Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME VE AĞIZ, DİŞ SAĞLIĞIADS1111027Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Betül ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin genel beslenme bilgisi edinip, ağız diş sağlığı sorunlarıyla ilgili beslenmenin önleyici, koruyucu, iyileştirici ilişkisini kurmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenmenin tarihçesi, sağlıklı beslenmenin önemi, temel kavramlar,Temel besin grupları ve besin ögeleri 1 , Temel besin grupları ve besin ögeleri 2 ,Diş gelişimi ve beslenme,Diş çürükleri ve beslenme ,Ağız, diş sağlığı sorunlarında karbonhidratlar, proteinler ve lipitler,Ağız, diş sağlığı sorunlarında vitaminler, mineraller ve su,ARA SINAV,Beslenme yetersizliği ve ağız sağlığı,Diş kayıpları ve beslenme,Diş eti hastalıkları ve beslenme,Oral veya maksillo fasial operasyon hastaları için beslenme,Sistemik hastalıklar ve ağız sağlığı,Özel dönemlerde (çocukluk, gebelik, yaşlılık) diş sağlığı, problemleri ve beslenme,Ağız diş sağlığı için genel öneriler; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeterli ve dengeli beslenme ile ilgili kavramları öğrenir. Besin gruplarını, makro ve mikro besinleri öğrenir. Ağız diş sağlığı sorunlarının beslenme ile ilişkisini öğrenir. Beslenmeyle ilgili koruyucu sağlık önlemlerini öğrenir. Özel dönemlerde (çocukluk, gebelik, yaşlılık) ağız diş sağlığını ve beslenmeyi öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenmenin tarihçesi, sağlıklı beslenmenin önemi, temel kavramlar
2Temel besin grupları ve besin ögeleri 1
3 Temel besin grupları ve besin ögeleri 2
4Diş gelişimi ve beslenme
5Diş çürükleri ve beslenme
6Ağız, diş sağlığı sorunlarında karbonhidratlar, proteinler ve lipitler
7Ağız, diş sağlığı sorunlarında vitaminler, mineraller ve su
8ARA SINAV
9Beslenme yetersizliği ve ağız sağlığı
10Diş kayıpları ve beslenme
11Diş eti hastalıkları ve beslenme
12Oral veya maksillo fasial operasyon hastaları için beslenme
13Sistemik hastalıklar ve ağız sağlığı
14Özel dönemlerde (çocukluk, gebelik, yaşlılık) diş sağlığı, problemleri ve beslenme
15Ağız diş sağlığı için genel öneriler
Kaynak
Baysal A . Beslenme, Ankara:Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012 Merdol Kutluay T. Beslenme Antropolojisi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012. Tayfur M. Diyetisyenin Çalışma Rehberi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti., 2014. Aksoy M. Beslenme, Ağız ve Diş Sağlığı, Ankara: Nobel Tıp Kitabevi, 2017 Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME VE AĞIZ, DİŞ SAĞLIĞIADS1111027Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Fatma Betül ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin genel beslenme bilgisi edinip, ağız diş sağlığı sorunlarıyla ilgili beslenmenin önleyici, koruyucu, iyileştirici ilişkisini kurmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Beslenmenin tarihçesi, sağlıklı beslenmenin önemi, temel kavramlar,Temel besin grupları ve besin ögeleri 1 , Temel besin grupları ve besin ögeleri 2 ,Diş gelişimi ve beslenme,Diş çürükleri ve beslenme ,Ağız, diş sağlığı sorunlarında karbonhidratlar, proteinler ve lipitler,Ağız, diş sağlığı sorunlarında vitaminler, mineraller ve su,ARA SINAV,Beslenme yetersizliği ve ağız sağlığı,Diş kayıpları ve beslenme,Diş eti hastalıkları ve beslenme,Oral veya maksillo fasial operasyon hastaları için beslenme,Sistemik hastalıklar ve ağız sağlığı,Özel dönemlerde (çocukluk, gebelik, yaşlılık) diş sağlığı, problemleri ve beslenme,Ağız diş sağlığı için genel öneriler; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yeterli ve dengeli beslenme ile ilgili kavramları öğrenir. Besin gruplarını, makro ve mikro besinleri öğrenir. Ağız diş sağlığı sorunlarının beslenme ile ilişkisini öğrenir. Beslenmeyle ilgili koruyucu sağlık önlemlerini öğrenir. Özel dönemlerde (çocukluk, gebelik, yaşlılık) ağız diş sağlığını ve beslenmeyi öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Beslenmenin tarihçesi, sağlıklı beslenmenin önemi, temel kavramlar
2Temel besin grupları ve besin ögeleri 1
3 Temel besin grupları ve besin ögeleri 2
4Diş gelişimi ve beslenme
5Diş çürükleri ve beslenme
6Ağız, diş sağlığı sorunlarında karbonhidratlar, proteinler ve lipitler
7Ağız, diş sağlığı sorunlarında vitaminler, mineraller ve su
8ARA SINAV
9Beslenme yetersizliği ve ağız sağlığı
10Diş kayıpları ve beslenme
11Diş eti hastalıkları ve beslenme
12Oral veya maksillo fasial operasyon hastaları için beslenme
13Sistemik hastalıklar ve ağız sağlığı
14Özel dönemlerde (çocukluk, gebelik, yaşlılık) diş sağlığı, problemleri ve beslenme
15Ağız diş sağlığı için genel öneriler
Kaynak
Baysal A . Beslenme, Ankara:Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012 Merdol Kutluay T. Beslenme Antropolojisi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti.,2012. Tayfur M. Diyetisyenin Çalışma Rehberi, Ankara: Hatipoğlu Basım ve Yayım San.Tic.Ltd.Şti., 2014. Aksoy M. Beslenme, Ağız ve Diş Sağlığı, Ankara: Nobel Tıp Kitabevi, 2017 Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Sayısal Veriler