Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENKICMT2110517Güz Dönemi2+244
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza Nur ÖZDENİZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMekan tasarımında renk ve aydınlatma kavramlarını, kuramsal bazda ele alarak ve mekan algısı ile ilişkilendirerek inceleme; mekan tasarım pratiği ile ilişkilendirme, örnek bir içmimari proje üzerinde aydınlatma projesinin oluşturulması ve renk kartelasının hazırlanması
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ürün tasarımı, aydınlatma terimleri,Işık, optik ve algı,Aydınlatma ve çalışma prensibi,Farklı kullanım amaçlarına yönelik aydınlatma birimlerinin örnekleri ile incelenmesi. Amacına, geometrik biçimlerine, kökenine, aydınlatılan yere ve yönlendirilmelerine göre aydınlatma çeşitleri ve örneklerinin incelenmesi,Fotometrik büyüklükler, aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri,Aydınlatmanın kullanıcı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi, Aydınlatmanın algı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi.,Aydınlatma birimi tasarımında inovatif ve fonksiyonel yaklaşımların incelenmesi ve örnekler üzerinden yürütülecek tartışma.,Ara sınav ,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aydınlatma ürünleri tasarımı sürecine dair yaratıcı düşünce ve uygulama becerilerinin geliştirilebilir.
Aydınlatma tasarımı, malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerine dair temel bilgilerin ve görsel kültür oluşturulabilir.
Öğrencilerin takım çalışması becerilerinin geliştirilebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ürün tasarımı, aydınlatma terimleri
2Işık, optik ve algı
3Aydınlatma ve çalışma prensibi
4Farklı kullanım amaçlarına yönelik aydınlatma birimlerinin örnekleri ile incelenmesi. Amacına, geometrik biçimlerine, kökenine, aydınlatılan yere ve yönlendirilmelerine göre aydınlatma çeşitleri ve örneklerinin incelenmesi
5Fotometrik büyüklükler, aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri
6Aydınlatmanın kullanıcı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi, Aydınlatmanın algı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi.
7Aydınlatma birimi tasarımında inovatif ve fonksiyonel yaklaşımların incelenmesi ve örnekler üzerinden yürütülecek tartışma.
8Ara sınav
9Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
10Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
11Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
12Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
13Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
14Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
15Final sınavı
Kaynak
-Renk ve Armoni Kuralları, Barbara Becker -Colour:A workshop for artists and designer, LAURENCE KING PUBLISHING -MASTERPIECES: PERFORMANCE ARCHITECTURE + DESIGN, Braun. -YAŞAYAN DUVARLAR / EVİNİZİ DEĞİŞTİRECEK DEKORATİF, YEM Yayın. -Renklerin Şaşırtıcı Gücü, Jean Causse , Gabriel Causse.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEKAN TASARIMINDA IŞIK VE RENKICMT2110517Güz Dönemi2+244
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza Nur ÖZDENİZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMekan tasarımında renk ve aydınlatma kavramlarını, kuramsal bazda ele alarak ve mekan algısı ile ilişkilendirerek inceleme; mekan tasarım pratiği ile ilişkilendirme, örnek bir içmimari proje üzerinde aydınlatma projesinin oluşturulması ve renk kartelasının hazırlanması
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş, ürün tasarımı, aydınlatma terimleri,Işık, optik ve algı,Aydınlatma ve çalışma prensibi,Farklı kullanım amaçlarına yönelik aydınlatma birimlerinin örnekleri ile incelenmesi. Amacına, geometrik biçimlerine, kökenine, aydınlatılan yere ve yönlendirilmelerine göre aydınlatma çeşitleri ve örneklerinin incelenmesi,Fotometrik büyüklükler, aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri,Aydınlatmanın kullanıcı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi, Aydınlatmanın algı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi.,Aydınlatma birimi tasarımında inovatif ve fonksiyonel yaklaşımların incelenmesi ve örnekler üzerinden yürütülecek tartışma.,Ara sınav ,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aydınlatma ürünleri tasarımı sürecine dair yaratıcı düşünce ve uygulama becerilerinin geliştirilebilir.
Aydınlatma tasarımı, malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerine dair temel bilgilerin ve görsel kültür oluşturulabilir.
Öğrencilerin takım çalışması becerilerinin geliştirilebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş, ürün tasarımı, aydınlatma terimleri
2Işık, optik ve algı
3Aydınlatma ve çalışma prensibi
4Farklı kullanım amaçlarına yönelik aydınlatma birimlerinin örnekleri ile incelenmesi. Amacına, geometrik biçimlerine, kökenine, aydınlatılan yere ve yönlendirilmelerine göre aydınlatma çeşitleri ve örneklerinin incelenmesi
5Fotometrik büyüklükler, aydınlatma elemanları ve armatür çeşitleri
6Aydınlatmanın kullanıcı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi, Aydınlatmanın algı üzerindeki etkilerinin örnekleri ile incelenmesi.
7Aydınlatma birimi tasarımında inovatif ve fonksiyonel yaklaşımların incelenmesi ve örnekler üzerinden yürütülecek tartışma.
8Ara sınav
9Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
10Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
11Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
12Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
13Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
14Belirlenen malzeme ve konu üzerine aydınlatma elemanı çalıştayı
15Final sınavı
Kaynak
-Renk ve Armoni Kuralları, Barbara Becker -Colour:A workshop for artists and designer, LAURENCE KING PUBLISHING -MASTERPIECES: PERFORMANCE ARCHITECTURE + DESIGN, Braun. -YAŞAYAN DUVARLAR / EVİNİZİ DEĞİŞTİRECEK DEKORATİF, YEM Yayın. -Renklerin Şaşırtıcı Gücü, Jean Causse , Gabriel Causse.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu