Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RÖLÖVE IMİR1111012Güz Dönemi1+455
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTarihi ve kültürel açıdan korunması gerekli bir mimari eserin, mevcut durum tespitinin ölçme ve belgeleme yöntemleri, rölöve çalışmasını öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriği, amaç kapsam ve derste yapılacak çalışmalarla ilgili bilgi verilmesi,Rölövenin tarihçesi: cumhuriyet dönemi restoratör mimarlar ve çalışmaları,Rölöveye hazırlık: literatür ve arşiv araştırması,Rölöveye hazırlık: literatür ve arşiv araştırması,Rölöveye hazırlık: yerinde gözlem ve inceleme,Rölöveye hazırlık: fotoğrafla belgeleme,Rölöve fotoğraf albümü,Ara Sınav,Rölöve’de kullanılan aletler ve kroki hazırlama.,Ölçü alım teknikleri ve kroki çizimi,Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.,Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.,Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.,Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.,Rölöve çalışmaları sunumu; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tarihi ve kültürel yapıların korunmasıyla ilgili bilinç kazanmak.
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak.
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanmak.
Mevcut yapı ile ilgili literatür ve arşiv araştırması yapma becerisi kazanmak.
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek.
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek.
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriği, amaç kapsam ve derste yapılacak çalışmalarla ilgili bilgi verilmesi
2Rölövenin tarihçesi: cumhuriyet dönemi restoratör mimarlar ve çalışmaları
3Rölöveye hazırlık: literatür ve arşiv araştırmasıBelirlenen yapı üzerinden mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. gibi farklı kaynakları kullanarak, yapının/konunun araştırılması
4Rölöveye hazırlık: literatür ve arşiv araştırmasıBelirlenen yapı üzerinden mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. gibi farklı kaynakları kullanarak, yapının/konunun araştırılması
5Rölöveye hazırlık: yerinde gözlem ve incelemeBelirlenen yapı üzerinden mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. gibi farklı kaynakları kullanarak, yapının/konunun araştırılması
6Rölöveye hazırlık: fotoğrafla belgelemeBelirlenen yapı üzerinden mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. gibi farklı kaynakları kullanarak, yapının/konunun araştırılması
7Rölöve fotoğraf albümüBelirlenen yapı üzerinden mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. gibi farklı kaynakları kullanarak, yapının/konunun araştırılması
8Ara Sınav
9Rölöve’de kullanılan aletler ve kroki hazırlama.
10Ölçü alım teknikleri ve kroki çizimiBelirlenen konunun ölçü alımı ve kroki çizimi
11Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.Çalışma alanı 1
12Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.Çalışma alanı 2
13Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.Çalışma alanı 2
14Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.Değerlendirme, Final çalışması tashihi
15Rölöve çalışmaları sunumu
Kaynak
- AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon,İstanbul, Yem Yayınevi, 2006. - ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul - ULUENGİN, B., Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2001. - ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. - İZGİ, U. Pencereler, - BİNAN, M., Kapılar. Birsen Yayınevi, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RÖLÖVE IMİR1111012Güz Dönemi1+455
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTarihi ve kültürel açıdan korunması gerekli bir mimari eserin, mevcut durum tespitinin ölçme ve belgeleme yöntemleri, rölöve çalışmasını öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriği, amaç kapsam ve derste yapılacak çalışmalarla ilgili bilgi verilmesi,Rölövenin tarihçesi: cumhuriyet dönemi restoratör mimarlar ve çalışmaları,Rölöveye hazırlık: literatür ve arşiv araştırması,Rölöveye hazırlık: literatür ve arşiv araştırması,Rölöveye hazırlık: yerinde gözlem ve inceleme,Rölöveye hazırlık: fotoğrafla belgeleme,Rölöve fotoğraf albümü,Ara Sınav,Rölöve’de kullanılan aletler ve kroki hazırlama.,Ölçü alım teknikleri ve kroki çizimi,Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.,Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.,Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.,Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.,Rölöve çalışmaları sunumu; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tarihi ve kültürel yapıların korunmasıyla ilgili bilinç kazanmak.
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak.
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanmak.
Mevcut yapı ile ilgili literatür ve arşiv araştırması yapma becerisi kazanmak.
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek.
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek.
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriği, amaç kapsam ve derste yapılacak çalışmalarla ilgili bilgi verilmesi
2Rölövenin tarihçesi: cumhuriyet dönemi restoratör mimarlar ve çalışmaları
3Rölöveye hazırlık: literatür ve arşiv araştırmasıBelirlenen yapı üzerinden mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. gibi farklı kaynakları kullanarak, yapının/konunun araştırılması
4Rölöveye hazırlık: literatür ve arşiv araştırmasıBelirlenen yapı üzerinden mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. gibi farklı kaynakları kullanarak, yapının/konunun araştırılması
5Rölöveye hazırlık: yerinde gözlem ve incelemeBelirlenen yapı üzerinden mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. gibi farklı kaynakları kullanarak, yapının/konunun araştırılması
6Rölöveye hazırlık: fotoğrafla belgelemeBelirlenen yapı üzerinden mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. gibi farklı kaynakları kullanarak, yapının/konunun araştırılması
7Rölöve fotoğraf albümüBelirlenen yapı üzerinden mimari dokümantasyon sürecine eşlik eden tarihsel araştırma, tarihi belgeler, haritalar, çizimler, gravürler, kitaplar, fotoğraflar vb. gibi farklı kaynakları kullanarak, yapının/konunun araştırılması
8Ara Sınav
9Rölöve’de kullanılan aletler ve kroki hazırlama.
10Ölçü alım teknikleri ve kroki çizimiBelirlenen konunun ölçü alımı ve kroki çizimi
11Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.Çalışma alanı 1
12Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.Çalışma alanı 2
13Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.Çalışma alanı 2
14Belirlenen çalışma konusunun krokilerinin hazırlaması, ölçü alınması ve fotoğraf albümü oluşturulması.Değerlendirme, Final çalışması tashihi
15Rölöve çalışmaları sunumu
Kaynak
- AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon,İstanbul, Yem Yayınevi, 2006. - ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul - ULUENGİN, B., Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2001. - ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. - İZGİ, U. Pencereler, - BİNAN, M., Kapılar. Birsen Yayınevi, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler