Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL BİLGİSAYAR VE SUNUM TEKNİKLERİTDS1110945Güz Dönemi2+134
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencileri temel bilişim yazılımlarını, İşletim Sistemini, İnterneti, Ofisi ve çevre donanımlarını bilme ve kullanabilme yönünde yeterli donanımı kazandırmaktır. Ders ile iş ortamında karşılaşabilecek bilişim konularını rahatlıkla yapabilmeleri hedeflenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Donanım ve Çevre Birimleri,İşletim Sistemleri, Bilgisayar Ağları ve İnternet,E-Mail, Sosyal Paylaşım Siteleri Kullanımı,MS Office Paket Programı (WORD),MS Office Paket Programı (WORD),MS Office Paket Programı (EXCEL),MS Office Paket Programı (EXCEL),ARA SINAV,MS Office Paket Programı (POWERPOINT),MS Office Paket Programı (POWERPOINT),Sunum Teknikleri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Bilişim Teknolojilerini yorumlayabileceklerdir. 2 Microsoft Windows 10’ukullanabileceklerdir. 3 Tüm Microsoft ofis programlarını kullanabileceklerdir. 4 E-Mail, internet, sosyal medya, e-ticareti kullanabileceklerdir. 5 Sunum Tekniklerini öğrenebilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Donanım ve Çevre Birimleri
2İşletim Sistemleri, Bilgisayar Ağları ve İnternet
3E-Mail, Sosyal Paylaşım Siteleri Kullanımı
4MS Office Paket Programı (WORD)
5MS Office Paket Programı (WORD)
6MS Office Paket Programı (EXCEL)
7MS Office Paket Programı (EXCEL)
8ARA SINAV
9MS Office Paket Programı (POWERPOINT)
10MS Office Paket Programı (POWERPOINT)
11Sunum Teknikleri
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
15Öğrenci Sunumları
Kaynak
1. http://issuu.com/hiperteknoloji/docs1. Microsoft Office Professional 2013 Plain & Simple. Katherine Murray Yayıncı/Publisher: Microsoft Press 2. Windows 8 For Dummies. Andy Rathbone 3. Office 2013 For Dummies. Wallace Wang 4. Office 2013 All-In-One For Dummies. Peter Weverka 5. Microsoft® Office 2010 Home and Student Step by Step. Joyce Cox, Joan Lambert, and Curtis D. Frye ISBN 13: 9780735627215

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL BİLGİSAYAR VE SUNUM TEKNİKLERİTDS1110945Güz Dönemi2+134
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencileri temel bilişim yazılımlarını, İşletim Sistemini, İnterneti, Ofisi ve çevre donanımlarını bilme ve kullanabilme yönünde yeterli donanımı kazandırmaktır. Ders ile iş ortamında karşılaşabilecek bilişim konularını rahatlıkla yapabilmeleri hedeflenir.
Dersin İçeriğiBu ders; Donanım ve Çevre Birimleri,İşletim Sistemleri, Bilgisayar Ağları ve İnternet,E-Mail, Sosyal Paylaşım Siteleri Kullanımı,MS Office Paket Programı (WORD),MS Office Paket Programı (WORD),MS Office Paket Programı (EXCEL),MS Office Paket Programı (EXCEL),ARA SINAV,MS Office Paket Programı (POWERPOINT),MS Office Paket Programı (POWERPOINT),Sunum Teknikleri,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Bilişim Teknolojilerini yorumlayabileceklerdir. 2 Microsoft Windows 10’ukullanabileceklerdir. 3 Tüm Microsoft ofis programlarını kullanabileceklerdir. 4 E-Mail, internet, sosyal medya, e-ticareti kullanabileceklerdir. 5 Sunum Tekniklerini öğrenebilecektir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Donanım ve Çevre Birimleri
2İşletim Sistemleri, Bilgisayar Ağları ve İnternet
3E-Mail, Sosyal Paylaşım Siteleri Kullanımı
4MS Office Paket Programı (WORD)
5MS Office Paket Programı (WORD)
6MS Office Paket Programı (EXCEL)
7MS Office Paket Programı (EXCEL)
8ARA SINAV
9MS Office Paket Programı (POWERPOINT)
10MS Office Paket Programı (POWERPOINT)
11Sunum Teknikleri
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Öğrenci Sunumları
15Öğrenci Sunumları
Kaynak
1. http://issuu.com/hiperteknoloji/docs1. Microsoft Office Professional 2013 Plain & Simple. Katherine Murray Yayıncı/Publisher: Microsoft Press 2. Windows 8 For Dummies. Andy Rathbone 3. Office 2013 For Dummies. Wallace Wang 4. Office 2013 All-In-One For Dummies. Peter Weverka 5. Microsoft® Office 2010 Home and Student Step by Step. Joyce Cox, Joan Lambert, and Curtis D. Frye ISBN 13: 9780735627215

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu