Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTROFİZİKSEL AJANLARFTR1210992Bahar Dönemi2+577
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tülay Ülkü SEVİM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıElektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Düz Akımlar, İyontoforezis,Tıbbi Galvanizm, Elektriksel Güvenlik Uygulamaları,TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu),Faradik Akım, Sinüzoidal Akım,Akımların Uygulama Şekilleri,Rus Akımı,Ara Sınav,Enterferansiyel Akım,Ultrason,Kısa Dalga Diatermi, Mikrodalga Diatermi,Diadinamik Akım,Akımların Uygulama Şekilleri,Yüksek Voltaj Galvanik Stimülasyon,Mikroakım; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide elektriksel güvenlik kontrolünü tartışabilmesi Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirebilmesi Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi, iyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Düz Akımlar, İyontoforezis
3Tıbbi Galvanizm, Elektriksel Güvenlik Uygulamaları
4TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu)
5Faradik Akım, Sinüzoidal Akım
6Akımların Uygulama Şekilleri
7Rus Akımı
8Ara Sınav
9Enterferansiyel Akım
10Ultrason
11Kısa Dalga Diatermi, Mikrodalga Diatermi
12Diadinamik Akım
13Akımların Uygulama Şekilleri
14Yüksek Voltaj Galvanik Stimülasyon
15Mikroakım
Kaynak
- Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014 - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEKTROFİZİKSEL AJANLARFTR1210992Bahar Dönemi2+577
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Tülay Ülkü SEVİM
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıElektroterapatik ajanların belirlenmesi, uygulama şekilleri ve problem çözümlerini planlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Düz Akımlar, İyontoforezis,Tıbbi Galvanizm, Elektriksel Güvenlik Uygulamaları,TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu),Faradik Akım, Sinüzoidal Akım,Akımların Uygulama Şekilleri,Rus Akımı,Ara Sınav,Enterferansiyel Akım,Ultrason,Kısa Dalga Diatermi, Mikrodalga Diatermi,Diadinamik Akım,Akımların Uygulama Şekilleri,Yüksek Voltaj Galvanik Stimülasyon,Mikroakım; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygulama tekniklerini ve etkilerini, fizyoterapide elektriksel güvenlik kontrolünü tartışabilmesi Yüksek frekanslı akımlar, akustik radyasyon, ultrason ve transkutenal elektrik stimülasyonu değerlendirebilmesi Kısa dalga uzun dalga ve mikro dalga akımlarının özelliklerini ve etkilerini değerlendirebilmesi Düz akımın elde edilişini tanımlayabilmesi, iyontoforozis uygulamalarını tanımlayabilmesi
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Düz Akımlar, İyontoforezis
3Tıbbi Galvanizm, Elektriksel Güvenlik Uygulamaları
4TENS (Transkutanöz Elektriksel Sinir Stimülasyonu)
5Faradik Akım, Sinüzoidal Akım
6Akımların Uygulama Şekilleri
7Rus Akımı
8Ara Sınav
9Enterferansiyel Akım
10Ultrason
11Kısa Dalga Diatermi, Mikrodalga Diatermi
12Diadinamik Akım
13Akımların Uygulama Şekilleri
14Yüksek Voltaj Galvanik Stimülasyon
15Mikroakım
Kaynak
- Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi,Özdinçler A., İstanbul Tıp Kitapevi 2014 - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
3
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
4
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
5
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
6
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
7
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
8
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu