Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AMBALAJ TASARIMIGRFT2110547Güz Dönemi1+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Proje konusu olarak seçilen bir ürünün, bilgisayar ortamında ambalaj tasarımının yapılması, uygun malzeme seçimi ve matbaa tekniklerine göre uygulanmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; ambalaj nedir? ambalaj malzemelerinin tanıtılması, örnek ürün görselleriyle incelenmesi.,Ambalajın fonksiyonlarının anlatılması. ambalajların satış, taşıma ve depolama kavramları açısından değerlendirilerek örnek ürün görselleriyle incelenmesi.,Ambalaj tasarımında marka ve hedef kitlenin göz önünde bulundurularak ilerlemenin anlatılması.,Marka kimliği analizi ve hedef kitleye uygun ambalaj ürün ambalajı çalışması yapılması.,Kartondan ambalaj tasarımı yapılması ve etiket tasarımı çalışmaları yapılması.,Ürün ambalajını özel seri ambalajına dönüştürebilme ve etiket tasarımı çalışması.,Etiket tasarımı çalışmaları ve revizyonları.,Ara sınav,Var olan ürün ambalajlarındaki problemler veya kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayabilecek yenilikçi ve özgün özgün ambalaj tasarımlarının örnekleriyle incelenmesi.,Yaratıcı ambalaj tasarımlarına başlangıç, problem ve ihtiyaçlara uygun ambalaj formu hakkında fikir oluşturma, marka ve hedef kitlenin belirlenmesi.,Ambalaj formunun tasarımına devam edilmesi, ambalajın iki boyutlu açılımının oluşturulması,Ambalajın iki boyutlu açılımının üç boyutlu deneme maketi hazırlanması ve marka kimliğinin netleştirilmesi,3 byutlu ambalaj tasarımları ve etiket çalışmaları,3 byutlu ambalaj tasarımları ve etiket çalışmaları revizyonları,3 boyutlu deneme maketi hazırlanan ambalaj tasarımı ve etiket çalışmalarının son revizyonları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ambalaj tasarımda temel ilkeleri bilme. Ambalaj ve ürün ilişkisini açıklayabilme. Ambalajın tüm işlevlerini (saklama, koruma, bilgilendirme vb.) göz önünde bulundurarak tasarımda kullanılan malzeme ile birlikte değerlendirebilme. Ambalaj tasarımına uygun baskı tekniğini seçebilmek. Ambalaj tasarımının açılımını ve üç boyutlu maketini yapabilme.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1ambalaj nedir? ambalaj malzemelerinin tanıtılması, örnek ürün görselleriyle incelenmesi.
2Ambalajın fonksiyonlarının anlatılması. ambalajların satış, taşıma ve depolama kavramları açısından değerlendirilerek örnek ürün görselleriyle incelenmesi.
3Ambalaj tasarımında marka ve hedef kitlenin göz önünde bulundurularak ilerlemenin anlatılması.
4Marka kimliği analizi ve hedef kitleye uygun ambalaj ürün ambalajı çalışması yapılması.
5Kartondan ambalaj tasarımı yapılması ve etiket tasarımı çalışmaları yapılması.
6Ürün ambalajını özel seri ambalajına dönüştürebilme ve etiket tasarımı çalışması.
7Etiket tasarımı çalışmaları ve revizyonları.
8Ara sınav
9Var olan ürün ambalajlarındaki problemler veya kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayabilecek yenilikçi ve özgün özgün ambalaj tasarımlarının örnekleriyle incelenmesi.
10Yaratıcı ambalaj tasarımlarına başlangıç, problem ve ihtiyaçlara uygun ambalaj formu hakkında fikir oluşturma, marka ve hedef kitlenin belirlenmesi.
11Ambalaj formunun tasarımına devam edilmesi, ambalajın iki boyutlu açılımının oluşturulması
12Ambalajın iki boyutlu açılımının üç boyutlu deneme maketi hazırlanması ve marka kimliğinin netleştirilmesi
133 byutlu ambalaj tasarımları ve etiket çalışmaları
143 byutlu ambalaj tasarımları ve etiket çalışmaları revizyonları
153 boyutlu deneme maketi hazırlanan ambalaj tasarımı ve etiket çalışmalarının son revizyonları
Kaynak
- Gültekin Erdal, Etkili Ambalaj Tasarımı, Karakalem Kitabevi Yayınları - Paul Harris & Gavin Ambrose, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık - Bora Erdem, Matbaacılık ve Basım süreci, Cinius Yayınları - Emre Becer, Ambalaj Tasarımı, Dost Yayınları - Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarımı, Dost Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AMBALAJ TASARIMIGRFT2110547Güz Dönemi1+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Proje konusu olarak seçilen bir ürünün, bilgisayar ortamında ambalaj tasarımının yapılması, uygun malzeme seçimi ve matbaa tekniklerine göre uygulanmasının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; ambalaj nedir? ambalaj malzemelerinin tanıtılması, örnek ürün görselleriyle incelenmesi.,Ambalajın fonksiyonlarının anlatılması. ambalajların satış, taşıma ve depolama kavramları açısından değerlendirilerek örnek ürün görselleriyle incelenmesi.,Ambalaj tasarımında marka ve hedef kitlenin göz önünde bulundurularak ilerlemenin anlatılması.,Marka kimliği analizi ve hedef kitleye uygun ambalaj ürün ambalajı çalışması yapılması.,Kartondan ambalaj tasarımı yapılması ve etiket tasarımı çalışmaları yapılması.,Ürün ambalajını özel seri ambalajına dönüştürebilme ve etiket tasarımı çalışması.,Etiket tasarımı çalışmaları ve revizyonları.,Ara sınav,Var olan ürün ambalajlarındaki problemler veya kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayabilecek yenilikçi ve özgün özgün ambalaj tasarımlarının örnekleriyle incelenmesi.,Yaratıcı ambalaj tasarımlarına başlangıç, problem ve ihtiyaçlara uygun ambalaj formu hakkında fikir oluşturma, marka ve hedef kitlenin belirlenmesi.,Ambalaj formunun tasarımına devam edilmesi, ambalajın iki boyutlu açılımının oluşturulması,Ambalajın iki boyutlu açılımının üç boyutlu deneme maketi hazırlanması ve marka kimliğinin netleştirilmesi,3 byutlu ambalaj tasarımları ve etiket çalışmaları,3 byutlu ambalaj tasarımları ve etiket çalışmaları revizyonları,3 boyutlu deneme maketi hazırlanan ambalaj tasarımı ve etiket çalışmalarının son revizyonları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ambalaj tasarımda temel ilkeleri bilme. Ambalaj ve ürün ilişkisini açıklayabilme. Ambalajın tüm işlevlerini (saklama, koruma, bilgilendirme vb.) göz önünde bulundurarak tasarımda kullanılan malzeme ile birlikte değerlendirebilme. Ambalaj tasarımına uygun baskı tekniğini seçebilmek. Ambalaj tasarımının açılımını ve üç boyutlu maketini yapabilme.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1ambalaj nedir? ambalaj malzemelerinin tanıtılması, örnek ürün görselleriyle incelenmesi.
2Ambalajın fonksiyonlarının anlatılması. ambalajların satış, taşıma ve depolama kavramları açısından değerlendirilerek örnek ürün görselleriyle incelenmesi.
3Ambalaj tasarımında marka ve hedef kitlenin göz önünde bulundurularak ilerlemenin anlatılması.
4Marka kimliği analizi ve hedef kitleye uygun ambalaj ürün ambalajı çalışması yapılması.
5Kartondan ambalaj tasarımı yapılması ve etiket tasarımı çalışmaları yapılması.
6Ürün ambalajını özel seri ambalajına dönüştürebilme ve etiket tasarımı çalışması.
7Etiket tasarımı çalışmaları ve revizyonları.
8Ara sınav
9Var olan ürün ambalajlarındaki problemler veya kullanıcı ihtiyaçlarını karşılayabilecek yenilikçi ve özgün özgün ambalaj tasarımlarının örnekleriyle incelenmesi.
10Yaratıcı ambalaj tasarımlarına başlangıç, problem ve ihtiyaçlara uygun ambalaj formu hakkında fikir oluşturma, marka ve hedef kitlenin belirlenmesi.
11Ambalaj formunun tasarımına devam edilmesi, ambalajın iki boyutlu açılımının oluşturulması
12Ambalajın iki boyutlu açılımının üç boyutlu deneme maketi hazırlanması ve marka kimliğinin netleştirilmesi
133 byutlu ambalaj tasarımları ve etiket çalışmaları
143 byutlu ambalaj tasarımları ve etiket çalışmaları revizyonları
153 boyutlu deneme maketi hazırlanan ambalaj tasarımı ve etiket çalışmalarının son revizyonları
Kaynak
- Gültekin Erdal, Etkili Ambalaj Tasarımı, Karakalem Kitabevi Yayınları - Paul Harris & Gavin Ambrose, Grafik Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık - Bora Erdem, Matbaacılık ve Basım süreci, Cinius Yayınları - Emre Becer, Ambalaj Tasarımı, Dost Yayınları - Emre Becer, İletişim ve Grafik Tasarımı, Dost Yayınları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu