Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MEKAN TASARIMI IIIICMT2110516Güz Dönemi2+688
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza Nur ÖZDENİZ, Öğr.Gör. Ali GÜN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMekanın işlevini konsept geliştirerek özgün proje tasarlama, fonksiyon çözümünü yapma ve sunma becerisi kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması. Dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.,Mimari mekan, mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi. dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.,Aydınlatma ve ışık-aydınlatmanın amacı, doğru aydınlatma nasıl olmalıdır?, iyi aydınlatmanın sağladığı faydalar,Aydınlatma türleri ve şekilleri(yerleşimlerine göre aydınlatma armatürleri) mimaride aydınlatma ,iç mekanda aydınlatma,Yapılarda aydınlatma ,konutta aydınlatma , örnek konut tasarımlarında aydınlatma,Eğitim yapılarında aydınlatma ,ofis ve bankalarda aydınlatma ,vitrin – satış mağazalarında aydınlatma. konaklama yapılarında aydınlatma ,sağlık binalarında aydınlatma ,sergileme kuruluşlarında aydınlatma,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre elektrik tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme,Ara sınav,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su ve elektrik tesisat projelerinin hazırlanması,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ,Material selection of the new project tailored to user needs,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Verilen mekanın fonksiyon şemasını listeler.
Kullanıcı gereksinimlerini tasarım verilerine katar.
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belrler.
Verileri iç mekan kurgusunda kullanır.
Konsept geliştirerek özgün proje tasarlar.
Tasarladığı mekanı iki ve üç boyutlu iç mimari proje tekniğine uygun olarak çize ve sunar.
Tasarladığı mekanı değerlendirme jürisine sunar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması. Dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.
2Mimari mekan, mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi. dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.
3Aydınlatma ve ışık-aydınlatmanın amacı, doğru aydınlatma nasıl olmalıdır?, iyi aydınlatmanın sağladığı faydalar
4Aydınlatma türleri ve şekilleri(yerleşimlerine göre aydınlatma armatürleri) mimaride aydınlatma ,iç mekanda aydınlatma
5Yapılarda aydınlatma ,konutta aydınlatma , örnek konut tasarımlarında aydınlatma
6Eğitim yapılarında aydınlatma ,ofis ve bankalarda aydınlatma ,vitrin – satış mağazalarında aydınlatma. konaklama yapılarında aydınlatma ,sağlık binalarında aydınlatma ,sergileme kuruluşlarında aydınlatma
7Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre elektrik tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme
8Ara sınav
9Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme
10Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su ve elektrik tesisat projelerinin hazırlanması
11Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi
12Material selection of the new project tailored to user needs
13Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri
14Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri
15Final sınavı
Kaynak
Ching, D,K (2016) İç Mekan tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev) İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi yayın Graeme Brooker, Sally Stone, Ro Spankie, Russel Gagg, Lynne Mesher, Pam Locker (2012) İç Mimarlığın Temelleri Seti Literatür Yayıncılık Ching, D., K. (2004) Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen( Sevgi Lökçe Çev) İstanbul: Yapı Ensitü Merkezi Yayın Pile, J. (1997) Color in Interior Design, New York:Mc Graw-Hill Neufert,E. (200) Yapı Tasarımı , İstanbul:Beta Basın Yayım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İÇ MEKAN TASARIMI IIIICMT2110516Güz Dönemi2+688
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza Nur ÖZDENİZ, Öğr.Gör. Ali GÜN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMekanın işlevini konsept geliştirerek özgün proje tasarlama, fonksiyon çözümünü yapma ve sunma becerisi kazandırır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması. Dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.,Mimari mekan, mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi. dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.,Aydınlatma ve ışık-aydınlatmanın amacı, doğru aydınlatma nasıl olmalıdır?, iyi aydınlatmanın sağladığı faydalar,Aydınlatma türleri ve şekilleri(yerleşimlerine göre aydınlatma armatürleri) mimaride aydınlatma ,iç mekanda aydınlatma,Yapılarda aydınlatma ,konutta aydınlatma , örnek konut tasarımlarında aydınlatma,Eğitim yapılarında aydınlatma ,ofis ve bankalarda aydınlatma ,vitrin – satış mağazalarında aydınlatma. konaklama yapılarında aydınlatma ,sağlık binalarında aydınlatma ,sergileme kuruluşlarında aydınlatma,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre elektrik tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme,Ara sınav,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su ve elektrik tesisat projelerinin hazırlanması,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ,Material selection of the new project tailored to user needs,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri ,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Verilen mekanın fonksiyon şemasını listeler.
Kullanıcı gereksinimlerini tasarım verilerine katar.
Mevcut mekanın yapısal şartlarını belrler.
Verileri iç mekan kurgusunda kullanır.
Konsept geliştirerek özgün proje tasarlar.
Tasarladığı mekanı iki ve üç boyutlu iç mimari proje tekniğine uygun olarak çize ve sunar.
Tasarladığı mekanı değerlendirme jürisine sunar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtılması, içeriği, kapsamı kullanılan yöntem ve hedeflerin açıklanması. Dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.
2Mimari mekan, mimari mekan oluşturan öğeler, binanın yapısal sistemi ve yapıyı oluşturan temel elemanlar, binayı oluşturan unsurların hatırlatılarak incelenmesi. dönem içinde çalışılacak planın seçimi ve senaryonun oluşturulması.
3Aydınlatma ve ışık-aydınlatmanın amacı, doğru aydınlatma nasıl olmalıdır?, iyi aydınlatmanın sağladığı faydalar
4Aydınlatma türleri ve şekilleri(yerleşimlerine göre aydınlatma armatürleri) mimaride aydınlatma ,iç mekanda aydınlatma
5Yapılarda aydınlatma ,konutta aydınlatma , örnek konut tasarımlarında aydınlatma
6Eğitim yapılarında aydınlatma ,ofis ve bankalarda aydınlatma ,vitrin – satış mağazalarında aydınlatma. konaklama yapılarında aydınlatma ,sağlık binalarında aydınlatma ,sergileme kuruluşlarında aydınlatma
7Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre elektrik tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme
8Ara sınav
9Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su tesisat projelerinin hazırlanması ile ilgili bilgilendirme
10Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projeye göre su ve elektrik tesisat projelerinin hazırlanması
11Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi
12Material selection of the new project tailored to user needs
13Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri
14Kullanıcı ihtiyaçlarına göre düzenlenmiş yeni projenin malzeme seçimi ve sunum dosyasının hazırlanması, proje değerlendirmeleri
15Final sınavı
Kaynak
Ching, D,K (2016) İç Mekan tasarımı (Belgin Elçioğlu,Çev) İstanbul: Yapı Enstitü Merkezi yayın Graeme Brooker, Sally Stone, Ro Spankie, Russel Gagg, Lynne Mesher, Pam Locker (2012) İç Mimarlığın Temelleri Seti Literatür Yayıncılık Ching, D., K. (2004) Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen( Sevgi Lökçe Çev) İstanbul: Yapı Ensitü Merkezi Yayın Pile, J. (1997) Color in Interior Design, New York:Mc Graw-Hill Neufert,E. (200) Yapı Tasarımı , İstanbul:Beta Basın Yayım

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu