Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SAĞLIKTA KRİZ YÖNETİMİ TDS2110485 Güz Dönemi 3+0 3 4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Veysel BAYTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Kriz ve kriz yönetimi kavramları, kriz döneminde izlenecek iletişim stratejisi ve taktikleri vermek, olası krizlerin yaşanmaması için önlemler alınmasını sağlamak, krize neden olabilecek unsurların ortadan kaldırılması ve çözümler üretilmesi konusunda gerekli bilgilendirmeleri yapmak, kriz yönetimi, kriz çözümleri ve gelişmelerin hedef kitle ile paylaşımı gibi konuları aktararak gerekli becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu ders; Kriz Kavramı ve Kapsamı (Krizin; Tanımı, Özellikleri, Türleri, Aşamaları ve Boyutlarının Belirlenmesi), Krize Neden Olan Faktörler (Dış Çevre Faktörleri ve İç Çevre Faktörleri),Kriz Yönetimi, Süreci ve Modelleri (Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz Yönetimi Modelleri),Kriz Yönetimi, Süreci ve Modelleri (Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz Yönetimi Modelleri),Kriz Yönetiminde Liderlik,Sağlık Kurumlarında Kriz Dönemi İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kriz İletişimi,Sağlık Kurumlarında Kriz Yönetimi ile İlgili Örnek Olaylar,ARA SINAV, Stres Kavramı ve Kapsamı (Stresin; Tanımı, Özellikleri ve Türleri),Strese Neden Olan (Bireysel, Örgütsel ve Çevresel) Faktörler,Stres ve Zaman Yönetimi,Örgütsel Stresin Bir Faktörü Olarak Mobbing,Sağlık Kurumlarında Stres ve Zaman Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Stres ve Zaman Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Stres Yönetimi ile İlgili Örnek Olaylar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kriz kavramı, işletmeler açısından kriz yaratan faktörler, kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramına dair bilgi sahibi olur. 2 Kriz iletişimi süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmaları bilir. 3 Olası krizlerin yaşanmaması için ne şekilde önlemler alınması gerektiği öğrenir. 4 Kriz yönetiminde yeni teknolojileri kullanabilir. 5 Kriz döneminde medya ile ilişkilerin nasıl yürütülmesi gerektiği öğrenir. 6 Kriz yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 7 Krizi fırsata çevirme noktasında bilgi ve yeteneklerini geliştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Kriz Kavramı ve Kapsamı (Krizin; Tanımı, Özellikleri, Türleri, Aşamaları ve Boyutlarının Belirlenmesi)
2 Krize Neden Olan Faktörler (Dış Çevre Faktörleri ve İç Çevre Faktörleri)
3 Kriz Yönetimi, Süreci ve Modelleri (Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz Yönetimi Modelleri)
4 Kriz Yönetimi, Süreci ve Modelleri (Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz Yönetimi Modelleri)
5 Kriz Yönetiminde Liderlik
6 Sağlık Kurumlarında Kriz Dönemi İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kriz İletişimi
7 Sağlık Kurumlarında Kriz Yönetimi ile İlgili Örnek Olaylar
8 ARA SINAV
9 Stres Kavramı ve Kapsamı (Stresin; Tanımı, Özellikleri ve Türleri)
10 Strese Neden Olan (Bireysel, Örgütsel ve Çevresel) Faktörler
11 Stres ve Zaman Yönetimi
12 Örgütsel Stresin Bir Faktörü Olarak Mobbing
13 Sağlık Kurumlarında Stres ve Zaman Yönetimi
14 Sağlık Kurumlarında Stres ve Zaman Yönetimi
15 Sağlık Kurumlarında Stres Yönetimi ile İlgili Örnek Olaylar
Kaynak
1. Mine ŞİMŞEK NARBAY, Kriz İletişimi 2. Melek VERGİLİEL TÜZ, Kriz Yönetimi 3. İbrahim Zeyd GERÇİK, Yöneticiler İçin Gerçek Kriz Öyküleri 4. Doç. Dr. Mehmet Seyfettin EROL, Doç. Dr. Erhan EFEGİL, Krizler ve Kriz Yönetimi 5. Ufuk URAS, Kriz Yönetimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SAĞLIKTA KRİZ YÖNETİMİ TDS2110485 Güz Dönemi 3+0 3 4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler Öğr.Gör. Veysel BAYTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Kriz ve kriz yönetimi kavramları, kriz döneminde izlenecek iletişim stratejisi ve taktikleri vermek, olası krizlerin yaşanmaması için önlemler alınmasını sağlamak, krize neden olabilecek unsurların ortadan kaldırılması ve çözümler üretilmesi konusunda gerekli bilgilendirmeleri yapmak, kriz yönetimi, kriz çözümleri ve gelişmelerin hedef kitle ile paylaşımı gibi konuları aktararak gerekli becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu ders; Kriz Kavramı ve Kapsamı (Krizin; Tanımı, Özellikleri, Türleri, Aşamaları ve Boyutlarının Belirlenmesi), Krize Neden Olan Faktörler (Dış Çevre Faktörleri ve İç Çevre Faktörleri),Kriz Yönetimi, Süreci ve Modelleri (Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz Yönetimi Modelleri),Kriz Yönetimi, Süreci ve Modelleri (Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz Yönetimi Modelleri),Kriz Yönetiminde Liderlik,Sağlık Kurumlarında Kriz Dönemi İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kriz İletişimi,Sağlık Kurumlarında Kriz Yönetimi ile İlgili Örnek Olaylar,ARA SINAV, Stres Kavramı ve Kapsamı (Stresin; Tanımı, Özellikleri ve Türleri),Strese Neden Olan (Bireysel, Örgütsel ve Çevresel) Faktörler,Stres ve Zaman Yönetimi,Örgütsel Stresin Bir Faktörü Olarak Mobbing,Sağlık Kurumlarında Stres ve Zaman Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Stres ve Zaman Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Stres Yönetimi ile İlgili Örnek Olaylar; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kriz kavramı, işletmeler açısından kriz yaratan faktörler, kriz sürecinin aşamaları ve kriz yönetimi kavramına dair bilgi sahibi olur. 2 Kriz iletişimi süreci, kriz öncesi anı ve sonrasında yapılacak çalışmaları bilir. 3 Olası krizlerin yaşanmaması için ne şekilde önlemler alınması gerektiği öğrenir. 4 Kriz yönetiminde yeni teknolojileri kullanabilir. 5 Kriz döneminde medya ile ilişkilerin nasıl yürütülmesi gerektiği öğrenir. 6 Kriz yönetim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 7 Krizi fırsata çevirme noktasında bilgi ve yeteneklerini geliştirir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 Kriz Kavramı ve Kapsamı (Krizin; Tanımı, Özellikleri, Türleri, Aşamaları ve Boyutlarının Belirlenmesi)
2 Krize Neden Olan Faktörler (Dış Çevre Faktörleri ve İç Çevre Faktörleri)
3 Kriz Yönetimi, Süreci ve Modelleri (Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz Yönetimi Modelleri)
4 Kriz Yönetimi, Süreci ve Modelleri (Proaktif, Reaktif ve İnteraktif Kriz Yönetimi Modelleri)
5 Kriz Yönetiminde Liderlik
6 Sağlık Kurumlarında Kriz Dönemi İnsan Kaynakları Yönetimi ve Kriz İletişimi
7 Sağlık Kurumlarında Kriz Yönetimi ile İlgili Örnek Olaylar
8 ARA SINAV
9 Stres Kavramı ve Kapsamı (Stresin; Tanımı, Özellikleri ve Türleri)
10 Strese Neden Olan (Bireysel, Örgütsel ve Çevresel) Faktörler
11 Stres ve Zaman Yönetimi
12 Örgütsel Stresin Bir Faktörü Olarak Mobbing
13 Sağlık Kurumlarında Stres ve Zaman Yönetimi
14 Sağlık Kurumlarında Stres ve Zaman Yönetimi
15 Sağlık Kurumlarında Stres Yönetimi ile İlgili Örnek Olaylar
Kaynak
1. Mine ŞİMŞEK NARBAY, Kriz İletişimi 2. Melek VERGİLİEL TÜZ, Kriz Yönetimi 3. İbrahim Zeyd GERÇİK, Yöneticiler İçin Gerçek Kriz Öyküleri 4. Doç. Dr. Mehmet Seyfettin EROL, Doç. Dr. Erhan EFEGİL, Krizler ve Kriz Yönetimi 5. Ufuk URAS, Kriz Yönetimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Teorik ve pratik bilgilerini mesleki uygulamada kullanır.
2
Alanın gerektirdiği terminolojiyi bilir ve uygular.
3
Hasta, hasta yakınları, sağlık profesyonelleri vb. kişilerle, etkin iletişim kurar.
4
Multidisipliner takım çalışma becerisini sahiptir.
5
Arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları, dil kurallarına uygun olarak etkin bir şekilde yapar.
6
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır.
7
Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur.
8
İş hayatında kendini sürekli olarak geliştirerek, alanda karşılaştığı sorunları hızlı ve etkin şekilde çözer.
9
Kalite yönetim süreçlerine katılır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu