Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (UZAKTAN EĞİTİM)YAD1210374Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müge SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı,Aile hakkında konuşmak,Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri,Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak,Olasılık için 'Can' var / var,Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler,Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.,Ara sınav,Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…,Restoranda sipariş vermek,Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek,Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı,Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller,Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar.
Çok kısa ve basit metinleri okuyun, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulun
Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar.
Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşim kurun.
Yerleri, insanları vb. tanımlamak için basit ifadeler ve cümleler kullanın.
Geçmiş olaylar hakkında konuşur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı
2Aile hakkında konuşmak
3Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri
4Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak
5Olasılık için 'Can' var / var
6Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler
7Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.
8Ara sınav
9Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…
10Restoranda sipariş vermek
11Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek
12Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı
13Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller
14Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.
15Final sınavı
Kaynak
SURE - Elementary Student's Book and Workbook

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YABANCI DİL II (UZAKTAN EĞİTİM)YAD1210374Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Müge SARI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrtak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı,Aile hakkında konuşmak,Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri,Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak,Olasılık için 'Can' var / var,Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler,Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.,Ara sınav,Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…,Restoranda sipariş vermek,Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek,Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı,Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller,Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar.
Çok kısa ve basit metinleri okuyun, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulun
Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar.
Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşim kurun.
Yerleri, insanları vb. tanımlamak için basit ifadeler ve cümleler kullanın.
Geçmiş olaylar hakkında konuşur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı
2Aile hakkında konuşmak
3Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri
4Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak
5Olasılık için 'Can' var / var
6Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler
7Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.
8Ara sınav
9Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…
10Restoranda sipariş vermek
11Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek
12Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı
13Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller
14Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.
15Final sınavı
Kaynak
SURE - Elementary Student's Book and Workbook

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu