Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| DİJİTAL DÖNÜŞÜM | OPT1111017 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert ÇAVUŞ |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Dijital Dönüşüm ile her alanda birbiriyle haberleşebilen nesneler ile farkını ortaya koyan yeni nesil teknolojileri tanıtmak. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Arttırılmış ve Sanal Gerçeklik,Nesnelerin İnterneti,Siber Güvenlik Sistemleri,Büyük Veri Teknolojileri,Robotik Sistemler,Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi,Endüstri 4.0,ARA SINAV,Otomasyon,3B Yazıcılar,TRIZ,TRIZ,Teknoloji Yol Haritası,Bulut Bilişim Sistemleri,Problem çözme Teknikleri; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| DiJital Dönüşüm kavramını açıklayabilecektir. | ||
| DiJitalleşmenin altında yer alan güncel bilgi paketlerini açıklayabilecektir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Arttırılmış ve Sanal Gerçeklik | |
| 2 | Nesnelerin İnterneti | |
| 3 | Siber Güvenlik Sistemleri | |
| 4 | Büyük Veri Teknolojileri | |
| 5 | Robotik Sistemler | |
| 6 | Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi | |
| 7 | Endüstri 4.0 | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Otomasyon | |
| 10 | 3B Yazıcılar | |
| 11 | TRIZ | |
| 12 | TRIZ | |
| 13 | Teknoloji Yol Haritası | |
| 14 | Bulut Bilişim Sistemleri | |
| 15 | Problem çözme Teknikleri |
| Kaynak |
| - Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
| 3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
| 7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| DİJİTAL DÖNÜŞÜM | OPT1111017 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mert ÇAVUŞ |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Dijital Dönüşüm ile her alanda birbiriyle haberleşebilen nesneler ile farkını ortaya koyan yeni nesil teknolojileri tanıtmak. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Arttırılmış ve Sanal Gerçeklik,Nesnelerin İnterneti,Siber Güvenlik Sistemleri,Büyük Veri Teknolojileri,Robotik Sistemler,Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi,Endüstri 4.0,ARA SINAV,Otomasyon,3B Yazıcılar,TRIZ,TRIZ,Teknoloji Yol Haritası,Bulut Bilişim Sistemleri,Problem çözme Teknikleri; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| DiJital Dönüşüm kavramını açıklayabilecektir. | ||
| DiJitalleşmenin altında yer alan güncel bilgi paketlerini açıklayabilecektir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Arttırılmış ve Sanal Gerçeklik | |
| 2 | Nesnelerin İnterneti | |
| 3 | Siber Güvenlik Sistemleri | |
| 4 | Büyük Veri Teknolojileri | |
| 5 | Robotik Sistemler | |
| 6 | Yapay Zeka ve Makine Öğrenmesi | |
| 7 | Endüstri 4.0 | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Otomasyon | |
| 10 | 3B Yazıcılar | |
| 11 | TRIZ | |
| 12 | TRIZ | |
| 13 | Teknoloji Yol Haritası | |
| 14 | Bulut Bilişim Sistemleri | |
| 15 | Problem çözme Teknikleri |
| Kaynak |
| - Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
| 3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
| 7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |