Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (UZAKTAN EĞİTİM)AIT1110360Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk Gençliği´ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde, Yüce Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, Türk Devleti´nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı bir gurur duyan, Atatürk İlkeleri´ni yürekten anlayarak, içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan kimseler olarak yetiştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış
,Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri
Islahat hareketleri ve sonuçları
,Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri,Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları),I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti
I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler
,20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi,Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri,ARA SINAV,İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri,Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması
Milli Mücadele’nin başlaması
Genelgeler ve kongreler
,Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler
Meclis-i Mebusan’ın açılması
Misak-ı Milli
İstanbul’un işgali
TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması
,İsyanlar ve tedbirler
Cepheler
Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler
,Büyük zafer
Mudanya Mütarekesi
,Saltanatın kaldırılması
Saltanat kavramı
Osmanlı saltanatı
Siyasal rejimler
,Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler
Lozan Antlaşması
,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İmparatorluktan “Milli Devlete” geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte kavrar.
Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında bilir.
Sosyal politika, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler ile ilgili genel bilgileri tanır.
Milli değerlerle evrensel değerleri karşılaştırır.
Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türkiye’nin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması” fikrini anlar.
Türk modernleşme sürecinin temellerini saptar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış
2Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri
Islahat hareketleri ve sonuçları
3Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri
4Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları)
5I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti
I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler
620. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi
7Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri
8ARA SINAV
9İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri
10Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması
Milli Mücadele’nin başlaması
Genelgeler ve kongreler
11Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler
Meclis-i Mebusan’ın açılması
Misak-ı Milli
İstanbul’un işgali
TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması
12İsyanlar ve tedbirler
Cepheler
Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler
13Büyük zafer
Mudanya Mütarekesi
14Saltanatın kaldırılması
Saltanat kavramı
Osmanlı saltanatı
Siyasal rejimler
15Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler
Lozan Antlaşması
16FİNAL SINAVI
Kaynak
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM Gencer, A. ve Özel, S.(2010)
Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I (UZAKTAN EĞİTİM)AIT1110360Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Abdülhamit BEŞİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTürk Gençliği´ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde, Yüce Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluluklarını bilen, Türk Devleti´nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı bir gurur duyan, Atatürk İlkeleri´ni yürekten anlayarak, içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan kimseler olarak yetiştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış
,Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri
Islahat hareketleri ve sonuçları
,Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri,Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları),I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti
I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler
,20. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi,Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri,ARA SINAV,İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri,Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması
Milli Mücadele’nin başlaması
Genelgeler ve kongreler
,Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler
Meclis-i Mebusan’ın açılması
Misak-ı Milli
İstanbul’un işgali
TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması
,İsyanlar ve tedbirler
Cepheler
Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler
,Büyük zafer
Mudanya Mütarekesi
,Saltanatın kaldırılması
Saltanat kavramı
Osmanlı saltanatı
Siyasal rejimler
,Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler
Lozan Antlaşması
,FİNAL SINAVI; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İmparatorluktan “Milli Devlete” geçiş sürecini gerekçeleri ile birlikte kavrar.
Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında bilir.
Sosyal politika, siyaset bilimi ve uluslararası ilişkiler ile ilgili genel bilgileri tanır.
Milli değerlerle evrensel değerleri karşılaştırır.
Mustafa Kemal Atatürk’ün “Türkiye’nin muasır medeniyet seviyesinin üzerine çıkarılması” fikrini anlar.
Türk modernleşme sürecinin temellerini saptar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersle ilgili temel kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
19. yüzyıl dünyasına genel bir bakış
2Osmanlı Devleti’ne genel bir bakış ve Osmanlı Devleti’nin çöküş sebepleri
Islahat hareketleri ve sonuçları
3Osmanlı Devleti’ni kurtarmaya dönük ıslahat ve fikir hareketleri
4Şark Meselesi ve Osmanlı Devleti’nin çöküşünü tetikleyen savaşlar (93 Harbi, Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşları)
5I. Dünya Savaşı öncesinde dünyanın genel durumu ve Osmanlı Devleti
I. Dünya Savaşı’nın çıkışı, Osmanlı Devleti’nin savaşa girmesi ve savaştığı cepheler
620. yüzyılda dünyayı etkileyen fikir akımları, bu akımların azınlıklar üzerindeki etkisi ve Ermeni meselesi
7Mondros Mütarekesi, önemli hükümleri ve Osmanlı’yı paylaşma projeleri
8ARA SINAV
9İşgaller, işgaller karşısında toplumun, İstanbul hükümetinin ve azınlıkların tutumu Cemiyetler, faaliyetleri ve genel özellikleri
10Mustafa Kemal’in Samsun’a çıkması
Milli Mücadele’nin başlaması
Genelgeler ve kongreler
11Temsil Heyeti ile İstanbul Hükümeti arasındaki ilişkiler
Meclis-i Mebusan’ın açılması
Misak-ı Milli
İstanbul’un işgali
TBMM’nin açılması ve Milli Mücadele’nin yönetimini ele alması
12İsyanlar ve tedbirler
Cepheler
Mustafa Kemal Paşa ve Batı Cephesi’ndeki askeri faaliyetler
13Büyük zafer
Mudanya Mütarekesi
14Saltanatın kaldırılması
Saltanat kavramı
Osmanlı saltanatı
Siyasal rejimler
15Kurtuluş Savaşı sonrası iç siyasal gelişmeler
Lozan Antlaşması
16FİNAL SINAVI
Kaynak
Turan, R., Safran, M., Hayat, N., Dönmez, C., Şahin, M., Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (2011), Ankara, Okutman Yayıncılık Atatürk, K. (1999), Nutuk, Zeynep KORKMAZ (Prof. Dr. Yayına Hazırlayan), Ankara, İLESAM Gencer, A. ve Özel, S.(2010)
Türk inkılâp Tarihi, Ankara, Savaş Yayınevi Mumcu, A.,(1987) Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara, Yükseköğretim Kurulu Yayınları Turan, Ş., Türk Devrim Tarihi, (1991-2002), (5 cilt, 7 kitap), İstanbul, Bilgi Yayınevi Barut, M., Türk Devrimi ve Atatürk İlkeleri, (2008), İstanbul, DER Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu