Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLERFTR1210339Bahar Dönemi2+244
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra TEKECİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Çevre ve mimari düzenlemeler,ARA SINAV,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Ortez yaklaşımları,Ortez yaklaşımları,Protez yaklaşımları,Protez yaklaşımları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir. Uygun çevre koşullarını tanımlar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması
2Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi
3Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları
4Paralel bar eğitimi
5Tekerlekli sandalye ve çeşitleri
6Tekerlekli sandalye eğitimi
7Çevre ve mimari düzenlemeler
8ARA SINAV
9Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı
10Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon
11Robotik fizyoterapi uygulamaları
12Ortez yaklaşımları
13Ortez yaklaşımları
14Protez yaklaşımları
15Protez yaklaşımları
Kaynak
1. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-kaynak 2. Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE YARDIMCI GEREÇLERFTR1210339Bahar Dönemi2+244
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra TEKECİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi ve Rehabilitasyonda yardımcı gereç kullanımını tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması,Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi,Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları,Paralel bar eğitimi,Tekerlekli sandalye ve çeşitleri,Tekerlekli sandalye eğitimi,Çevre ve mimari düzenlemeler,ARA SINAV,Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı,Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon,Robotik fizyoterapi uygulamaları,Ortez yaklaşımları,Ortez yaklaşımları,Protez yaklaşımları,Protez yaklaşımları; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapide yardımcı gereçler alanında yapılan son araştırmaları özetler. Yardımcı gereç seçimi kriterlerini bilir. Uygun çevre koşullarını tanımlar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizyoterapide yardımcı gereçlerin tanımlanması
2Yardımcı gereç ihtiyacı ve seçimi
3Fizyoterapide koltuk değneği ve baston uygulamaları
4Paralel bar eğitimi
5Tekerlekli sandalye ve çeşitleri
6Tekerlekli sandalye eğitimi
7Çevre ve mimari düzenlemeler
8ARA SINAV
9Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı
10Sanal gerçeklik – telerehabilitasyon
11Robotik fizyoterapi uygulamaları
12Ortez yaklaşımları
13Ortez yaklaşımları
14Protez yaklaşımları
15Protez yaklaşımları
Kaynak
1. Candan Algun (Türeyen) Uygulamalı Fizik Tedavi Rehabilitasyon, DEÜ yayınları, 1998 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitapevi. 3. Medipol e-kaynak 2. Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu