Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HASTANE YÖNETİMİ VE SÜREÇLERİTDS1210028Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Veysel BAYTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane yönetiminin özelliklerinin bilinmesi, hastane süreçlerinin kavranması ile bütünsel bir bakış açısı kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar,Yönetimin Fonksiyonları,Hastane ve Sektörün Özellikleri,Hastane Yönetim Modelleri,Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi,Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi),ARA SINAV,Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Stok Yönetimi, Atık Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane); konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Yönetimin tanımı ve özelliklerini öğrenir. 2 Yöneticilik becerileri alanında örneklerle fikir yürütebilir. 3 Yönetimin fonksiyonlarını bilir. 4 Hastane yönetim modellerini değerlendirebilecektir. 5 Hastane organizasyonunda yer alan unvan ve kademelerin görevlerini tanımlayabilir. 6 Kurumsal Hizmet Yönetimi ara süreçlerini, özelliklerini ve faaliyetlerini kavrar. 7 Sağlık Hizmetleri Yönetimi ara süreçlerini ve özelliklerini ölçüm yöntemleri ile örneklendirebilir. 8 Destek Hizmetler Yönetimi ara süreçlerini, özelliklerini ve denetlenmesini açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar
2Yönetimin Fonksiyonları
3Hastane ve Sektörün Özellikleri
4Hastane Yönetim Modelleri
5Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi
6Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım)
7Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi)
8ARA SINAV
9Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi)SUNUM YAPMAK
10Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Stok Yönetimi, Atık Yönetimi)SUNUM YAPMAK
11Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri)SUNUM YAPMAK
12Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri)SUNUM YAPMAK
13Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler)SUNUM YAPMAK
14Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri)SUNUM YAPMAK
15Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane)SUNUM YAPMAK
Kaynak
1. Tengilimoğlu, D. Vd.(2017). Sağlık İşletmeleri Yönetimi,, Nobel Yayınları 2. Kavuncubaşı, Ş. Ve Yıldırım, S. (2012). Hastane Ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Ankara: Siyasal Kitabevi, 3. Baskı.Yönetim Ve Organizasyon, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum 3. Yönetim Ve Organizasyon I, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir 4. https://www.rekreasyonist.com/rekreasyonda-yonetim-fonksiyonlari/ 5. Emül, B. (2018). Sağlık Kurumlarında Kurumsal İmajın Hasta Memnuniyetine Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bölümleri Enstitüsü, Sivas 6. Ateş, M.(2012). Sağlık İşletmeciliği, İstanbul: Beta Yayınları, 2. Baskı 7. Çelik, Y. (2013), Sağlık Kurumları Yönetimi-ıı, Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Yayınları, Eskişehir 8. Altındiş, M. (2018), Sağlık Kurumları Yönetimi-ı, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HASTANE YÖNETİMİ VE SÜREÇLERİTDS1210028Bahar Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Veysel BAYTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHastane yönetiminin özelliklerinin bilinmesi, hastane süreçlerinin kavranması ile bütünsel bir bakış açısı kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar,Yönetimin Fonksiyonları,Hastane ve Sektörün Özellikleri,Hastane Yönetim Modelleri,Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi,Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi),ARA SINAV,Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Stok Yönetimi, Atık Yönetimi),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri),Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane); konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Yönetimin tanımı ve özelliklerini öğrenir. 2 Yöneticilik becerileri alanında örneklerle fikir yürütebilir. 3 Yönetimin fonksiyonlarını bilir. 4 Hastane yönetim modellerini değerlendirebilecektir. 5 Hastane organizasyonunda yer alan unvan ve kademelerin görevlerini tanımlayabilir. 6 Kurumsal Hizmet Yönetimi ara süreçlerini, özelliklerini ve faaliyetlerini kavrar. 7 Sağlık Hizmetleri Yönetimi ara süreçlerini ve özelliklerini ölçüm yöntemleri ile örneklendirebilir. 8 Destek Hizmetler Yönetimi ara süreçlerini, özelliklerini ve denetlenmesini açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yönetim Bilimi ve İlgili Temel Kavramlar
2Yönetimin Fonksiyonları
3Hastane ve Sektörün Özellikleri
4Hastane Yönetim Modelleri
5Hastane Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi/Sağlık Hizmetleri Yönetimi/Destek Hizmetler Yönetimi
6Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Yönetim, Hasta Bakım)
7Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Tesis Yönetimi, Acil Durum ve Afet Yönetimi)
8ARA SINAV
9Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Bilgi Yönetimi)SUNUM YAPMAK
10Hastane Ara Süreçleri/Kurumsal Hizmet Yönetimi(Stok Yönetimi, Atık Yönetimi)SUNUM YAPMAK
11Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Poliklinik, Acil Hizmetleri)SUNUM YAPMAK
12Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Laboratuvar, Görüntüleme Hizmetleri)SUNUM YAPMAK
13Hastane Ara Süreçleri/Sağlık Hizmetleri Yönetimi(Klinik Hizmetler)SUNUM YAPMAK
14Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Hasta Dosyası ve Arşiv Hizmetleri)SUNUM YAPMAK
15Hastane Ara Süreçleri/Destek Hizmetler Yönetimi(Mutfak, Çamaşırhane)SUNUM YAPMAK
Kaynak
1. Tengilimoğlu, D. Vd.(2017). Sağlık İşletmeleri Yönetimi,, Nobel Yayınları 2. Kavuncubaşı, Ş. Ve Yıldırım, S. (2012). Hastane Ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Ankara: Siyasal Kitabevi, 3. Baskı.Yönetim Ve Organizasyon, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum 3. Yönetim Ve Organizasyon I, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Eskişehir 4. https://www.rekreasyonist.com/rekreasyonda-yonetim-fonksiyonlari/ 5. Emül, B. (2018). Sağlık Kurumlarında Kurumsal İmajın Hasta Memnuniyetine Etkilerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bölümleri Enstitüsü, Sivas 6. Ateş, M.(2012). Sağlık İşletmeciliği, İstanbul: Beta Yayınları, 2. Baskı 7. Çelik, Y. (2013), Sağlık Kurumları Yönetimi-ıı, Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Yayınları, Eskişehir 8. Altındiş, M. (2018), Sağlık Kurumları Yönetimi-ı, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu