Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARKEOLOJİMİR2110473Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıArkeoloji hakkında temel bilgileri vererek, öğrencilerin bu bilim dalı hakkında genel bir fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Arkeoloji Kavramının Tanımlanması, Arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi: tarih, filoloji, jeoloji, felsefe, zooloji, botanik ve sanat tarihi ilişkileri,Arkeoloji biliminin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi, Dünyadaki arkeolojik keşifler ve eski yazıtların çözüm yöntemleri, kazılar ve kazı türleri,Türkiye’de arkeoloji; Anadolu’daki arkeolojik araştırma alanları, günümüze kadar gelen arkeolojik çalışmalar,Prehistorik Dönemler, Paleolitik dönem.,Prehistorik Dönemler, Mezolitik Dönem,Prehistorik Dönemler, Neolitik Dönem,Prehistorik Dönemler, Kalkolitik Dönem,Ara Sınav,Historik Çağlar, Mezopotamya ve Anadolu Kronolojisi,Historik Çağlar, Ege ve Anadolu Kronolojisi,Sub Myken, Proto Geometrik ve Geometrik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik Edebiyat ve Felsefe,Arkaik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Klasik Dönem: Tarih Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Hellenistik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Geç Antik Çağ; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Arkeolojinin kuramsal olarak ortaya çıkışının kavranması uygulanan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgiye sahip olma.
Arkeolojide uygulanan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgiye sahip olma.
Arkeolojide edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bakımdan değerlendirme.
Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekleme, sosyal adalet bilinci kazanma, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkma.
Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapma.
Tarih öncesi dönemleri kronolojik olarak tanıma.
Tarihi çağları kronolojik olarak ele alma.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Arkeoloji Kavramının Tanımlanması, Arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi: tarih, filoloji, jeoloji, felsefe, zooloji, botanik ve sanat tarihi ilişkileri
2Arkeoloji biliminin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi, Dünyadaki arkeolojik keşifler ve eski yazıtların çözüm yöntemleri, kazılar ve kazı türleri
3Türkiye’de arkeoloji; Anadolu’daki arkeolojik araştırma alanları, günümüze kadar gelen arkeolojik çalışmalar
4Prehistorik Dönemler, Paleolitik dönem.
5Prehistorik Dönemler, Mezolitik Dönem
6Prehistorik Dönemler, Neolitik Dönem
7Prehistorik Dönemler, Kalkolitik Dönem
8Ara Sınav
9Historik Çağlar, Mezopotamya ve Anadolu Kronolojisi
10Historik Çağlar, Ege ve Anadolu Kronolojisi
11Sub Myken, Proto Geometrik ve Geometrik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik Edebiyat ve Felsefe
12Arkaik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe
13Klasik Dönem: Tarih Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe
14Hellenistik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe
15Geç Antik Çağ
Kaynak
- A. M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi, İstanbul 1947 - O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2008, - V. Sevin, Anadolu nun Tarihi Coğrafyası I, 2001 - R.E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu , 1993 - J. Boardman, Yunan Sanatı, 2005

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ARKEOLOJİMİR2110473Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıArkeoloji hakkında temel bilgileri vererek, öğrencilerin bu bilim dalı hakkında genel bir fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Arkeoloji Kavramının Tanımlanması, Arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi: tarih, filoloji, jeoloji, felsefe, zooloji, botanik ve sanat tarihi ilişkileri,Arkeoloji biliminin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi, Dünyadaki arkeolojik keşifler ve eski yazıtların çözüm yöntemleri, kazılar ve kazı türleri,Türkiye’de arkeoloji; Anadolu’daki arkeolojik araştırma alanları, günümüze kadar gelen arkeolojik çalışmalar,Prehistorik Dönemler, Paleolitik dönem.,Prehistorik Dönemler, Mezolitik Dönem,Prehistorik Dönemler, Neolitik Dönem,Prehistorik Dönemler, Kalkolitik Dönem,Ara Sınav,Historik Çağlar, Mezopotamya ve Anadolu Kronolojisi,Historik Çağlar, Ege ve Anadolu Kronolojisi,Sub Myken, Proto Geometrik ve Geometrik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik Edebiyat ve Felsefe,Arkaik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Klasik Dönem: Tarih Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Hellenistik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe,Geç Antik Çağ; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Arkeolojinin kuramsal olarak ortaya çıkışının kavranması uygulanan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgiye sahip olma.
Arkeolojide uygulanan araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgiye sahip olma.
Arkeolojide edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bakımdan değerlendirme.
Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekleme, sosyal adalet bilinci kazanma, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkma.
Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapma.
Tarih öncesi dönemleri kronolojik olarak tanıma.
Tarihi çağları kronolojik olarak ele alma.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Arkeoloji Kavramının Tanımlanması, Arkeolojinin diğer bilimlerle ilişkisi: tarih, filoloji, jeoloji, felsefe, zooloji, botanik ve sanat tarihi ilişkileri
2Arkeoloji biliminin ortaya çıkışı, tarihsel gelişimi, Dünyadaki arkeolojik keşifler ve eski yazıtların çözüm yöntemleri, kazılar ve kazı türleri
3Türkiye’de arkeoloji; Anadolu’daki arkeolojik araştırma alanları, günümüze kadar gelen arkeolojik çalışmalar
4Prehistorik Dönemler, Paleolitik dönem.
5Prehistorik Dönemler, Mezolitik Dönem
6Prehistorik Dönemler, Neolitik Dönem
7Prehistorik Dönemler, Kalkolitik Dönem
8Ara Sınav
9Historik Çağlar, Mezopotamya ve Anadolu Kronolojisi
10Historik Çağlar, Ege ve Anadolu Kronolojisi
11Sub Myken, Proto Geometrik ve Geometrik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik Edebiyat ve Felsefe
12Arkaik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe
13Klasik Dönem: Tarih Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe
14Hellenistik Dönem: Tarih, Mimarlık, Heykeltraşlık, Seramik, Edebiyat ve Felsefe
15Geç Antik Çağ
Kaynak
- A. M. Mansel, Ege ve Yunan Tarihi, İstanbul 1947 - O. Tekin, Eski Yunan ve Roma Tarihine Giriş, 2008, - V. Sevin, Anadolu nun Tarihi Coğrafyası I, 2001 - R.E. Wycherley, Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu , 1993 - J. Boardman, Yunan Sanatı, 2005

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu