Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİ İLETİŞİMİTDS1210030Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ganimet SEÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık Hizmetleri İletişiminin temel kavramlarını tanıtmak, sektör çalışanlarının karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetimsel bakış açısını geliştirmek ve sağlık yöneticilerinin sorunlarına yönelik sonuç ve tavsiyeler oluşturacak yetenekleri geliştirebilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Hizmetleri İletişimi Dersi İle İlgili Temel Kavramlar,Hizmet Kavramı, Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri,Hizmet Pazarlamasında Personel (İşgören), Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar,Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi,Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar,Hizmet Kalitesi, Hizmet Karşılaşması,İlişkisel Pazarlamanın Sağlık İşletmelerindeki Yeri ve Önemi,ARA SINAV,Bütünleşik İletişim Planlaması,Uygulama ve Kontrol,Büyüme Stratejileri,Müşteri Davranışları, Hastalar ve Örgütsel Müşteriler,Hastalar ve Örgütsel Müşteriler,Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kullanımı ile İlgili Genel Değerlendirme,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Hizmetleri İletişimi Dersi İle İlgili Temel Kavramlar
2Hizmet Kavramı, Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri
3Hizmet Pazarlamasında Personel (İşgören), Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar
4Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi
5Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar
6Hizmet Kalitesi, Hizmet Karşılaşması
7İlişkisel Pazarlamanın Sağlık İşletmelerindeki Yeri ve Önemi
8ARA SINAV
9Bütünleşik İletişim Planlaması
10Uygulama ve Kontrol
11Büyüme Stratejileri
12Müşteri Davranışları, Hastalar ve Örgütsel Müşteriler
13Hastalar ve Örgütsel Müşteriler
14Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kullanımı ile İlgili Genel Değerlendirme
15Genel Tekrar
Kaynak
1. OKAY Sağlık İletişimi, Dersin Yayınları, İstanbul, 2012 2. Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel 3. Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat 4. Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür 5. Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531 6. Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38. 7. Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA 8. Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, December

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİ İLETİŞİMİTDS1210030Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ganimet SEÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık Hizmetleri İletişiminin temel kavramlarını tanıtmak, sektör çalışanlarının karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetimsel bakış açısını geliştirmek ve sağlık yöneticilerinin sorunlarına yönelik sonuç ve tavsiyeler oluşturacak yetenekleri geliştirebilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlık Hizmetleri İletişimi Dersi İle İlgili Temel Kavramlar,Hizmet Kavramı, Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri,Hizmet Pazarlamasında Personel (İşgören), Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar,Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi,Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar,Hizmet Kalitesi, Hizmet Karşılaşması,İlişkisel Pazarlamanın Sağlık İşletmelerindeki Yeri ve Önemi,ARA SINAV,Bütünleşik İletişim Planlaması,Uygulama ve Kontrol,Büyüme Stratejileri,Müşteri Davranışları, Hastalar ve Örgütsel Müşteriler,Hastalar ve Örgütsel Müşteriler,Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kullanımı ile İlgili Genel Değerlendirme,Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlık Hizmetleri İletişimi Dersi İle İlgili Temel Kavramlar
2Hizmet Kavramı, Hizmet İşletmeleri ve Pazarlama Karması Bileşenleri
3Hizmet Pazarlamasında Personel (İşgören), Müşteri ve Fiziksel Kanıtlar
4Hizmet İşletmelerinde Talep ve Kapasite Yönetimi
5Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar
6Hizmet Kalitesi, Hizmet Karşılaşması
7İlişkisel Pazarlamanın Sağlık İşletmelerindeki Yeri ve Önemi
8ARA SINAV
9Bütünleşik İletişim Planlaması
10Uygulama ve Kontrol
11Büyüme Stratejileri
12Müşteri Davranışları, Hastalar ve Örgütsel Müşteriler
13Hastalar ve Örgütsel Müşteriler
14Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Kullanımı ile İlgili Genel Değerlendirme
15Genel Tekrar
Kaynak
1. OKAY Sağlık İletişimi, Dersin Yayınları, İstanbul, 2012 2. Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel 3. Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat 4. Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür 5. Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531 6. Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38. 7. Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA 8. Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, December

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu