Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM) | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Yazım kuralları ve uygulaması.,Noktalama işaretleri ve uygulaması.,Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.,Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.,Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.,Kompozisyonla ilgili genel özellikler.,Ara sınav ,Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.,Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).,Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).,Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını sözlü ve yazılı anlatır. | ||
Sözcük dağarcığını geliştirir. | ||
Yazı türlerini uygular. | ||
Türk Dünya Edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırır. | ||
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır. | ||
Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | |
2 | Yazım kuralları ve uygulaması. | |
3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması. | |
4 | Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri. | |
5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama. | |
6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi. | |
7 | Kompozisyonla ilgili genel özellikler. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. | |
10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar). | |
11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri). | |
12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri). | |
13 | Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri). | |
14 | Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Laboratuvar alanındaki çeşitli kaynaklardan elde ettiği güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri, analiz öncesi hazırlık işlemleri, preparatları hazırlama, çözelti hazırlama, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir. | ||||||
3 | Laboratuvar ortamında ekip çalışmasının gerektirdiği şekilde bir takım üyesi olabilirken aynı zamanda bireysel sorumluluklarını yerine getirir. | ||||||
4 | Gerek çalıştığı ortamı gerek ekip arkadaşlarını ve kendini korumak adına güvenli bir laboratuvar ortamı oluşturur ve gereken kuralları uygular. | ||||||
5 | Mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
6 | Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | ||||||
7 | Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği araç-gereç ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendine kişisel ve mesleki anlamda geliştirmek amacıyla mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM) | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Yazım kuralları ve uygulaması.,Noktalama işaretleri ve uygulaması.,Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.,Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.,Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.,Kompozisyonla ilgili genel özellikler.,Ara sınav ,Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.,Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).,Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).,Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını sözlü ve yazılı anlatır. | ||
Sözcük dağarcığını geliştirir. | ||
Yazı türlerini uygular. | ||
Türk Dünya Edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırır. | ||
Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır. | ||
Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretir. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | |
2 | Yazım kuralları ve uygulaması. | |
3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması. | |
4 | Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri. | |
5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama. | |
6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi. | |
7 | Kompozisyonla ilgili genel özellikler. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. | |
10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar). | |
11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri). | |
12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri). | |
13 | Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri). | |
14 | Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları. | |
15 | Final sınavı |
Kaynak |
Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Tıbbi Laboratuvar alanındaki çeşitli kaynaklardan elde ettiği güncel bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular. | ||||||
2 | Tıbbi laboratuvar testleri için hastadan biyolojik materyal alma, bunları saklama ve transferleri, analiz öncesi hazırlık işlemleri, preparatları hazırlama, çözelti hazırlama, dezenfeksiyon ve sterilizasyon tekniklerini konusunda gerekli bilgi ve beceriyi gösterir. | ||||||
3 | Laboratuvar ortamında ekip çalışmasının gerektirdiği şekilde bir takım üyesi olabilirken aynı zamanda bireysel sorumluluklarını yerine getirir. | ||||||
4 | Gerek çalıştığı ortamı gerek ekip arkadaşlarını ve kendini korumak adına güvenli bir laboratuvar ortamı oluşturur ve gereken kuralları uygular. | ||||||
5 | Mesleki ve etik değerleri göz önüne alarak meslektaşları, hastalar, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. | ||||||
6 | Tıbbi laboratuvar teknikeri olarak, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. | ||||||
7 | Tıbbi laboratuvar alanının gerektirdiği araç-gereç ve bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendine kişisel ve mesleki anlamda geliştirmek amacıyla mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |