Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ IIGRFT1210823Bahar Dönemi1+345
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mert ALDİNÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında öğrenci; rengin tanımını, işlevselliğini kavrayabilir ve yapılacak tasarımlarda izleyiciye verilmesi amaçlanan izlenime göre uygun renkler tercih edebilme becerisini kazanabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme ,Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri ,Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum) ,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Kontrast renkler,Ara Sınav,Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi ,Monokrom Renk Armonisi,Monokrom Renk Armonisi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rengi tanımlayabilir. Rengin insanlar üzerinde bıraktığı etkiyi kavrayabilir. Tasarıma uygun renkler tercih edebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme
2Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri
3Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum)
4Renk çemberi ve Temel Kavramlar
5Renk çemberi ve Temel Kavramlar
6Renk çemberi ve Temel Kavramlar
7Kontrast renkler
8Ara Sınav
9Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi
10Monokrom Renk Armonisi
11Monokrom Renk Armonisi
12Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
13Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
14Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
15Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
Kaynak
- BECER E., İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR T. F., Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınları - TEPECİK A., Grafik Sanatlar, Detay-Sistem Ofset - LEONARD N., Grafik Tasarımda Tasarım için Araştırma, Literatür Yayıncılık - ÖZTUNA, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul - SÜDOR, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat Matbaacılık, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ IIGRFT1210823Bahar Dönemi1+345
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mert ALDİNÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers kapsamında öğrenci; rengin tanımını, işlevselliğini kavrayabilir ve yapılacak tasarımlarda izleyiciye verilmesi amaçlanan izlenime göre uygun renkler tercih edebilme becerisini kazanabilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme ,Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri ,Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum) ,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Renk çemberi ve Temel Kavramlar,Kontrast renkler,Ara Sınav,Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi ,Monokrom Renk Armonisi,Monokrom Renk Armonisi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi,Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Rengi tanımlayabilir. Rengin insanlar üzerinde bıraktığı etkiyi kavrayabilir. Tasarıma uygun renkler tercih edebilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, ders hakkında genel bilgilendirme
2Rengin genel tanımı, oluşumu, psikolojik etkileri
3Renk çemberi, temel kavramlar, kontrast renkler, pigment, saturation(doyum)
4Renk çemberi ve Temel Kavramlar
5Renk çemberi ve Temel Kavramlar
6Renk çemberi ve Temel Kavramlar
7Kontrast renkler
8Ara Sınav
9Hue, Value, Analog Renkler, Sıcak-Soğuk Renkler, Armoni, Monokrom Renk Armonisi
10Monokrom Renk Armonisi
11Monokrom Renk Armonisi
12Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
13Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
14Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
15Temel Sanat Eğitimi dersi tamamlama projesi
Kaynak
- BECER E., İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR T. F., Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınları - TEPECİK A., Grafik Sanatlar, Detay-Sistem Ofset - LEONARD N., Grafik Tasarımda Tasarım için Araştırma, Literatür Yayıncılık - ÖZTUNA, Y. (2007), Görsel İletişimde Temel Tasarım, tibyan yay., İstanbul - SÜDOR, G. (2006), Temel Sanat Eğitimi, Tiglat Matbaacılık, İstanbul

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu