Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PORTFOLYO HAZIRLAMAICMT2210527Bahar Dönemi1+123
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif Tuba ALHAN ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere iç mekan tasarımı ve tasarım gibi konulardaki ingilizce terimlerin öğretilmesi, bu konulardaki yazılı metinlerin türkçeye çevrilmesi, ingilizce videoların çevirilerinin yapılabilmesi dersin amaçlarını oluşturur.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders ve dersin işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. ,Özgeçmiş bilgilerini derleme,Özgeçmiş bilgilerini derleme,Özgeçmiş hazırlama süreci,Özgeçmiş tamamlama ve kontrol işlemleri,İş başvurularında, mülakatlarda, proje ve dosya sunumlarında dikkat edilmesi gereken genel kurallar ve örnekleme,Ara sınav,Portfolyo nedir? Portfolyo nasıl hazırlanmalıdır?,Portfolyoya eklenecek tasarım projelerini belirleme ve grafik sunum teknikleri ,Portfolyoya eklenecek tasarım projelerini belirleme ve grafik sunum teknikleri,Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları , Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları,Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları ,Hazırlanan portfolyoları değerlendirme ve düzeltme işlemleri, çalışmanın hardcopy olarak teslim edilmesi ,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı formatlarda portfolyo oluşturma becerisi kazanır.
Özgeçmiş yazabilme yeteneği kazanır
Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Bilgisayar yazılımlarıyla özgün sunumlar hazırlar.
Çalışmalarını görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemleriyle etkili bir şekilde ifade eder.
Proje ve dosya sunumlarında dikkat etmesi gereken genel kuralları kavrar.
Hazırladığı portfolyoyu sunma becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders ve dersin işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
2Özgeçmiş bilgilerini derleme
3Özgeçmiş bilgilerini derleme
4Özgeçmiş hazırlama süreci
5Özgeçmiş tamamlama ve kontrol işlemleri
6İş başvurularında, mülakatlarda, proje ve dosya sunumlarında dikkat edilmesi gereken genel kurallar ve örnekleme
7Ara sınav
8Portfolyo nedir? Portfolyo nasıl hazırlanmalıdır?
9Portfolyoya eklenecek tasarım projelerini belirleme ve grafik sunum teknikleri
10Portfolyoya eklenecek tasarım projelerini belirleme ve grafik sunum teknikleri
11Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları
12 Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları
13Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları
14Hazırlanan portfolyoları değerlendirme ve düzeltme işlemleri, çalışmanın hardcopy olarak teslim edilmesi
15Final sınavı
Kaynak
- Linton Harold, (2012). Portfolio Design, W. W. Norton & Company, England. - Mckenna Anne, (2000). Digital Portfolio, Rockport Pub., England. - Atkinson Cliff, (2008). Etkili Sunu Tasarımı, Arkadaş Yayınları, Ankara. - Alanla ilgili yazılmış tez ve makaleler - Öğretim elemanı ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PORTFOLYO HAZIRLAMAICMT2210527Bahar Dönemi1+123
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif Tuba ALHAN ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere iç mekan tasarımı ve tasarım gibi konulardaki ingilizce terimlerin öğretilmesi, bu konulardaki yazılı metinlerin türkçeye çevrilmesi, ingilizce videoların çevirilerinin yapılabilmesi dersin amaçlarını oluşturur.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders ve dersin işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. ,Özgeçmiş bilgilerini derleme,Özgeçmiş bilgilerini derleme,Özgeçmiş hazırlama süreci,Özgeçmiş tamamlama ve kontrol işlemleri,İş başvurularında, mülakatlarda, proje ve dosya sunumlarında dikkat edilmesi gereken genel kurallar ve örnekleme,Ara sınav,Portfolyo nedir? Portfolyo nasıl hazırlanmalıdır?,Portfolyoya eklenecek tasarım projelerini belirleme ve grafik sunum teknikleri ,Portfolyoya eklenecek tasarım projelerini belirleme ve grafik sunum teknikleri,Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları , Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları,Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları ,Hazırlanan portfolyoları değerlendirme ve düzeltme işlemleri, çalışmanın hardcopy olarak teslim edilmesi ,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Farklı formatlarda portfolyo oluşturma becerisi kazanır.
Özgeçmiş yazabilme yeteneği kazanır
Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Bilgisayar yazılımlarıyla özgün sunumlar hazırlar.
Çalışmalarını görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemleriyle etkili bir şekilde ifade eder.
Proje ve dosya sunumlarında dikkat etmesi gereken genel kuralları kavrar.
Hazırladığı portfolyoyu sunma becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders ve dersin işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi.
2Özgeçmiş bilgilerini derleme
3Özgeçmiş bilgilerini derleme
4Özgeçmiş hazırlama süreci
5Özgeçmiş tamamlama ve kontrol işlemleri
6İş başvurularında, mülakatlarda, proje ve dosya sunumlarında dikkat edilmesi gereken genel kurallar ve örnekleme
7Ara sınav
8Portfolyo nedir? Portfolyo nasıl hazırlanmalıdır?
9Portfolyoya eklenecek tasarım projelerini belirleme ve grafik sunum teknikleri
10Portfolyoya eklenecek tasarım projelerini belirleme ve grafik sunum teknikleri
11Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları
12 Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları
13Portfolyo hazırlama süreci, grafik tasarımı, Adobe Indesign kullanımı ve baskı hazırlık aşamaları
14Hazırlanan portfolyoları değerlendirme ve düzeltme işlemleri, çalışmanın hardcopy olarak teslim edilmesi
15Final sınavı
Kaynak
- Linton Harold, (2012). Portfolio Design, W. W. Norton & Company, England. - Mckenna Anne, (2000). Digital Portfolio, Rockport Pub., England. - Atkinson Cliff, (2008). Etkili Sunu Tasarımı, Arkadaş Yayınları, Ankara. - Alanla ilgili yazılmış tez ve makaleler - Öğretim elemanı ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu