Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMDA ESKİZICMT2110523Güz Dönemi1+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nilay SAYRAV
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye İç mekan tasarımında eskiz ile problem çözebilme ve kendini ifade edebilme becerisi kazandırmayı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarımda Eskiz Çalışmaları,Neden çiziyoruz, Eskizin önemi ve yeri.,kavramlar, Örneklemler,Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar,Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar,Eskizde suluboya teknikleri,Eskizde suluboya teknikleri,Eskizde Markör kullanımı,Ara sınav ,Eskizde Markör kullanımı,Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri,Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri,Konsepti Geliştirirken: Yaratıcı düşünce ve eskiz, Uygulama örnekleri;,Bilgisayar Ortamında Eskiz: El çizimini bilgisayara aktarma; Eskizibilgisayarda çizme, Farklı ve karma teknikler,Eskiz ve Görsel İletişim: Tasarımda süreç ve sonuç sunuşları.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarımda eskiz çalışmalarının önemini kavrayabilir.
Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikleri anlar.
Kurşun kalem, Renkli kalemlerle uygulanan teknikleri anlar ve uygulayabilir.
Suluboya, Markör tekniklerini anlar ve uygulayabilir.
Tasarımdaki İki Ana Eskiz yaklaşımını Anlar.
Bilgisayar Ortamında Eskiz uygulamaları ve tekniklerini ayırteder.
El çizimini bilgisayara aktarma, bilgisayarda eskiz çizmeyi anlar, Tasarımda süreç ve sonuç sunuşlarını farkeder.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarımda Eskiz Çalışmaları,Neden çiziyoruz, Eskizin önemi ve yeri.
2kavramlar, Örneklemler
3Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar
4Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar
5Eskizde suluboya teknikleri
6Eskizde suluboya teknikleri
7Eskizde Markör kullanımı
8Ara sınav
9Eskizde Markör kullanımı
10Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri
11Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri
12Konsepti Geliştirirken: Yaratıcı düşünce ve eskiz, Uygulama örnekleri;
13Bilgisayar Ortamında Eskiz: El çizimini bilgisayara aktarma; Eskizibilgisayarda çizme, Farklı ve karma teknikler
14Eskiz ve Görsel İletişim: Tasarımda süreç ve sonuç sunuşları.
15Final sınavı
Kaynak
Fatih Semerci , Elif Bülüç; Mimari Eskiz, Çizgi Kitapevi Peter Stanyer; Çizim Teknikleri, Alfa Yayınları Greg Albert, Rachel Rubin Wolf; Temel Cizim Teknikleri Barrington Barber; Kolay Çizim Teknikleri, Zodyak Kitap Barrington Barber; Çizimin Sırları -1 Temel Karakalem Teknikleri, PROFİL KİTAP

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TASARIMDA ESKİZICMT2110523Güz Dönemi1+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Nilay SAYRAV
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciye İç mekan tasarımında eskiz ile problem çözebilme ve kendini ifade edebilme becerisi kazandırmayı sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tasarımda Eskiz Çalışmaları,Neden çiziyoruz, Eskizin önemi ve yeri.,kavramlar, Örneklemler,Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar,Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar,Eskizde suluboya teknikleri,Eskizde suluboya teknikleri,Eskizde Markör kullanımı,Ara sınav ,Eskizde Markör kullanımı,Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri,Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri,Konsepti Geliştirirken: Yaratıcı düşünce ve eskiz, Uygulama örnekleri;,Bilgisayar Ortamında Eskiz: El çizimini bilgisayara aktarma; Eskizibilgisayarda çizme, Farklı ve karma teknikler,Eskiz ve Görsel İletişim: Tasarımda süreç ve sonuç sunuşları.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tasarımda eskiz çalışmalarının önemini kavrayabilir.
Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikleri anlar.
Kurşun kalem, Renkli kalemlerle uygulanan teknikleri anlar ve uygulayabilir.
Suluboya, Markör tekniklerini anlar ve uygulayabilir.
Tasarımdaki İki Ana Eskiz yaklaşımını Anlar.
Bilgisayar Ortamında Eskiz uygulamaları ve tekniklerini ayırteder.
El çizimini bilgisayara aktarma, bilgisayarda eskiz çizmeyi anlar, Tasarımda süreç ve sonuç sunuşlarını farkeder.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tasarımda Eskiz Çalışmaları,Neden çiziyoruz, Eskizin önemi ve yeri.
2kavramlar, Örneklemler
3Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar
4Eskiz Çalışmalarında Geleneksel Teknikler: Kurşun kalem, başlangıç uygulamalar
5Eskizde suluboya teknikleri
6Eskizde suluboya teknikleri
7Eskizde Markör kullanımı
8Ara sınav
9Eskizde Markör kullanımı
10Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri
11Keşfeden Çizimler: Görsel analiz, Görsel notlar, Çevreyi okuma ve görsel kültür oluşturma amaçlı alan çalışmaları ve kent gezileri
12Konsepti Geliştirirken: Yaratıcı düşünce ve eskiz, Uygulama örnekleri;
13Bilgisayar Ortamında Eskiz: El çizimini bilgisayara aktarma; Eskizibilgisayarda çizme, Farklı ve karma teknikler
14Eskiz ve Görsel İletişim: Tasarımda süreç ve sonuç sunuşları.
15Final sınavı
Kaynak
Fatih Semerci , Elif Bülüç; Mimari Eskiz, Çizgi Kitapevi Peter Stanyer; Çizim Teknikleri, Alfa Yayınları Greg Albert, Rachel Rubin Wolf; Temel Cizim Teknikleri Barrington Barber; Kolay Çizim Teknikleri, Zodyak Kitap Barrington Barber; Çizimin Sırları -1 Temel Karakalem Teknikleri, PROFİL KİTAP

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu