Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME İLKELERİFTR1210331Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Betül ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBeslenme ile ilgili temel kavramları, makro ve mikro besin ögelerini, besin gruplarının öğrenilmesi. Özel durumlarda beslenme ilkeleri ve sık görülen sağlık sorunlarının (obezite, diyabet, kalp damar hastalıkları gibi) beslenme ile ilişkisinin öğrenilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme tarihçesi-antropolojisi ve besin seçimini etkileyen faktörler ,Sağlıklı beslenmenin önemi, yeterli ve dengeli beslenme ilgili temel kavramlar,Temel besin ögeleri 1
(karbonhidratlar, yağlar, proteinler),Temel besin ögeleri 2
(vitaminler, minareller, su),Besin grupları ,Enerji metabolizması,Özel durumlarda genel beslenme ilkeleri
(çocukluk-adölesan-gebelik-yaşlılık çağı ),ARA SINAV,Diyet çeşitleri (moda diyetler, vegan – vejetaryen beslenme ve sağlık açısından değerlendirilmesi),Yiyeceklerin satın alma – pişirilme – saklanmasında dikkat edilmesi gerekenler,Sağlığın geliştirilmesi
(Fiziksel aktivite, sağlıklı beslenme),Fiziksel aktivite ile birlikte sağlıklı beslenmenin önemi,Beslenmeye bağlı oluşabilecek sağlık problemleri
Türkiye ve Dünyadaki durum ,Bulaşıcı olmayan hastalıklarda beslenme 1,Bulaşıcı olmayan hastalıklarda beslenme 2; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Yeterli ve dengeli beslenme ile ilgili kavramları öğrenir. 2.Besin gruplarını, makro ve mikro besinleri öğrenir. 3.Enerji metabolizmasını öğrenir. 4.Sık rastlanan sağlık sorunları ile beslenme ilişkisini kavrar. 5.Fiziksel aktivite ve sağlıklı beslenme ile yaşam tarzı değişikliğinin önemini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme tarihçesi-antropolojisi ve besin seçimini etkileyen faktörler
2Sağlıklı beslenmenin önemi, yeterli ve dengeli beslenme ilgili temel kavramlar
3Temel besin ögeleri 1
(karbonhidratlar, yağlar, proteinler)
4Temel besin ögeleri 2
(vitaminler, minareller, su)
5Besin grupları
6Enerji metabolizması
7Özel durumlarda genel beslenme ilkeleri
(çocukluk-adölesan-gebelik-yaşlılık çağı )
8ARA SINAV
9Diyet çeşitleri (moda diyetler, vegan – vejetaryen beslenme ve sağlık açısından değerlendirilmesi)
10Yiyeceklerin satın alma – pişirilme – saklanmasında dikkat edilmesi gerekenler
11Sağlığın geliştirilmesi
(Fiziksel aktivite, sağlıklı beslenme)
12Fiziksel aktivite ile birlikte sağlıklı beslenmenin önemi
13Beslenmeye bağlı oluşabilecek sağlık problemleri
Türkiye ve Dünyadaki durum
14Bulaşıcı olmayan hastalıklarda beslenme 1
15Bulaşıcı olmayan hastalıklarda beslenme 2
Kaynak
- Baysal A . Beslenme, Ankara:Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012 - Merdol Kutluay T. Beslenme Antropolojisi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012. - Tayfur M. Diyetisyenin Çalışma Rehberi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti., 2014. - Ersoy G. Ersoy N. Sağlığın Korunmasında Fiziksel Aktivite ve Spor Beslenmesi Temel İlkeleri, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020. - Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME İLKELERİFTR1210331Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Betül ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBeslenme ile ilgili temel kavramları, makro ve mikro besin ögelerini, besin gruplarının öğrenilmesi. Özel durumlarda beslenme ilkeleri ve sık görülen sağlık sorunlarının (obezite, diyabet, kalp damar hastalıkları gibi) beslenme ile ilişkisinin öğrenilmesi amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenme tarihçesi-antropolojisi ve besin seçimini etkileyen faktörler ,Sağlıklı beslenmenin önemi, yeterli ve dengeli beslenme ilgili temel kavramlar,Temel besin ögeleri 1
(karbonhidratlar, yağlar, proteinler),Temel besin ögeleri 2
(vitaminler, minareller, su),Besin grupları ,Enerji metabolizması,Özel durumlarda genel beslenme ilkeleri
(çocukluk-adölesan-gebelik-yaşlılık çağı ),ARA SINAV,Diyet çeşitleri (moda diyetler, vegan – vejetaryen beslenme ve sağlık açısından değerlendirilmesi),Yiyeceklerin satın alma – pişirilme – saklanmasında dikkat edilmesi gerekenler,Sağlığın geliştirilmesi
(Fiziksel aktivite, sağlıklı beslenme),Fiziksel aktivite ile birlikte sağlıklı beslenmenin önemi,Beslenmeye bağlı oluşabilecek sağlık problemleri
Türkiye ve Dünyadaki durum ,Bulaşıcı olmayan hastalıklarda beslenme 1,Bulaşıcı olmayan hastalıklarda beslenme 2; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Yeterli ve dengeli beslenme ile ilgili kavramları öğrenir. 2.Besin gruplarını, makro ve mikro besinleri öğrenir. 3.Enerji metabolizmasını öğrenir. 4.Sık rastlanan sağlık sorunları ile beslenme ilişkisini kavrar. 5.Fiziksel aktivite ve sağlıklı beslenme ile yaşam tarzı değişikliğinin önemini kavrar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenme tarihçesi-antropolojisi ve besin seçimini etkileyen faktörler
2Sağlıklı beslenmenin önemi, yeterli ve dengeli beslenme ilgili temel kavramlar
3Temel besin ögeleri 1
(karbonhidratlar, yağlar, proteinler)
4Temel besin ögeleri 2
(vitaminler, minareller, su)
5Besin grupları
6Enerji metabolizması
7Özel durumlarda genel beslenme ilkeleri
(çocukluk-adölesan-gebelik-yaşlılık çağı )
8ARA SINAV
9Diyet çeşitleri (moda diyetler, vegan – vejetaryen beslenme ve sağlık açısından değerlendirilmesi)
10Yiyeceklerin satın alma – pişirilme – saklanmasında dikkat edilmesi gerekenler
11Sağlığın geliştirilmesi
(Fiziksel aktivite, sağlıklı beslenme)
12Fiziksel aktivite ile birlikte sağlıklı beslenmenin önemi
13Beslenmeye bağlı oluşabilecek sağlık problemleri
Türkiye ve Dünyadaki durum
14Bulaşıcı olmayan hastalıklarda beslenme 1
15Bulaşıcı olmayan hastalıklarda beslenme 2
Kaynak
- Baysal A . Beslenme, Ankara:Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012 - Merdol Kutluay T. Beslenme Antropolojisi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012. - Tayfur M. Diyetisyenin Çalışma Rehberi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti., 2014. - Ersoy G. Ersoy N. Sağlığın Korunmasında Fiziksel Aktivite ve Spor Beslenmesi Temel İlkeleri, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri, 2020. - Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu