Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI FİKİR GELİŞTİRMEGRFT1210540Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra KAYMAK AKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGrafik ve tipografik tasarımda yaratıcı olmanın yollarını araştırılması. Çözüme yönelik etkili fikirler bulma. Görsel fikirleri iyi ifade edecek taslak hazırlama.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcılık ve özgünlük kavramları,Özgünlük kavramına bağlı kalarak fikir araştırmalarında bulunma,Yaratıcı fikir için araştırma yöntemleri,Fikir oluşturmada kaynak tarama,Fikir oluşturma ve sunma,Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme,Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme,ara sınav,Yaratıcı sunum teknikleri,Proje hazırlama,Projelerin kavramsal yönden incelenmesi,Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi,Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi,Proje sunumları ve fikir tartışmaları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fikir geliştirmede yaratıcı çözümler bulur. Yaratıcılığı görsel alanda kullanabilir. Fikirlerini etkili biçimde sunabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcılık ve özgünlük kavramları
2Özgünlük kavramına bağlı kalarak fikir araştırmalarında bulunma
3Yaratıcı fikir için araştırma yöntemleri
4Fikir oluşturmada kaynak tarama
5Fikir oluşturma ve sunma
6Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme
7Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme
8ara sınav
9Yaratıcı sunum teknikleri
10Proje hazırlama
11Projelerin kavramsal yönden incelenmesi
12Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi
13Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi
14Proje sunumları ve fikir tartışmaları
Kaynak
- SHAUGHNESSY A., (2005) How to be a Graphic Designer Without Losing Your Soul - BECER, E., (2011) İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR, T. F. (2016) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap kitapevi, İst. - ARMSTRONG, H. (2012) Grafik Tasarım Kuramı Meslek Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları, İst. - TWEMLOW. A. (2016) Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları, İst.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YARATICI FİKİR GELİŞTİRMEGRFT1210540Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kübra KAYMAK AKAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGrafik ve tipografik tasarımda yaratıcı olmanın yollarını araştırılması. Çözüme yönelik etkili fikirler bulma. Görsel fikirleri iyi ifade edecek taslak hazırlama.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaratıcılık ve özgünlük kavramları,Özgünlük kavramına bağlı kalarak fikir araştırmalarında bulunma,Yaratıcı fikir için araştırma yöntemleri,Fikir oluşturmada kaynak tarama,Fikir oluşturma ve sunma,Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme,Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme,ara sınav,Yaratıcı sunum teknikleri,Proje hazırlama,Projelerin kavramsal yönden incelenmesi,Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi,Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi,Proje sunumları ve fikir tartışmaları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fikir geliştirmede yaratıcı çözümler bulur. Yaratıcılığı görsel alanda kullanabilir. Fikirlerini etkili biçimde sunabilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaratıcılık ve özgünlük kavramları
2Özgünlük kavramına bağlı kalarak fikir araştırmalarında bulunma
3Yaratıcı fikir için araştırma yöntemleri
4Fikir oluşturmada kaynak tarama
5Fikir oluşturma ve sunma
6Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme
7Yaratıcı ve özgün çalışmalar için fikir geliştirme
8ara sınav
9Yaratıcı sunum teknikleri
10Proje hazırlama
11Projelerin kavramsal yönden incelenmesi
12Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi
13Hazırlanan projelerin tarihten örneklerle karşılaştırılarak analiz edilmesi
14Proje sunumları ve fikir tartışmaları
Kaynak
- SHAUGHNESSY A., (2005) How to be a Graphic Designer Without Losing Your Soul - BECER, E., (2011) İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayınları - UÇAR, T. F. (2016) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap kitapevi, İst. - ARMSTRONG, H. (2012) Grafik Tasarım Kuramı Meslek Alanından Okumalar, Espas Kuram Sanat Yayınları, İst. - TWEMLOW. A. (2016) Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları, İst.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır
2
Sanatsal, kültürel, estetik gelişim ve etkilerini tarihsel ve çağdaş sanat ve tasarım ürünleri üzerinden değerlendirir.
3
Türkçe ve mesleki yabancı dili kullanarak uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı anlatıma dayalı iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Alanın gerektirdiği bilgisayar ortamında güncel grafik yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır
6
Görsel/grafik tasarım yapar, (reklam ve tanıtım ürünleri tasarımı, ambalaj tasarımı, portfolyo tasarımı vb).
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
İş sağlığı ve güvenliği konularından yeterli bilgiye sahip olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu