Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMATDS1210489Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Veysel BAYTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi tanıtım ve pazarlama öğrencilerine, tıbbi cihaz ve ürünlerle alakalı kavramlar mevzuat tanıtım ve pazarlama yapabilecek bilgilerin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi,Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri,Tüketici Davranışları,Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması,Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri,Stratejik Pazarlama Planlaması,Tıbbi Cihaz Yönetmeliği ve Cihazların Sınıflandırılması
,ARA SINAV,Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri,Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri,Tutundurma ve Tutundurma Politikaları,Dağıtım ve Dağıtım Kanalları,Katılımcılar (Personel‐Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi,Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,Pazarlama Etiği; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Tıbbi cihaz ve ürünlerin genel özelliklerini ve ilgili kavramları açıklayabilecektir. 2 İlgili mevzuatlar, garanti belgeleri, teknik şartname, sertifika ve standartları özetleyebilecektir. 3 Tanıtım ve pazarlama şekillerini anlatabilecektir. 4 Özel ve genel sağlık sigortalarının farkını saptayabilecektir. 5 Sigortanın temel çalışma prensiplerini ve mevzuatı kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi
2Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri
3Tüketici Davranışları
4Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
5Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
6Stratejik Pazarlama Planlaması
7Tıbbi Cihaz Yönetmeliği ve Cihazların Sınıflandırılması
8ARA SINAV
9Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
10Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
11Tutundurma ve Tutundurma Politikaları
12Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
13Katılımcılar (Personel‐Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi
14Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
15Pazarlama Etiği
Kaynak
1. Prof. Dr. Cemal Yükselen, Pazarlama 2. Umut Yılman, “Anne Ben Mümessil Oldum” 3. Osman Ceylan, Tıbbi Mümessillik ve Yönetimi 4. Philip Kotler, A'dan Z'ye Pazarlama 5. Prof. Dr. Erdoğan Koç, Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi Global ve Yerel Yaklaşım 6. Dr. Remzi Altunışık, Satış ve Satış Yönetimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ TANITIM VE PAZARLAMATDS1210489Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Veysel BAYTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi tanıtım ve pazarlama öğrencilerine, tıbbi cihaz ve ürünlerle alakalı kavramlar mevzuat tanıtım ve pazarlama yapabilecek bilgilerin kazandırılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi,Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri,Tüketici Davranışları,Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması,Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri,Stratejik Pazarlama Planlaması,Tıbbi Cihaz Yönetmeliği ve Cihazların Sınıflandırılması
,ARA SINAV,Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri,Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri,Tutundurma ve Tutundurma Politikaları,Dağıtım ve Dağıtım Kanalları,Katılımcılar (Personel‐Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi,Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar,Pazarlama Etiği; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Tıbbi cihaz ve ürünlerin genel özelliklerini ve ilgili kavramları açıklayabilecektir. 2 İlgili mevzuatlar, garanti belgeleri, teknik şartname, sertifika ve standartları özetleyebilecektir. 3 Tanıtım ve pazarlama şekillerini anlatabilecektir. 4 Özel ve genel sağlık sigortalarının farkını saptayabilecektir. 5 Sigortanın temel çalışma prensiplerini ve mevzuatı kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlama ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasının Gelişimi
2Hizmetlerin Özellikleri, Hizmet Sektörünün Gelişimi ve Sağlık Hizmetlerinin Özellikleri
3Tüketici Davranışları
4Pazarlama Bilgi Sistemleri ve Pazarlama Araştırması
5Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi, Pazar Konumlandırma ve Büyüme Stratejileri
6Stratejik Pazarlama Planlaması
7Tıbbi Cihaz Yönetmeliği ve Cihazların Sınıflandırılması
8ARA SINAV
9Ürün ve Ürün Geliştirme Stratejileri
10Fiyat ve Fiyatlandırma Stratejileri
11Tutundurma ve Tutundurma Politikaları
12Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
13Katılımcılar (Personel‐Müşteri), Fiziksel Kanıtlar ve Süreç Yönetimi
14Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlar
15Pazarlama Etiği
Kaynak
1. Prof. Dr. Cemal Yükselen, Pazarlama 2. Umut Yılman, “Anne Ben Mümessil Oldum” 3. Osman Ceylan, Tıbbi Mümessillik ve Yönetimi 4. Philip Kotler, A'dan Z'ye Pazarlama 5. Prof. Dr. Erdoğan Koç, Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi Global ve Yerel Yaklaşım 6. Dr. Remzi Altunışık, Satış ve Satış Yönetimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu