Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL FARMAKOLOJİADS1210387Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kibariye KILIÇ ARAS
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGenel farmakoloji ve ilaç toksisitesi konularını açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi,İlaçların Farmasötik Şekilleri.,İlaç Uygulama Yolları,İlaçların Absorbsiyonu,İlaçların Dağılımı,İlaçların Biyotransformasyonu ve Atılımı,Doz-Konsantrasyon-Etki,ARA SINAV,İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri,İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler,Farmakogenetik, Farmakovijilans,İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler,İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları,İlaç alerjisi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik işlevlerini açıklar.
İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini özetler.
İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar.
İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini tanımlar.
İlaç toksisitesini ve bunların mekanizmalarını açıklar.
İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini adlandırır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi
2İlaçların Farmasötik Şekilleri.
3İlaç Uygulama Yolları
4İlaçların Absorbsiyonu
5İlaçların Dağılımı
6İlaçların Biyotransformasyonu ve Atılımı
7Doz-Konsantrasyon-Etki
8ARA SINAV
9İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri
10İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler
11Farmakogenetik, Farmakovijilans
12İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler
13İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları
14İlaç alerjisi
15Genel tekrar
Kaynak
- Kayaalp, S.O: Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. - Temel ve Klinik Farmakoloji, Bertram G., Katzung, Nobel Tıp Kitapevleri. - Sağlık Bilimleri İçin Farmakoloji, Demet Akın, Akademisyen Kitapevi. - Lipiincot Farmakoloji, Nobel Tıp Kitapevi. - Öğretim Elemanı Ders Notları
- Goldfrank’s Toxicologic Emergencies, L.R. Goldfrank, N.E. Flomenbaum, N.E. Lewin, R.S. Weisman, M.A. Howland, R.S. Hoffman. - Casarett And Doull's Toksikolojinin Temelleri - Sinan Süzen, Ankara Nobel Tıp Kitabevi. - Acil Serviste Klinik Toksikoloji, Akademisyen Kitapevi. - Farmosötik Toksikoloji, Gerard J., Murder ve Lennart Dencker, Nobel Kitapevi. - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL FARMAKOLOJİADS1210387Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Kibariye KILIÇ ARAS
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGenel farmakoloji ve ilaç toksisitesi konularını açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi,İlaçların Farmasötik Şekilleri.,İlaç Uygulama Yolları,İlaçların Absorbsiyonu,İlaçların Dağılımı,İlaçların Biyotransformasyonu ve Atılımı,Doz-Konsantrasyon-Etki,ARA SINAV,İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri,İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler,Farmakogenetik, Farmakovijilans,İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler,İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları,İlaç alerjisi,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İlaçların farmakokinetik ve farmakodinamik işlevlerini açıklar.
İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini özetler.
İlaçların farmakokinetiğini ve farmakodinamiğini tanımlar.
İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini tanımlar.
İlaç toksisitesini ve bunların mekanizmalarını açıklar.
İlaç toksisitesini ve ilaç suistimalini adlandırır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Farmakolojiye Giriş-Yeni İlaçların Geliştirilmesi
2İlaçların Farmasötik Şekilleri.
3İlaç Uygulama Yolları
4İlaçların Absorbsiyonu
5İlaçların Dağılımı
6İlaçların Biyotransformasyonu ve Atılımı
7Doz-Konsantrasyon-Etki
8ARA SINAV
9İlaçların Etki Mekanizmaları ve Akılcı İlaç Kullanımı İlkeleri
10İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler
11Farmakogenetik, Farmakovijilans
12İlaçlar Arasındaki Farmakokinetik ve Farmakodinamik Etkileşimler
13İlaçların Toksik Tesirleri ve Toksikolojinin Temel Kavramları
14İlaç alerjisi
15Genel tekrar
Kaynak
- Kayaalp, S.O: Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. - Temel ve Klinik Farmakoloji, Bertram G., Katzung, Nobel Tıp Kitapevleri. - Sağlık Bilimleri İçin Farmakoloji, Demet Akın, Akademisyen Kitapevi. - Lipiincot Farmakoloji, Nobel Tıp Kitapevi. - Öğretim Elemanı Ders Notları
- Goldfrank’s Toxicologic Emergencies, L.R. Goldfrank, N.E. Flomenbaum, N.E. Lewin, R.S. Weisman, M.A. Howland, R.S. Hoffman. - Casarett And Doull's Toksikolojinin Temelleri - Sinan Süzen, Ankara Nobel Tıp Kitabevi. - Acil Serviste Klinik Toksikoloji, Akademisyen Kitapevi. - Farmosötik Toksikoloji, Gerard J., Murder ve Lennart Dencker, Nobel Kitapevi. - Öğretim Elemanı Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
4
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
6
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.
7
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
8
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
9
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
10
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
11
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
13
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
14
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
15
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu