Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PLANLAMAFTR1110921Güz Dönemi1+012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra TEKECİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? ,*Zekâ ve kişilik nedir?
*Zekâ ve kişiliğin kariyer ile
bağlantısı nedir?,Bilgi, beceri, yetenek,
yetkinlik kavramları nelerdir?
*Bu kavramların kariyer ile
bağlantısı nedir?, İnce beceriler ve teknik
beceriler nedir? *Öğrencilerin
neden bu becerilere ihtiyacı
var?,*Kariyer ve kariyer ile ilişkili
kavramların açıklanması.
,Üniversite hayatı boyunca
öğrencilerin kariyerlerine
katkı sağlamak için
yapabilecekleri faaliyetlerin
açıklanması. (Akademik,
sosyal, sanatsal ve sportif
etkinlikler),Ulusal sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,ARA SINAV,Uluslararası sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Kamu sektörü
çalışanlarından kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler, Özel sektör çalışanlarından
kariyer hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere,Girişimcilerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Yetenek Kapısı nedir?
*Öğrenciler için faydası
nedir?
*Yetenek kapısının kullanımı
nasıldır?
*Özgeçmiş nasıl olmalıdır?,Ders Değerlemesi ve Proje Detayları Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi
2.Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi
3.Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi
4.Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi
5.Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi
6.Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi
7.Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır?
2*Zekâ ve kişilik nedir?
*Zekâ ve kişiliğin kariyer ile
bağlantısı nedir?
3Bilgi, beceri, yetenek,
yetkinlik kavramları nelerdir?
*Bu kavramların kariyer ile
bağlantısı nedir?
4 İnce beceriler ve teknik
beceriler nedir? *Öğrencilerin
neden bu becerilere ihtiyacı
var?
5*Kariyer ve kariyer ile ilişkili
kavramların açıklanması.
6Üniversite hayatı boyunca
öğrencilerin kariyerlerine
katkı sağlamak için
yapabilecekleri faaliyetlerin
açıklanması. (Akademik,
sosyal, sanatsal ve sportif
etkinlikler)
7Ulusal sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
8ARA SINAV
9Uluslararası sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
10Kamu sektörü
çalışanlarından kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
11 Özel sektör çalışanlarından
kariyer hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
12Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
13Girişimcilerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
14Yetenek Kapısı nedir?
*Öğrenciler için faydası
nedir?
*Yetenek kapısının kullanımı
nasıldır?
*Özgeçmiş nasıl olmalıdır?
15Ders Değerlemesi ve Proje Detayları Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARİYER PLANLAMAFTR1110921Güz Dönemi1+012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Esra TEKECİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin kariyerlerini kendi zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun olarak belirleyebilmeleri için yol göstermektir. Ders kapsamında; bu kavramlar hakkında farkındalık yaratılacak, öğrencilerin üniversite hayatları boyunca kariyerleri hakkında destek alabilecekleri Kariyer Merkezleri ve faaliyetleri tanıtılacak, Yetenek Kapısı kullanımı ve nasıl yararlanacağı gösterilecek ve farklı sektörlerde çalışma hayatı ile tanışma fırsatı sunulacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? ,*Zekâ ve kişilik nedir?
*Zekâ ve kişiliğin kariyer ile
bağlantısı nedir?,Bilgi, beceri, yetenek,
yetkinlik kavramları nelerdir?
*Bu kavramların kariyer ile
bağlantısı nedir?, İnce beceriler ve teknik
beceriler nedir? *Öğrencilerin
neden bu becerilere ihtiyacı
var?,*Kariyer ve kariyer ile ilişkili
kavramların açıklanması.
,Üniversite hayatı boyunca
öğrencilerin kariyerlerine
katkı sağlamak için
yapabilecekleri faaliyetlerin
açıklanması. (Akademik,
sosyal, sanatsal ve sportif
etkinlikler),Ulusal sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,ARA SINAV,Uluslararası sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Kamu sektörü
çalışanlarından kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler, Özel sektör çalışanlarından
kariyer hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere,Girişimcilerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler,Yetenek Kapısı nedir?
*Öğrenciler için faydası
nedir?
*Yetenek kapısının kullanımı
nasıldır?
*Özgeçmiş nasıl olmalıdır?,Ders Değerlemesi ve Proje Detayları Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1.Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi
2.Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi
3.Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi
4.Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi
5.Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi
6.Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi
7.Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kariyer merkezi nedir? Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır?
2*Zekâ ve kişilik nedir?
*Zekâ ve kişiliğin kariyer ile
bağlantısı nedir?
3Bilgi, beceri, yetenek,
yetkinlik kavramları nelerdir?
*Bu kavramların kariyer ile
bağlantısı nedir?
4 İnce beceriler ve teknik
beceriler nedir? *Öğrencilerin
neden bu becerilere ihtiyacı
var?
5*Kariyer ve kariyer ile ilişkili
kavramların açıklanması.
6Üniversite hayatı boyunca
öğrencilerin kariyerlerine
katkı sağlamak için
yapabilecekleri faaliyetlerin
açıklanması. (Akademik,
sosyal, sanatsal ve sportif
etkinlikler)
7Ulusal sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
8ARA SINAV
9Uluslararası sivil toplum
kuruluşları faaliyetleri ve
gönüllü çalışma olanakları.
Sivil toplum kuruluşu
çalışanlarından öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
10Kamu sektörü
çalışanlarından kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
11 Özel sektör çalışanlarından
kariyer hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
12Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere Akademisyenlerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
13Girişimcilerin kariyer
hikâyeleri hakkında
bilgilendirme ve öğrencilere
üniversite hayatlarını nasıl
geçirmeleri gerektiği
konusunda tavsiyeler
14Yetenek Kapısı nedir?
*Öğrenciler için faydası
nedir?
*Yetenek kapısının kullanımı
nasıldır?
*Özgeçmiş nasıl olmalıdır?
15Ders Değerlemesi ve Proje Detayları Ders değerleme formlarının doldurtularak öğrencilerden geri bildirim alınması ve ders bitirme projeleri bilgilendirmeleri yapılması
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu