Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ I (UZAKTAN EĞİTİM)TUD1110358Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?,Dil doğuş teorileri ve dil türleri.,Dil kültür ilişkisi,Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.,Türk Dilinin tarihi devreleri.,Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.,Ara sınav,Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.,Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu,Türkçede yapım ve çekim ekleri.,Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).,Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).,Cümle öğeleri ve çeşitleri.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkçeyi doğru ve iyi kullanır.
Dil kültür – toplum ilişkisiyle dil bilincini geliştirir.
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bugünkü durumunu ve yayılma alanlarını örneklendirir
Türk Dilinin özelliklerini, işleyişini, kurallarını örneklerle uygular.
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır.
Türk dilinin geçmişini ve bugünü kıyaslar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.
2Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?
3Dil doğuş teorileri ve dil türleri.
4Dil kültür ilişkisi
5Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.
6Türk Dilinin tarihi devreleri.
7Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.
8Ara sınav
9Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.
10Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu
11Türkçede yapım ve çekim ekleri.
12Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).
13Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).
14Cümle öğeleri ve çeşitleri.
15Final sınavı
Kaynak
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK DİLİ I (UZAKTAN EĞİTİM)TUD1110358Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra GÜRSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?,Dil doğuş teorileri ve dil türleri.,Dil kültür ilişkisi,Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.,Türk Dilinin tarihi devreleri.,Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.,Ara sınav,Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.,Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu,Türkçede yapım ve çekim ekleri.,Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).,Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).,Cümle öğeleri ve çeşitleri.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Türkçeyi doğru ve iyi kullanır.
Dil kültür – toplum ilişkisiyle dil bilincini geliştirir.
Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini bugünkü durumunu ve yayılma alanlarını örneklendirir
Türk Dilinin özelliklerini, işleyişini, kurallarını örneklerle uygular.
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır.
Türk dilinin geçmişini ve bugünü kıyaslar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.
2Dil nedir? Dilin özellikleri nelerdir?
3Dil doğuş teorileri ve dil türleri.
4Dil kültür ilişkisi
5Yeryüzündeki diller ve Türkçe’nin dünya dilleri arasındaki yeri.
6Türk Dilinin tarihi devreleri.
7Dil bilgisi nedir? Dil bilgisinin konuları ve bölümleri.
8Ara sınav
9Türkçede seslerin sınıflandırılması, Türkçenin ses özellikleri.
10Türkçede ses olayları, Türkçede hece yapısı, Türkçede vurgu
11Türkçede yapım ve çekim ekleri.
12Türkçede sözcük türleri (İsim, sıfat, zarf, zamir).
13Türkçede sözcük türleri (Fiil, bağlaç, edat, ünlem).
14Cümle öğeleri ve çeşitleri.
15Final sınavı
Kaynak
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir.
2
Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur.
3
Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler.
4
Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir.
5
Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur.
6
Mesleki araçları ve teknikleri kullanır.
7
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
8
Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
9
Multidisipliner etkileşime önem verir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu