Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAPI BİLGİSİ IIICMT2110519Güz Dönemi2+244
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif Tuba ALHAN ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin iç mekana ait, temel düzeyde bir uygulama projesini çizebilmesi, iç mekan elemanlarının detaylarını ve uygulama prensiplerini öğrenebilmesi ve iç mimari uygulama projesini okuyabilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı,,Kapılar; Fonksiyonel gereksinmeler, iç ve dış kapı konstrüksiyonları, Kapı türleri,Pencereler; Fonksiyonel Gereksinmeler, Pencere tipleri,Açılışlarına ve malzemelerine göre pencere konstrüksiyonları,Uygulama, Örnek kapı pencere deray çizimi ,Bölme elemanları;Fonksiyonel gereksinmeler,Taşıyıcı bölücüler,Kısmen kalıcı ve taşıyıcı olmayan bölücüler.,Ara sınav,Bitirme işlemleri;Döşeme Kaplamaları,Duvar Kaplamaları,Tavan Kaplamaları,Asma tavanlar ve yükseltilmiş Döşemeler,Asma tavan uygulama detayı çizimi,Yükseltilmiş döşeme uygulama detayı çizimi,Final sınavı ; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
• İç meakana ait konstrüktif elemanları tanıyabilir.
İç mekan İç mekana ait, temel düzeyde bir uygulama projesini çizer. elemanlarını işlev ve konumlarıyla tanımlar.
• İç mekana ait elemanları mekan-işlev-malzeme ilişkisi kurarak tasarlayabilir.
İç mekan elemanlarının mekansal gereksinmelerine cevap verebilecek malzemeleri tanır.
İç mekan elemanlarının detaylandırma ve uygulama prensiplerini öğrenir.
Öğrencinin iç mekana ait, temel düzeyde bir uygulama projesini çizebilir.
Uygulama projesindeki detayları okur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı,
2Kapılar; Fonksiyonel gereksinmeler, iç ve dış kapı konstrüksiyonları, Kapı türleri
3Pencereler; Fonksiyonel Gereksinmeler, Pencere tipleri
4Açılışlarına ve malzemelerine göre pencere konstrüksiyonları
5Uygulama, Örnek kapı pencere deray çizimi
6Bölme elemanları;Fonksiyonel gereksinmeler,Taşıyıcı bölücüler
7Kısmen kalıcı ve taşıyıcı olmayan bölücüler.
8Ara sınav
9Bitirme işlemleri;Döşeme Kaplamaları
10Duvar Kaplamaları
11Tavan Kaplamaları
12Asma tavanlar ve yükseltilmiş Döşemeler
13Asma tavan uygulama detayı çizimi
14Yükseltilmiş döşeme uygulama detayı çizimi
15Final sınavı
Kaynak
-Francis D.K.Ching, Cassandra Adams, Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, YEM Yayınevi, 2006 -Türkçü, Ç., Yapım, Birsen Yayınevi, 2000, İstanbul -Yücesoy, L., Temeller Duvarlar Döşemeler, YEM Yayınevi, 2007, İstanbul -İç Mimarlıkta: Biçim + Yapı Literatür Yayıncılık -Yapı ve Bina Bilgisi Seti YEM Kitabevi -Allen E., Aano J., Iano J., Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods -Simmons H.L. Olin H.B. (2000), Schmidt J.L, Construction Principles: Materials and Methods, John Wiley and Sons, 199

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAPI BİLGİSİ IIICMT2110519Güz Dönemi2+244
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Elif Tuba ALHAN ŞİMŞEK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin iç mekana ait, temel düzeyde bir uygulama projesini çizebilmesi, iç mekan elemanlarının detaylarını ve uygulama prensiplerini öğrenebilmesi ve iç mimari uygulama projesini okuyabilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı,,Kapılar; Fonksiyonel gereksinmeler, iç ve dış kapı konstrüksiyonları, Kapı türleri,Pencereler; Fonksiyonel Gereksinmeler, Pencere tipleri,Açılışlarına ve malzemelerine göre pencere konstrüksiyonları,Uygulama, Örnek kapı pencere deray çizimi ,Bölme elemanları;Fonksiyonel gereksinmeler,Taşıyıcı bölücüler,Kısmen kalıcı ve taşıyıcı olmayan bölücüler.,Ara sınav,Bitirme işlemleri;Döşeme Kaplamaları,Duvar Kaplamaları,Tavan Kaplamaları,Asma tavanlar ve yükseltilmiş Döşemeler,Asma tavan uygulama detayı çizimi,Yükseltilmiş döşeme uygulama detayı çizimi,Final sınavı ; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
• İç meakana ait konstrüktif elemanları tanıyabilir.
İç mekan İç mekana ait, temel düzeyde bir uygulama projesini çizer. elemanlarını işlev ve konumlarıyla tanımlar.
• İç mekana ait elemanları mekan-işlev-malzeme ilişkisi kurarak tasarlayabilir.
İç mekan elemanlarının mekansal gereksinmelerine cevap verebilecek malzemeleri tanır.
İç mekan elemanlarının detaylandırma ve uygulama prensiplerini öğrenir.
Öğrencinin iç mekana ait, temel düzeyde bir uygulama projesini çizebilir.
Uygulama projesindeki detayları okur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı,
2Kapılar; Fonksiyonel gereksinmeler, iç ve dış kapı konstrüksiyonları, Kapı türleri
3Pencereler; Fonksiyonel Gereksinmeler, Pencere tipleri
4Açılışlarına ve malzemelerine göre pencere konstrüksiyonları
5Uygulama, Örnek kapı pencere deray çizimi
6Bölme elemanları;Fonksiyonel gereksinmeler,Taşıyıcı bölücüler
7Kısmen kalıcı ve taşıyıcı olmayan bölücüler.
8Ara sınav
9Bitirme işlemleri;Döşeme Kaplamaları
10Duvar Kaplamaları
11Tavan Kaplamaları
12Asma tavanlar ve yükseltilmiş Döşemeler
13Asma tavan uygulama detayı çizimi
14Yükseltilmiş döşeme uygulama detayı çizimi
15Final sınavı
Kaynak
-Francis D.K.Ching, Cassandra Adams, Çizimlerle Bina Yapım Rehberi, YEM Yayınevi, 2006 -Türkçü, Ç., Yapım, Birsen Yayınevi, 2000, İstanbul -Yücesoy, L., Temeller Duvarlar Döşemeler, YEM Yayınevi, 2007, İstanbul -İç Mimarlıkta: Biçim + Yapı Literatür Yayıncılık -Yapı ve Bina Bilgisi Seti YEM Kitabevi -Allen E., Aano J., Iano J., Fundamentals of Building Construction: Materials and Methods -Simmons H.L. Olin H.B. (2000), Schmidt J.L, Construction Principles: Materials and Methods, John Wiley and Sons, 199

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu