Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RÖLÖVE IMİR1110005Güz Dönemi2+134
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTarihi ve kültürel açıdan korunması gerekli bir mimari eserin, mevcut durum tespitinin ölçme ve belgeleme yöntemleri, rölöve çalışmasını öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriği, derste kullanılacak araç/gerecin tanıtılması(lazer metre, şerit metre, su terazisi, mira,
şakül vb...) kullanım amaçları.
,İlgili terimler, kağıt boyutları seçimi, yazı ve işaretler, ölçeksiz kroki ,ölçekli plan esasları,Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme),Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme),Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri),Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri),Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri),Ara sınav,Alan çalışması, basit rölöve krokilerinin çıkarılması ( çeşme, mezar, sebil, türbe, konut, cami vs. ),Alan çalışması, küçük ölçekli yapıların- yapı parçalarının esaslı rölöveleri’nin ( çeşme, mezar, sebil,
türbe, konut, cami vs. ) çıkarılması…
,Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanması,Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanması,Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanması,Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanması,Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tarihi ve kültürel yapıların korunmasıyla ilgili bilinç kazanmak.
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak.
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanmak.
Mevcut yapı ile ilgili literatür ve arşiv araştırması yapma becerisi kazanmak.
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek.
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak.
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriği, derste kullanılacak araç/gerecin tanıtılması(lazer metre, şerit metre, su terazisi, mira,
şakül vb...) kullanım amaçları.
2İlgili terimler, kağıt boyutları seçimi, yazı ve işaretler, ölçeksiz kroki ,ölçekli plan esaslarıÇalışılan sınıfın plan krokisinin hazırlanması.
3Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme)Çalışılan sınıfın plan ölçümü için terazi hattı oluşturulması.
4Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme)Çalışılan sınıfın plan ölçülerinin üçgenleme yöntemiyle alınması.
5Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri)Çalışılan sınıfın plan çiziminin ölçekli olarak alınan ölçülere göre çizilmesi.
6Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri)Çalışılan sınıfın plan çiziminin ölçekli olarak alınan ölçülere göre çizilmesi.
7Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri)Çalışılan sınıfın plan çiziminin ölçekli olarak alınan ölçülere göre çizilmesi.
8Ara sınav
9Alan çalışması, basit rölöve krokilerinin çıkarılması ( çeşme, mezar, sebil, türbe, konut, cami vs. )Belirlenen çalışma gruplarına uygun tarihi çeşme konuların dağıtılması.
10Alan çalışması, küçük ölçekli yapıların- yapı parçalarının esaslı rölöveleri’nin ( çeşme, mezar, sebil,
türbe, konut, cami vs. ) çıkarılması…
Çeşmelerin plan-kesit-cephe krokilerinin incelenmesi ve ölçülerinin hazırlanması.
11Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanmasıÇeşmelerin planlarının çizilmesi.
12Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanmasıÇeşmelerin kesitlerinin çizilmesi.
13Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanmasıÇeşmelerin cephelerinin çizilmesi.
14Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanmasıÇeşmelerin maketlerinin yapılması.
15Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanmasıÇeşmelerin maketlerinin yapılması.
Kaynak
- AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon,İstanbul, Yem Yayınevi, 2006. - ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul - ULUENGİN, B., Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, YemYayınevi, 2001. - ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. - İZGİ, U. Pencereler, - BİNAN, M., Kapılar. Birsen Yayınevi, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RÖLÖVE IMİR1110005Güz Dönemi2+134
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Seda ÖZÇETİN BAÇÇIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTarihi ve kültürel açıdan korunması gerekli bir mimari eserin, mevcut durum tespitinin ölçme ve belgeleme yöntemleri, rölöve çalışmasını öğretilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içeriği, derste kullanılacak araç/gerecin tanıtılması(lazer metre, şerit metre, su terazisi, mira,
şakül vb...) kullanım amaçları.
,İlgili terimler, kağıt boyutları seçimi, yazı ve işaretler, ölçeksiz kroki ,ölçekli plan esasları,Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme),Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme),Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri),Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri),Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri),Ara sınav,Alan çalışması, basit rölöve krokilerinin çıkarılması ( çeşme, mezar, sebil, türbe, konut, cami vs. ),Alan çalışması, küçük ölçekli yapıların- yapı parçalarının esaslı rölöveleri’nin ( çeşme, mezar, sebil,
türbe, konut, cami vs. ) çıkarılması…
,Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanması,Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanması,Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanması,Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanması,Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tarihi ve kültürel yapıların korunmasıyla ilgili bilinç kazanmak.
Mevcut bir yapının rölövesini yapabilme becerisi kazanmak.
Alanda ölçüm ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanma becerisi kazanmak.
Mevcut yapı ile ilgili literatür ve arşiv araştırması yapma becerisi kazanmak.
Teknik resim kurallarına uygun çizim tekniklerini geliştirmek.
Mimari anlatım biçimleri ve ifade becerisi kazanmak.
Çalışma grubu içerisinde etkin rol alabilme becerisi geliştirmek.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içeriği, derste kullanılacak araç/gerecin tanıtılması(lazer metre, şerit metre, su terazisi, mira,
şakül vb...) kullanım amaçları.
2İlgili terimler, kağıt boyutları seçimi, yazı ve işaretler, ölçeksiz kroki ,ölçekli plan esaslarıÇalışılan sınıfın plan krokisinin hazırlanması.
3Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme)Çalışılan sınıfın plan ölçümü için terazi hattı oluşturulması.
4Rölöve nedir? Rölöve teknikleri hakkında bilgi verilmesi(Terazi hattı,Üçgenleme)Çalışılan sınıfın plan ölçülerinin üçgenleme yöntemiyle alınması.
5Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri)Çalışılan sınıfın plan çiziminin ölçekli olarak alınan ölçülere göre çizilmesi.
6Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri)Çalışılan sınıfın plan çiziminin ölçekli olarak alınan ölçülere göre çizilmesi.
7Rölöve, Rölöve Çıkarma Yöntemleri ( Ölçme Teknikleri,Fotograf, Fotogrametri, Kopya alma teknikleri)Çalışılan sınıfın plan çiziminin ölçekli olarak alınan ölçülere göre çizilmesi.
8Ara sınav
9Alan çalışması, basit rölöve krokilerinin çıkarılması ( çeşme, mezar, sebil, türbe, konut, cami vs. )Belirlenen çalışma gruplarına uygun tarihi çeşme konuların dağıtılması.
10Alan çalışması, küçük ölçekli yapıların- yapı parçalarının esaslı rölöveleri’nin ( çeşme, mezar, sebil,
türbe, konut, cami vs. ) çıkarılması…
Çeşmelerin plan-kesit-cephe krokilerinin incelenmesi ve ölçülerinin hazırlanması.
11Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanmasıÇeşmelerin planlarının çizilmesi.
12Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanmasıÇeşmelerin kesitlerinin çizilmesi.
13Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanmasıÇeşmelerin cephelerinin çizilmesi.
14Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanmasıÇeşmelerin maketlerinin yapılması.
15Eksik ölçülerin alanda tespiti / yanlış okumaların düzeltilmesi / Çizimi ortaya çıkaracak ölçülerin tanımlanmasıÇeşmelerin maketlerinin yapılması.
Kaynak
- AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon,İstanbul, Yem Yayınevi, 2006. - ELDEM, S.H., Yapı I-II-III-IV, Birsen Yayınevi, İstanbul - ULUENGİN, B., Rölöve, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN, B., Klasik Yapı Detayları, İstanbul, Yem Yayınevi, 2002. - ULUENGİN B., Osmanlı Anıt Mimarisinde Klasik Yapı Detayları, İstanbul, YemYayınevi, 2001. - ŞAHİNLER, O; KIZIL, F., Mimarlıkta Teknik Resim. - İZGİ, U. Pencereler, - BİNAN, M., Kapılar. Birsen Yayınevi, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu