Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİFTR1210338Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ayşe Büşra ERTEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri,İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi,Kendine Yardım Aletleri,İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,ARA SINAV,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Bel Okulu,Takım Çalışması,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi,Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi değerlendirme ve uygulama alanlarını saptayabilmesi Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlayabilmesi Hastanın ve hastayı tedaviye alan kişinin doğru vücut pozisyonunu kullanmasını sağlar Günlük yaşam aktivitelerini ve iş uğraşı tedavisini tanımlayabilmesi ve sınıflandırabilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe
2Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler
3Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri
4İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi
5Kendine Yardım Aletleri
6İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler
7Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler
8ARA SINAV
9İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar
10Bel Okulu
11Takım Çalışması
12Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi
13Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi
14Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi
15Grup Çalışması
Kaynak
- Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ERGOTERAPİFTR1210338Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ayşe Büşra ERTEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİş-uğraşı tedavisi temel değerlendirme ve temel uygulama yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe,Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler,Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri,İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi,Kendine Yardım Aletleri,İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler,Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler,ARA SINAV,İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar,Bel Okulu,Takım Çalışması,Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi,Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi,Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi,Grup Çalışması; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergoterapi değerlendirme ve uygulama alanlarını saptayabilmesi Ergoterapistin görev ve yetkilerini tanımlayabilmesi Hastanın ve hastayı tedaviye alan kişinin doğru vücut pozisyonunu kullanmasını sağlar Günlük yaşam aktivitelerini ve iş uğraşı tedavisini tanımlayabilmesi ve sınıflandırabilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergoterapi (İş Uğraşı Tedavisi) Tanım ve Tarihçe
2Ergoterapistin Görevleri, Fizyoterapi ve Ergoterapi Arasındaki Farklar ve Benzerlikler
3Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirme Yöntemleri
4İş Uğraşı Tedavisinde El Eğitimi
5Kendine Yardım Aletleri
6İş Uğraşı Tedavisinde Fonksiyonel Aktiviteler
7Ev Düzenlemesinde Ergonomik Prensipler
8ARA SINAV
9İşyeri Düzenlemelerinde Ergonomik Yaklaşımlar
10Bel Okulu
11Takım Çalışması
12Pediatride İş ve Uğraşı Tedavisi
13Geriatride İş ve Uğraşı Tedavisi
14Hemiplejide İş ve Uğraşı Tedavisi
15Grup Çalışması
Kaynak
- Occupational Therapy and Physical Dysfunction: Principles, Skills and Practice, Annie Turner, Marg Foster, Sybil E. Johnson - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu