Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| FİZİKTE GEOMETRİK OPTİK | OPT1211129 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Işık, Işığın fiziksel özellikleri ve ışığın madde ile etkileşimini kavratmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş; Geometrik optik ve onun fizikteki yeri ve önemi,Işık ve optik,Işığın doğası,Işığın dalga modeli (dalgaboyu, frekans, elektromagnetik spektrum),Işığın tanecik modeli (foton enerjisi),Yansıma-kırılma kanunları,Tam yansıma ,ARA SINAV,Snell Yasası,Düzlem ve küresel aynalarda yansıma kanunları,Küresel kırıcı yüzeylerde kırılma,Mercekler,İnce kenarlı mercek sistemleri,Kalın kenarlı mercekler sistemleri,Optik sistemler, görüş alanı, görüntü oluşumu; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Işığın Doğasını tanımlayabilecektir | ||
| Elektromagnetik Dalgaları ve Taşıdığı Enerjiyi açıklayabilecektir | ||
| Işığın Tanecik Modelini tanımlayabilecektir. | ||
| Titreşen Elektrik ve Magnetik Alanları tanımlayabilecektir. | ||
| Aynalarda Görüntü oluşumunu tanımlayabilecektir. | ||
| Işığın Bir Ortamda Yayılmasını betimler. | ||
| Mercekleri tanımlayabilecektir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Giriş; Geometrik optik ve onun fizikteki yeri ve önemi | |
| 2 | Işık ve optik | |
| 3 | Işığın doğası | |
| 4 | Işığın dalga modeli (dalgaboyu, frekans, elektromagnetik spektrum) | |
| 5 | Işığın tanecik modeli (foton enerjisi) | |
| 6 | Yansıma-kırılma kanunları | |
| 7 | Tam yansıma | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Snell Yasası | |
| 10 | Düzlem ve küresel aynalarda yansıma kanunları | |
| 11 | Küresel kırıcı yüzeylerde kırılma | |
| 12 | Mercekler | |
| 13 | İnce kenarlı mercek sistemleri | |
| 14 | Kalın kenarlı mercekler sistemleri | |
| 15 | Optik sistemler, görüş alanı, görüntü oluşumu |
| Kaynak |
| - Raymond A. Serway, Robert J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik 2, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık - Akustik ve Optik- Salih Dinçer - Optik- Metin Özdemir - Fizik 1- Arkadaş Yayınları - Temel Fizik – Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
| 3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
| 7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| FİZİKTE GEOMETRİK OPTİK | OPT1211129 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Işık, Işığın fiziksel özellikleri ve ışığın madde ile etkileşimini kavratmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş; Geometrik optik ve onun fizikteki yeri ve önemi,Işık ve optik,Işığın doğası,Işığın dalga modeli (dalgaboyu, frekans, elektromagnetik spektrum),Işığın tanecik modeli (foton enerjisi),Yansıma-kırılma kanunları,Tam yansıma ,ARA SINAV,Snell Yasası,Düzlem ve küresel aynalarda yansıma kanunları,Küresel kırıcı yüzeylerde kırılma,Mercekler,İnce kenarlı mercek sistemleri,Kalın kenarlı mercekler sistemleri,Optik sistemler, görüş alanı, görüntü oluşumu; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Işığın Doğasını tanımlayabilecektir | ||
| Elektromagnetik Dalgaları ve Taşıdığı Enerjiyi açıklayabilecektir | ||
| Işığın Tanecik Modelini tanımlayabilecektir. | ||
| Titreşen Elektrik ve Magnetik Alanları tanımlayabilecektir. | ||
| Aynalarda Görüntü oluşumunu tanımlayabilecektir. | ||
| Işığın Bir Ortamda Yayılmasını betimler. | ||
| Mercekleri tanımlayabilecektir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Giriş; Geometrik optik ve onun fizikteki yeri ve önemi | |
| 2 | Işık ve optik | |
| 3 | Işığın doğası | |
| 4 | Işığın dalga modeli (dalgaboyu, frekans, elektromagnetik spektrum) | |
| 5 | Işığın tanecik modeli (foton enerjisi) | |
| 6 | Yansıma-kırılma kanunları | |
| 7 | Tam yansıma | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Snell Yasası | |
| 10 | Düzlem ve küresel aynalarda yansıma kanunları | |
| 11 | Küresel kırıcı yüzeylerde kırılma | |
| 12 | Mercekler | |
| 13 | İnce kenarlı mercek sistemleri | |
| 14 | Kalın kenarlı mercekler sistemleri | |
| 15 | Optik sistemler, görüş alanı, görüntü oluşumu |
| Kaynak |
| - Raymond A. Serway, Robert J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik 2, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, Palme Yayıncılık - Akustik ve Optik- Salih Dinçer - Optik- Metin Özdemir - Fizik 1- Arkadaş Yayınları - Temel Fizik – Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
| 3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
| 7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |