Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR ATÖLYESİ III | MİR2110461 | Güz Dönemi | 1+3 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif Tuba ALHAN ŞİMŞEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin mimari ile ilgili iki ve üç boyutlu teknik resimleri bilgisayar ortamında çizebilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş. Dersin amacı. Mimarlıkta bilgi teknolojileri ve bilgisayar grafiklerinin temel kavramlarına giriş.,2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı,2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı,Üç boyutlu program ve arayüzünün tanıtımı,3B temel modelleme ve kontrol araçları,3B temel modelleme ve kontrol araçları,3B temel modelleme ve kontrol araçları,Ara Sınav,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin Google SketchUp ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin Google SketchUp ortamına aktarımı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar destekli tasarımın avantajlarını bilir. | ||
Üç boyutlu Modelleme programının çalışma esaslarını bilir. | ||
Bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının gerek çizim gerekse sunum aracı olarak etkin biçimde kullanımını sağlamaktır. | ||
Başlangıç seviyesinde dijital poster sunumu düzenleyebilir. | ||
Temel üç boyutlu geometrik modelleme yapabilir. | ||
Bilgisayar destekli tasarım yaklaşımlarının kavrar. | ||
Pafta düzenlemek için geometrik modelleme yazılımı kullanabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Dersin amacı. Mimarlıkta bilgi teknolojileri ve bilgisayar grafiklerinin temel kavramlarına giriş. | |
2 | 2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı | Mimari çizimleri Adobe Photoshop programı kullanılarak görselleştirilmesi |
3 | 2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı | Mimari çizimleri Adobe Photoshop programı kullanılarak görselleştirilmesi |
4 | Üç boyutlu program ve arayüzünün tanıtımı | |
5 | 3B temel modelleme ve kontrol araçları | 3B model uygulaması |
6 | 3B temel modelleme ve kontrol araçları | 3B model uygulaması |
7 | 3B temel modelleme ve kontrol araçları | 3B model uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
10 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
11 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
12 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
13 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
14 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin Google SketchUp ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
15 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin Google SketchUp ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
Kaynak |
Google SketchUp 6: Basic Exercises / Bonnie Roskes Google SketchUp and SketchUp Pro 7 Bible / Kelly L. Murdock Google SketchUp Essential Training / George Maestri Photoshop CS4 for dummies;Yazar Bauer, Peter J.; Hoboken, NJ : Wiley Pub.; 2008; ebook Adobe Photoshop CS4: pratik öğrenim seti; Ceyhun Akgün; Adobe Bilgi; İstanbul: Adobe Bilgi; Eurosoft; Cd koleksiyonu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR ATÖLYESİ III | MİR2110461 | Güz Dönemi | 1+3 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Elif Tuba ALHAN ŞİMŞEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin mimari ile ilgili iki ve üç boyutlu teknik resimleri bilgisayar ortamında çizebilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş. Dersin amacı. Mimarlıkta bilgi teknolojileri ve bilgisayar grafiklerinin temel kavramlarına giriş.,2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı,2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı,Üç boyutlu program ve arayüzünün tanıtımı,3B temel modelleme ve kontrol araçları,3B temel modelleme ve kontrol araçları,3B temel modelleme ve kontrol araçları,Ara Sınav,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin Google SketchUp ortamına aktarımı,AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin Google SketchUp ortamına aktarımı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar destekli tasarımın avantajlarını bilir. | ||
Üç boyutlu Modelleme programının çalışma esaslarını bilir. | ||
Bilgisayar destekli tasarım yazılımlarının gerek çizim gerekse sunum aracı olarak etkin biçimde kullanımını sağlamaktır. | ||
Başlangıç seviyesinde dijital poster sunumu düzenleyebilir. | ||
Temel üç boyutlu geometrik modelleme yapabilir. | ||
Bilgisayar destekli tasarım yaklaşımlarının kavrar. | ||
Pafta düzenlemek için geometrik modelleme yazılımı kullanabilir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş. Dersin amacı. Mimarlıkta bilgi teknolojileri ve bilgisayar grafiklerinin temel kavramlarına giriş. | |
2 | 2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı | Mimari çizimleri Adobe Photoshop programı kullanılarak görselleştirilmesi |
3 | 2B çizimlerin Autocad programından Photoshop ortamına aktarımı | Mimari çizimleri Adobe Photoshop programı kullanılarak görselleştirilmesi |
4 | Üç boyutlu program ve arayüzünün tanıtımı | |
5 | 3B temel modelleme ve kontrol araçları | 3B model uygulaması |
6 | 3B temel modelleme ve kontrol araçları | 3B model uygulaması |
7 | 3B temel modelleme ve kontrol araçları | 3B model uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
10 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
11 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
12 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
13 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin üç boyutlu program ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
14 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin Google SketchUp ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
15 | AutoCAD ve benzeri yazılımlardan 2B çizimlerin Google SketchUp ortamına aktarımı | 3B model uygulaması |
Kaynak |
Google SketchUp 6: Basic Exercises / Bonnie Roskes Google SketchUp and SketchUp Pro 7 Bible / Kelly L. Murdock Google SketchUp Essential Training / George Maestri Photoshop CS4 for dummies;Yazar Bauer, Peter J.; Hoboken, NJ : Wiley Pub.; 2008; ebook Adobe Photoshop CS4: pratik öğrenim seti; Ceyhun Akgün; Adobe Bilgi; İstanbul: Adobe Bilgi; Eurosoft; Cd koleksiyonu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |