arkeolojik çalışmalar,Prehistorik Dönemler, Paleolitik dönem.,Prehistorik Dönemler, Mezolitik Dönem,Prehistorik Dönemler, Neolitik Dönem,Prehistorik Dönemler, Kalkolitik Dönem,Ara Sınav,Historik Çağlar, Mezopotamya ve Anadolu Kronolojisi,Historik Çağlar, Ege ve Anadolu Kronolojisi,Sub Myken, Proto Geometrik ve Geometrik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik Edebiyat ve Felsefe,Arkaik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Klasik Dönem: Tarih Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Hellenistik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Geç Antik Çağ; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Arkeolojinin kuramsal olarak ortaya çıkışının kavranması uygulanan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgiye sahip olma. | ||
Arkeolojide uygulanan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgiye sahip olma. | ||
Arkeolojide edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bakımdan değerlendirme. | ||
Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekleme, sosyal adalet bilinci kazanma, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkma. | ||
Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapma. | ||
Tarih öncesi dönemleri kronolojik olarak tanıma. | ||
Tarihi çağları kronolojik olarak ele alma. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Arkeoloji Kavramının Tanımlanması, Arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi: tarih, filoloji, jeoloji, felsefe, zooloji, botanik ve sanat tarihi ilişkileri | |
2 | Arkeoloji biliminin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi, Dünyadaki arkeolojik keşifler ve eski yazıtların çözüm yöntemleri, kazılar ve kazı türleri | |
3 | Türkiye’de arkeoloji; Anadolu’daki arkeolojik araştırma alanları, günümüze kadar gelen arkeolojik çalışmalar | |
4 | Prehistorik Dönemler, Paleolitik dönem. | |
5 | Prehistorik Dönemler, Mezolitik Dönem | |
6 | Prehistorik Dönemler, Neolitik Dönem | |
7 | Prehistorik Dönemler, Kalkolitik Dönem | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Historik Çağlar, Mezopotamya ve Anadolu Kronolojisi | |
10 | Historik Çağlar, Ege ve Anadolu Kronolojisi | |
11 | Sub Myken, Proto Geometrik ve Geometrik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik Edebiyat ve Felsefe | |
12 | Arkaik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe | |
13 | Klasik Dönem: Tarih Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe | |
14 | Hellenistik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe | |
15 | Geç Antik Çağ |
Kaynak |
- A. M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi, İstanbul 1947 - O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2008, - V. Sevin, Anadolu nun Tarihi Coğrafyası I, 2001 - R.E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu , 1993 - J. Boardman, Yunan Sanatı, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARKEOLOJİ | MİR2110473 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Arkeoloji hakkında temel bilgileri vererek, öğrencilerin bu bilim dalı hakkında genel bir fikir sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Arkeoloji Kavramının Tanımlanması, Arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi: tarih, filoloji, jeoloji, felsefe, zooloji, botanik ve sanat tarihi ilişkileri,Arkeoloji biliminin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi, Dünyadaki arkeolojik keşifler ve eski yazıtların çözüm yöntemleri, kazılar ve kazı türleri,Türkiye’de arkeoloji; Anadolu’daki arkeolojik araştırma alanları, günümüze kadar gelen arkeolojik çalışmalar,Prehistorik Dönemler, Paleolitik dönem.,Prehistorik Dönemler, Mezolitik Dönem,Prehistorik Dönemler, Neolitik Dönem,Prehistorik Dönemler, Kalkolitik Dönem,Ara Sınav,Historik Çağlar, Mezopotamya ve Anadolu Kronolojisi,Historik Çağlar, Ege ve Anadolu Kronolojisi,Sub Myken, Proto Geometrik ve Geometrik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik Edebiyat ve Felsefe,Arkaik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Klasik Dönem: Tarih Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Hellenistik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Geç Antik Çağ; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Arkeolojinin kuramsal olarak ortaya çıkışının kavranması uygulanan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgiye sahip olma. | ||
Arkeolojide uygulanan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgiye sahip olma. | ||
Arkeolojide edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bakımdan değerlendirme. | ||
Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekleme, sosyal adalet bilinci kazanma, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkma. | ||
Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapma. | ||
Tarih öncesi dönemleri kronolojik olarak tanıma. | ||
Tarihi çağları kronolojik olarak ele alma. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Arkeoloji Kavramının Tanımlanması, Arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi: tarih, filoloji, jeoloji, felsefe, zooloji, botanik ve sanat tarihi ilişkileri | |
2 | Arkeoloji biliminin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi, Dünyadaki arkeolojik keşifler ve eski yazıtların çözüm yöntemleri, kazılar ve kazı türleri | |
3 | Türkiye’de arkeoloji; Anadolu’daki arkeolojik araştırma alanları, günümüze kadar gelen arkeolojik çalışmalar | |
4 | Prehistorik Dönemler, Paleolitik dönem. | |
5 | Prehistorik Dönemler, Mezolitik Dönem | |
6 | Prehistorik Dönemler, Neolitik Dönem | |
7 | Prehistorik Dönemler, Kalkolitik Dönem | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Historik Çağlar, Mezopotamya ve Anadolu Kronolojisi | |
10 | Historik Çağlar, Ege ve Anadolu Kronolojisi | |
11 | Sub Myken, Proto Geometrik ve Geometrik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik Edebiyat ve Felsefe | |
12 | Arkaik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe | |
13 | Klasik Dönem: Tarih Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe | |
14 | Hellenistik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe | |
15 | Geç Antik Çağ |
Kaynak |
- A. M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi, İstanbul 1947 - O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2008, - V. Sevin, Anadolu nun Tarihi Coğrafyası I, 2001 - R.E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu , 1993 - J. Boardman, Yunan Sanatı, 2005 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |