Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİ İLETİŞİMİ | TDS1210030 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ganimet SEÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık Hizmetleri İletişiminin temel kavramlarını tanıtmak, sektör çalışanlarının karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetimsel bakış açısını geliştirmek ve sağlık yöneticilerinin sorunlarına yönelik sonuç ve tavsiyeler oluşturacak yetenekleri geliştirebilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık Hizmetleri İletişimi Dersi İle İlgili Temel Kavramlar,Hizmet Kavramı, Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri,Hizmet Pazarlamasında Personel (İşgören), Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar,Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi,Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar,Hizmet Kalitesi, Hizmet Karşılaşması,İlişkisel Pazarlamanın Sağlık İşletmelerindeki Yeri ve Önemi,ARA SINAV,Bütünleşik İletişim Planlaması,Uygulama ve Kontrol,Büyüme Stratejileri,Müşteri Davranışları, Hastalar ve Örgütsel Müşteriler,Hastalar ve Örgütsel Müşteriler,Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kullanımı ile İlgili Genel Değerlendirme,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sağlık Hizmetleri İletişimi Dersi İle İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Hizmet Kavramı, Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri | |
3 | Hizmet Pazarlamasında Personel (İşgören), Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar | |
4 | Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi | |
5 | Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar | |
6 | Hizmet Kalitesi, Hizmet Karşılaşması | |
7 | İlişkisel Pazarlamanın Sağlık İşletmelerindeki Yeri ve Önemi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Bütünleşik İletişim Planlaması | |
10 | Uygulama ve Kontrol | |
11 | Büyüme Stratejileri | |
12 | Müşteri Davranışları, Hastalar ve Örgütsel Müşteriler | |
13 | Hastalar ve Örgütsel Müşteriler | |
14 | Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kullanımı ile İlgili Genel Değerlendirme | |
15 | Genel Tekrar |
Kaynak |
1. OKAY Sağlık İletişimi, Dersin Yayınları, İstanbul, 2012 2. Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel 3. Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat 4. Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür 5. Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531 6. Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38. 7. Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA 8. Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, December |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır. | ||||||
2 | Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular. | ||||||
3 | Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar. | ||||||
6 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | Kalite yönetim süreçlerine katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİ İLETİŞİMİ | TDS1210030 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ganimet SEÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık Hizmetleri İletişiminin temel kavramlarını tanıtmak, sektör çalışanlarının karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetimsel bakış açısını geliştirmek ve sağlık yöneticilerinin sorunlarına yönelik sonuç ve tavsiyeler oluşturacak yetenekleri geliştirebilmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık Hizmetleri İletişimi Dersi İle İlgili Temel Kavramlar,Hizmet Kavramı, Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri,Hizmet Pazarlamasında Personel (İşgören), Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar,Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi,Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar,Hizmet Kalitesi, Hizmet Karşılaşması,İlişkisel Pazarlamanın Sağlık İşletmelerindeki Yeri ve Önemi,ARA SINAV,Bütünleşik İletişim Planlaması,Uygulama ve Kontrol,Büyüme Stratejileri,Müşteri Davranışları, Hastalar ve Örgütsel Müşteriler,Hastalar ve Örgütsel Müşteriler,Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kullanımı ile İlgili Genel Değerlendirme,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sağlık Hizmetleri İletişimi Dersi İle İlgili Temel Kavramlar | |
2 | Hizmet Kavramı, Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri | |
3 | Hizmet Pazarlamasında Personel (İşgören), Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar | |
4 | Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi | |
5 | Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar | |
6 | Hizmet Kalitesi, Hizmet Karşılaşması | |
7 | İlişkisel Pazarlamanın Sağlık İşletmelerindeki Yeri ve Önemi | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Bütünleşik İletişim Planlaması | |
10 | Uygulama ve Kontrol | |
11 | Büyüme Stratejileri | |
12 | Müşteri Davranışları, Hastalar ve Örgütsel Müşteriler | |
13 | Hastalar ve Örgütsel Müşteriler | |
14 | Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kullanımı ile İlgili Genel Değerlendirme | |
15 | Genel Tekrar |
Kaynak |
1. OKAY Sağlık İletişimi, Dersin Yayınları, İstanbul, 2012 2. Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel 3. Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat 4. Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür 5. Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531 6. Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38. 7. Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA 8. Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, December |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır. | ||||||
2 | Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular. | ||||||
3 | Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar. | ||||||
4 | Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir. | ||||||
5 | Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar. | ||||||
6 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
7 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. | ||||||
8 | İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer. | ||||||
9 | Kalite yönetim süreçlerine katılır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |