Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ IGRFT1110819Güz Dönemi1+345
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mert ALDİNÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında tasarımın tanımı, anlamı, işlevi ve temel tasarım kavramlarına dayalı tasarım süreçlerini öğrenebilme, estetik duyarlılık ve yaratıcı bir düşünce yapısı kazanabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Görsel Eğitimin Temel Kavramları,Işığın Genel Tanımı Ve Görsel Anlatımda Işığın Yeri Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Görsel Sanatta derinlik Üç boyutlu uygulama,Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. ,Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. ,ARA SINAV,Leke ve lekenin tanımı Örnekler üzerinden konu anlatımı,Algılama Sürecinde Görsel Etki Kategorileri: Doku (Yapay-Doğal) Kâğıt üzerinde iz bırakabilecek boya türleri kullanılarak yapay ve doğal doku alanlarına sahip nesnelerden, doku örneklerini alma.,Perspektif ve görsel algı üzerindeki etkisi,Temel tasarım ilkelerinin örneklerle anlatılması,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
• Işık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu tanıyabilecektir.
Tasarımın temel ilkelerinden denge, ritim, zıtlık ve perspektifi tanımlayabilir.
Düzlem üzerinde kompozisyon kurabilir ve tasarımlarında uygulayabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görsel Eğitimin Temel Kavramları
2Işığın Genel Tanımı Ve Görsel Anlatımda Işığın Yeri Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama
3Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama
4Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama
5Görsel Sanatta derinlik Üç boyutlu uygulama
6Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme.
7Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme.
8ARA SINAV
9Leke ve lekenin tanımı Örnekler üzerinden konu anlatımı
10Algılama Sürecinde Görsel Etki Kategorileri: Doku (Yapay-Doğal) Kâğıt üzerinde iz bırakabilecek boya türleri kullanılarak yapay ve doğal doku alanlarına sahip nesnelerden, doku örneklerini alma.
11Perspektif ve görsel algı üzerindeki etkisi
12Temel tasarım ilkelerinin örneklerle anlatılması
13Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama
14Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama
15Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama
Kaynak
- AYDIN,E.D., (2004), Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar - BECER, E. (1999), İletişim ve Grafik Tasarım, Dost kitabevi, Ankara - DİVANLIOĞLU, D. (1997), Temel Tasarım-Tasarımın Öğe ve İlkeleri, Birsen yay. , İstanbul - GÜRER, L., GÜRER, G., (2004) Temel Tasarım, Birsen yayınevi, İstanbul - ODABAŞI, H. (2002), Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat yay., İstanbul - ÖZOL, A. (2012), Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Pastel yay., İstanbul - ÖZTUNA, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul - SEYLAN A. (2005), Temel Tasarım, Dağdelen basın yayın, Samsun - SÜDOR, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat matbaacılık, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ IGRFT1110819Güz Dönemi1+345
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mert ALDİNÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında tasarımın tanımı, anlamı, işlevi ve temel tasarım kavramlarına dayalı tasarım süreçlerini öğrenebilme, estetik duyarlılık ve yaratıcı bir düşünce yapısı kazanabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Görsel Eğitimin Temel Kavramları,Işığın Genel Tanımı Ve Görsel Anlatımda Işığın Yeri Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama,Görsel Sanatta derinlik Üç boyutlu uygulama,Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. ,Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme. ,ARA SINAV,Leke ve lekenin tanımı Örnekler üzerinden konu anlatımı,Algılama Sürecinde Görsel Etki Kategorileri: Doku (Yapay-Doğal) Kâğıt üzerinde iz bırakabilecek boya türleri kullanılarak yapay ve doğal doku alanlarına sahip nesnelerden, doku örneklerini alma.,Perspektif ve görsel algı üzerindeki etkisi,Temel tasarım ilkelerinin örneklerle anlatılması,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama,Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
• Işık, gölge, çizgi, nokta, leke ve dokuyu tanıyabilecektir.
Tasarımın temel ilkelerinden denge, ritim, zıtlık ve perspektifi tanımlayabilir.
Düzlem üzerinde kompozisyon kurabilir ve tasarımlarında uygulayabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görsel Eğitimin Temel Kavramları
2Işığın Genel Tanımı Ve Görsel Anlatımda Işığın Yeri Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama
3Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama
4Düzenleme İlkeleri: Nokta çizgi ile ışığın, gölge ve ritmin anlatımı Nokta- çizgi çalışmalarıyla konuyu kavrama
5Görsel Sanatta derinlik Üç boyutlu uygulama
6Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme.
7Optik çizim Seçilen nesnenin tek bir pano üzerinde Stilizasyon, deformasyon ve soyutlama biçimlerini gösterme.
8ARA SINAV
9Leke ve lekenin tanımı Örnekler üzerinden konu anlatımı
10Algılama Sürecinde Görsel Etki Kategorileri: Doku (Yapay-Doğal) Kâğıt üzerinde iz bırakabilecek boya türleri kullanılarak yapay ve doğal doku alanlarına sahip nesnelerden, doku örneklerini alma.
11Perspektif ve görsel algı üzerindeki etkisi
12Temel tasarım ilkelerinin örneklerle anlatılması
13Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama
14Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama
15Stilizasyon, Deformasyon, Soyutlama
Kaynak
- AYDIN,E.D., (2004), Temel Tasarıma Çağdaş Yaklaşımlar - BECER, E. (1999), İletişim ve Grafik Tasarım, Dost kitabevi, Ankara - DİVANLIOĞLU, D. (1997), Temel Tasarım-Tasarımın Öğe ve İlkeleri, Birsen yay. , İstanbul - GÜRER, L., GÜRER, G., (2004) Temel Tasarım, Birsen yayınevi, İstanbul - ODABAŞI, H. (2002), Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat yay., İstanbul - ÖZOL, A. (2012), Sanat Eğitimi ve Tasarımda Temel Değerler, Pastel yay., İstanbul - ÖZTUNA, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul - SEYLAN A. (2005), Temel Tasarım, Dağdelen basın yayın, Samsun - SÜDOR, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat matbaacılık, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu