Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİ İLETİŞİMİ | ADS1210095 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetleri sunan kişiler, sağlık hizmeti sunumunun doğası gereği çok sayıda insanla ve çoğunlukla stresli koşullarda iletişim kurarlar. Bu ders sağlık hizmet sunucularına doğru ve etkili iletişim becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci, İletişimin Tanıtımı ve Özellikleri, İletişimin Amacı, İletişimin Öğeleri ,Sözlü, Sözsüz İletişim, Kişiler Arası İletişim Engelleri,Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları,Çatışma ve Çatışma Yönetimi,Ekip ve Ekip İçi İletişim,Kendiliğin Terapötik Kullanımı, Empati ve Yardım Becerileri,Sağlık Okuryazarlığı,ARA SINAV,Hasta ile İletişim, Çocuk Hasta ile İletişim, Sağlık Sorunları Olan Bireyle İletişim, Öfke Yaşayan Hasta İle İletişim, Yaşlı Hasta İle İletişim,Hasta Yakınlarıyla İletişim, Hasta Yakını Tanımı ve Özellikleri, Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İletişim Kurmak, Kayıp Yaşayan (Yakını Ölen) Hasta Yakını İle İletişim Kurmak, Hasta Yakını İle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Engelli Bireylerle İletişim, Görme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Konuşma Sorunu Olan Bireylerle İletişim, İşitme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Zihinsel Engelli Bireylerle İletişim, Psikolojik Bozukluğa Sahip Bireylerle İletişim, Diğer İletişim Sorunu Olan Bireylerle İletişim,Özel Durumlarda İletişim, Afetlerde İletişim, Salgınlarda İletişim, Kazalarda iletişim, Özel Durumlarda İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Göçmenlerle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması,İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Bir Eser İnceleme (Kitap Okuma) ve İncelenen Eserlerle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı,İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Görsel ve Sanatsal İçerikli Literatür İnceleme (Film İzleme). İzlenen Film İle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı ; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan ilişkileri, iletişim ve etkileşim süreçleriyle ilgili mevcut bilgilerini üst düzeyde geliştirir. | ||
İnsan ilişkileri ve iletişim sürecini, sağlık, hastalık sağlık çalışanı kavramları doğrultusunda değerlendirir. | ||
Sağlıklı ya da hasta bireylerle olan iletişim ve etkileşimlerinde terapötik olan ve olmayan teknikleri kullanır. | ||
Kişilerarası ilişkilerde iletişim engellerinin (fiziksel, ruhsal, sosyal, çevresel, bireysel bv.) bilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||
İletişimdeki etik konuları tanımlar. | ||
Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci, İletişimin Tanıtımı ve Özellikleri, İletişimin Amacı, İletişimin Öğeleri | |
2 | Sözlü, Sözsüz İletişim, Kişiler Arası İletişim Engelleri | |
3 | Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları | |
4 | Çatışma ve Çatışma Yönetimi | |
5 | Ekip ve Ekip İçi İletişim | |
6 | Kendiliğin Terapötik Kullanımı, Empati ve Yardım Becerileri | |
7 | Sağlık Okuryazarlığı | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Hasta ile İletişim, Çocuk Hasta ile İletişim, Sağlık Sorunları Olan Bireyle İletişim, Öfke Yaşayan Hasta İle İletişim, Yaşlı Hasta İle İletişim | |
10 | Hasta Yakınlarıyla İletişim, Hasta Yakını Tanımı ve Özellikleri, Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İletişim Kurmak, Kayıp Yaşayan (Yakını Ölen) Hasta Yakını İle İletişim Kurmak, Hasta Yakını İle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | |
11 | Engelli Bireylerle İletişim, Görme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Konuşma Sorunu Olan Bireylerle İletişim, İşitme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Zihinsel Engelli Bireylerle İletişim, Psikolojik Bozukluğa Sahip Bireylerle İletişim, Diğer İletişim Sorunu Olan Bireylerle İletişim | |
12 | Özel Durumlarda İletişim, Afetlerde İletişim, Salgınlarda İletişim, Kazalarda iletişim, Özel Durumlarda İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Göçmenlerle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | |
13 | Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması | |
14 | İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Bir Eser İnceleme (Kitap Okuma) ve İncelenen Eserlerle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı | |
15 | İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Görsel ve Sanatsal İçerikli Literatür İnceleme (Film İzleme). İzlenen Film İle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı |
Kaynak |
• Hortaçsu, N. (1997). İnsan ilişkileri. İmge Kitabevi. • Satir, V. (2001). İnsan yaratmak. Beyaz Yayınları. • Telman, N. ve Ünsal, P. (2005). İnsan ilişkilerinde iletişim. Epilson Yayıncılık. • Öğütülmüş, S. (2006). Kişilerarası sorun çözme becerileri ve eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım. • Taştan, N. (2006). Çatışma çözme eğitimi ve akran arabuluculuğu. Nobel Yayın Dağıtım. • Özmen, A. (2009). Öfke ile başa çıkma. Nobel Yayın Dağıtım. • Kaya, A. (2010). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim. Pegem Akademi Yayıncılık. • Demirel, Y. (2016). Sağlık hizmetlerinde sağlıklı iletişim. Akademisyen Kitabevi. • Kavruk, H., Kızılay, A. ve Yakıncı, C. (2016). Sağlık ve iletişim öyküleri. Akademisyen Kitabevi. • İlhan, M. (2018). Sağlık çalışanları ve adayları için sağlık çalışanlarının iletişimi. Beta Yayınevi. • Cüceloğlu, D. (2019). İletişim donanımları. Remzi Kitabevi. • Cüceloğlu, D. (2019). İnsandan insana. Remzi Kitabevi. • Çınarlı, İ. (2019). 21. Yüzyıl için sağlık iletişimi. Nobel Akademik Yayıncılık. • Dökmen, Ü. (2019). İletişim Çatışmaları ve Empati – Sanatta ve Günlük Yaşamda. Remzi Kitabevi. • Gemlik, N. ve Çatar, R. Ö. (2019). Sağlık çalışanları için genel iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • Gezgin, S. (2019). Sağlık iletişimden geçer. Nobel Tıp Kitabevleri. • Rosenberg, M. B. (2019). Şiddetsiz iletişim. Bir yaşam dili. Remzi Kitabevi. • Cinman, M. (2020). Sağlık İletişimi: Salgın Döneminde Önleyici İletişim Faaliyetleri. Der Yayınları. • Erdem, R., Yılmaz, A. ve Bostan, S. (2020). Sağlık kurumlarında iletişim: Örgütsel perspektif. Nobel Akademik Yayıncılık. • Yüksel, E. (2020). Bütün yönleriyle sağlık iletişimi. Kuram, uygulama ve tartışmalar. Literatür Yayınları. • Ghiasee, A. (2021). Sağlıkta iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • Tamer Gencer, Z. (2021). Sağlık iletişimi ve yoksulluk - yoksulsan yoksun. Nobel Bilimsel Eserler. • Eren Fidancı, B. (2022). Sağlıkta Kişilerarası İletişim. Ankara Nobel Tıp. • Ghiasee, A. (2022). Göçmen sağlığında iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • Ghiasee, A. (2022). Sağlıkta şiddet ve iletişim. Nobel Bilimsel Eserler. • Korkmazer, F. ve Ekingen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde iletişim. Gazi Kitabevi Yayınları. • Yüksel, E., Özmen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde özel ilgi grupları ve dezavantajlı gruplarla iletişim. Sağlık profesyonelleri için pratik rehber. Literatür Yayınları. • Güçlü, S. ve Unutkan, A. (2023). Sağlık bilimlerinde terapötik iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • Yayla, N. (2023). Sağlık sektöründe sözsüz iletişim - beden dili. Us Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİ İLETİŞİMİ | ADS1210095 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetleri sunan kişiler, sağlık hizmeti sunumunun doğası gereği çok sayıda insanla ve çoğunlukla stresli koşullarda iletişim kurarlar. Bu ders sağlık hizmet sunucularına doğru ve etkili iletişim becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci, İletişimin Tanıtımı ve Özellikleri, İletişimin Amacı, İletişimin Öğeleri ,Sözlü, Sözsüz İletişim, Kişiler Arası İletişim Engelleri,Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları,Çatışma ve Çatışma Yönetimi,Ekip ve Ekip İçi İletişim,Kendiliğin Terapötik Kullanımı, Empati ve Yardım Becerileri,Sağlık Okuryazarlığı,ARA SINAV,Hasta ile İletişim, Çocuk Hasta ile İletişim, Sağlık Sorunları Olan Bireyle İletişim, Öfke Yaşayan Hasta İle İletişim, Yaşlı Hasta İle İletişim,Hasta Yakınlarıyla İletişim, Hasta Yakını Tanımı ve Özellikleri, Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İletişim Kurmak, Kayıp Yaşayan (Yakını Ölen) Hasta Yakını İle İletişim Kurmak, Hasta Yakını İle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Engelli Bireylerle İletişim, Görme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Konuşma Sorunu Olan Bireylerle İletişim, İşitme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Zihinsel Engelli Bireylerle İletişim, Psikolojik Bozukluğa Sahip Bireylerle İletişim, Diğer İletişim Sorunu Olan Bireylerle İletişim,Özel Durumlarda İletişim, Afetlerde İletişim, Salgınlarda İletişim, Kazalarda iletişim, Özel Durumlarda İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Göçmenlerle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar,Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması,İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Bir Eser İnceleme (Kitap Okuma) ve İncelenen Eserlerle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı,İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Görsel ve Sanatsal İçerikli Literatür İnceleme (Film İzleme). İzlenen Film İle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı ; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İnsan ilişkileri, iletişim ve etkileşim süreçleriyle ilgili mevcut bilgilerini üst düzeyde geliştirir. | ||
İnsan ilişkileri ve iletişim sürecini, sağlık, hastalık sağlık çalışanı kavramları doğrultusunda değerlendirir. | ||
Sağlıklı ya da hasta bireylerle olan iletişim ve etkileşimlerinde terapötik olan ve olmayan teknikleri kullanır. | ||
Kişilerarası ilişkilerde iletişim engellerinin (fiziksel, ruhsal, sosyal, çevresel, bireysel bv.) bilir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||
İletişimdeki etik konuları tanımlar. | ||
Ekip çalışmasının temel ilkelerini uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Dersin Tanıtımı, İletişim Süreci, İletişimin Tanıtımı ve Özellikleri, İletişimin Amacı, İletişimin Öğeleri | |
2 | Sözlü, Sözsüz İletişim, Kişiler Arası İletişim Engelleri | |
3 | Sağlık ve Sağlık İletişimi Kavramları | |
4 | Çatışma ve Çatışma Yönetimi | |
5 | Ekip ve Ekip İçi İletişim | |
6 | Kendiliğin Terapötik Kullanımı, Empati ve Yardım Becerileri | |
7 | Sağlık Okuryazarlığı | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Hasta ile İletişim, Çocuk Hasta ile İletişim, Sağlık Sorunları Olan Bireyle İletişim, Öfke Yaşayan Hasta İle İletişim, Yaşlı Hasta İle İletişim | |
10 | Hasta Yakınlarıyla İletişim, Hasta Yakını Tanımı ve Özellikleri, Öfke ve Panik Yaşayan Hasta Yakını ile İletişim Kurmak, Kayıp Yaşayan (Yakını Ölen) Hasta Yakını İle İletişim Kurmak, Hasta Yakını İle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | |
11 | Engelli Bireylerle İletişim, Görme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Konuşma Sorunu Olan Bireylerle İletişim, İşitme Sorunu Olan Bireylerle İletişim, Zihinsel Engelli Bireylerle İletişim, Psikolojik Bozukluğa Sahip Bireylerle İletişim, Diğer İletişim Sorunu Olan Bireylerle İletişim | |
12 | Özel Durumlarda İletişim, Afetlerde İletişim, Salgınlarda İletişim, Kazalarda iletişim, Özel Durumlarda İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar, Göçmenlerle İletişim Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | |
13 | Vakalarla İletişim Becerilerinin Tartışılması | |
14 | İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Bir Eser İnceleme (Kitap Okuma) ve İncelenen Eserlerle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı | |
15 | İnsan İlişkileri ve İletişim Biçimleri Temalı Güncel Görsel ve Sanatsal İçerikli Literatür İnceleme (Film İzleme). İzlenen Film İle İlgili Rapor Edilen Görüşlerin Aktarımı |
Kaynak |
• Hortaçsu, N. (1997). İnsan ilişkileri. İmge Kitabevi. • Satir, V. (2001). İnsan yaratmak. Beyaz Yayınları. • Telman, N. ve Ünsal, P. (2005). İnsan ilişkilerinde iletişim. Epilson Yayıncılık. • Öğütülmüş, S. (2006). Kişilerarası sorun çözme becerileri ve eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım. • Taştan, N. (2006). Çatışma çözme eğitimi ve akran arabuluculuğu. Nobel Yayın Dağıtım. • Özmen, A. (2009). Öfke ile başa çıkma. Nobel Yayın Dağıtım. • Kaya, A. (2010). Kişilerarası ilişkiler ve etkili iletişim. Pegem Akademi Yayıncılık. • Demirel, Y. (2016). Sağlık hizmetlerinde sağlıklı iletişim. Akademisyen Kitabevi. • Kavruk, H., Kızılay, A. ve Yakıncı, C. (2016). Sağlık ve iletişim öyküleri. Akademisyen Kitabevi. • İlhan, M. (2018). Sağlık çalışanları ve adayları için sağlık çalışanlarının iletişimi. Beta Yayınevi. • Cüceloğlu, D. (2019). İletişim donanımları. Remzi Kitabevi. • Cüceloğlu, D. (2019). İnsandan insana. Remzi Kitabevi. • Çınarlı, İ. (2019). 21. Yüzyıl için sağlık iletişimi. Nobel Akademik Yayıncılık. • Dökmen, Ü. (2019). İletişim Çatışmaları ve Empati – Sanatta ve Günlük Yaşamda. Remzi Kitabevi. • Gemlik, N. ve Çatar, R. Ö. (2019). Sağlık çalışanları için genel iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • Gezgin, S. (2019). Sağlık iletişimden geçer. Nobel Tıp Kitabevleri. • Rosenberg, M. B. (2019). Şiddetsiz iletişim. Bir yaşam dili. Remzi Kitabevi. • Cinman, M. (2020). Sağlık İletişimi: Salgın Döneminde Önleyici İletişim Faaliyetleri. Der Yayınları. • Erdem, R., Yılmaz, A. ve Bostan, S. (2020). Sağlık kurumlarında iletişim: Örgütsel perspektif. Nobel Akademik Yayıncılık. • Yüksel, E. (2020). Bütün yönleriyle sağlık iletişimi. Kuram, uygulama ve tartışmalar. Literatür Yayınları. • Ghiasee, A. (2021). Sağlıkta iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • Tamer Gencer, Z. (2021). Sağlık iletişimi ve yoksulluk - yoksulsan yoksun. Nobel Bilimsel Eserler. • Eren Fidancı, B. (2022). Sağlıkta Kişilerarası İletişim. Ankara Nobel Tıp. • Ghiasee, A. (2022). Göçmen sağlığında iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • Ghiasee, A. (2022). Sağlıkta şiddet ve iletişim. Nobel Bilimsel Eserler. • Korkmazer, F. ve Ekingen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde iletişim. Gazi Kitabevi Yayınları. • Yüksel, E., Özmen, E. (2022). Sağlık hizmetlerinde özel ilgi grupları ve dezavantajlı gruplarla iletişim. Sağlık profesyonelleri için pratik rehber. Literatür Yayınları. • Güçlü, S. ve Unutkan, A. (2023). Sağlık bilimlerinde terapötik iletişim. Nobel Akademik Yayıncılık. • Yayla, N. (2023). Sağlık sektöründe sözsüz iletişim - beden dili. Us Yayınları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
8 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
9 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
10 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||
11 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||
12 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||
13 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
14 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |