Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARIFTR2210352Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra TEKECİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler, yaşlı bakımı ile ilgili temel kavramlar ve tedavi yaklaşımlarını öğrenme
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Yaşlanma teorileri,Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar,Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri,Yaşlıda yaşam bulguları,Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları,Yaşlıda hareket ve egzersiz,ARA SINAV,Yaşlıda hareket ve egzersiz,Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar,Yaşlıda beslenme,Yaşlıda ağrı,Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları,Vaka çalışması,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenme Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenme Yaşlılık ve egzersizde kişilerarası farklılıkları açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Yaşlanma teorileri
2Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar
3Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri
4Yaşlıda yaşam bulguları
5Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri
6Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları
7Yaşlıda hareket ve egzersiz
8ARA SINAV
9Yaşlıda hareket ve egzersiz
10Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar
11Yaşlıda beslenme
12Yaşlıda ağrı
13Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları
14Vaka çalışması
15Vaka çalışması
Kaynak
1. Doç.Dr. Fatma Arpacı, Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri, Ankara Nobel Kitapevi 2. Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARIFTR2210352Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra TEKECİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler, yaşlı bakımı ile ilgili temel kavramlar ve tedavi yaklaşımlarını öğrenme
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, Yaşlanma teorileri,Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar,Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri,Yaşlıda yaşam bulguları,Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları,Yaşlıda hareket ve egzersiz,ARA SINAV,Yaşlıda hareket ve egzersiz,Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar,Yaşlıda beslenme,Yaşlıda ağrı,Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları,Vaka çalışması,Vaka çalışması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenme Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenme Yaşlılık ve egzersizde kişilerarası farklılıkları açıklar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, Yaşlanma teorileri
2Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar
3Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri
4Yaşlıda yaşam bulguları
5Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri
6Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları
7Yaşlıda hareket ve egzersiz
8ARA SINAV
9Yaşlıda hareket ve egzersiz
10Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar
11Yaşlıda beslenme
12Yaşlıda ağrı
13Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları
14Vaka çalışması
15Vaka çalışması
Kaynak
1. Doç.Dr. Fatma Arpacı, Yaşlı Bakımının Temel İlkeleri, Ankara Nobel Kitapevi 2. Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu