Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| GİRİŞİMCİLİK | OPT2111132 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mustafa POLAT |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere girişimcilik özelliklerini tanıtmak, geliştirmek ve öğrencilerin bu alandaki gerekli bilgi donanımı kazanmalarını sağlamak, girişimcilik temelinde yeni fikirler yaratma, fırsatları görme, iş fikirlerine dönüştürme becerilerini geliştirebilmek. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar; Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik Süreci, İş fikri geliştirme ve yaratıcılık, yaratıcı sorun çözme teknikleri, inovasyon,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Pazar Araştırması) ,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Pazarlama Planı),İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Üretim (imalat/hizmet) Planı) ,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Yönetim Planı) ,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Finansal Plan) ,ARA SINAV,Başarılı iş planı örnekleri, sürdürebilirlik, değişimi yönetebilme ve büyüme, ,Pazar araştırması ve pazarlama planının oluşturulması ve sunumu,Üretim (imalat/hizmet) planının oluşturulması ve sunumu,Yönetim planının oluşturulması,İş planı yazımı ve sunumu,İş planı yazımı ve sunumu,İş planı yazımı ve sunumu; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Girişimcilik özelliklerini ve iş geliştirme süreçlerini açıklayabilir. | ||
| Girişimcilik konusunda farklı yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | ||
| Liderlik, yönetici, girişimcilik arasındaki farklı belirleyebilir. | ||
| Yaratıcı düşünme egzersizleri ile girişimcilik özelliklerini tanır. | ||
| Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını düzenleyebilir. | ||
| İş planı kavramı ve ögeleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||
| Girişimcilik temelinde yeni fikirler yaratma, fırsatları görme, iş fikirlerine dönüştürme becerilerini kazanır. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar; Girişimci düşünce biçiminin temelleri | |
| 2 | Girişimcilik Süreci, İş fikri geliştirme ve yaratıcılık, yaratıcı sorun çözme teknikleri, inovasyon | |
| 3 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Pazar Araştırması) |
|
| 4 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Pazarlama Planı) | |
| 5 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Üretim (imalat/hizmet) Planı) |
|
| 6 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Yönetim Planı) |
|
| 7 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Finansal Plan) |
|
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Başarılı iş planı örnekleri, sürdürebilirlik, değişimi yönetebilme ve büyüme, | |
| 10 | Pazar araştırması ve pazarlama planının oluşturulması ve sunumu | |
| 11 | Üretim (imalat/hizmet) planının oluşturulması ve sunumu | |
| 12 | Yönetim planının oluşturulması | |
| 13 | İş planı yazımı ve sunumu | |
| 14 | İş planı yazımı ve sunumu | |
| 15 | İş planı yazımı ve sunumu |
| Kaynak |
| - Yavuz Odabaşı (editör), Girişimcilik, Anadolu Üniversitesi Yayını - Tamer Müftüoğlu ve Tülin Durukan, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Gazi Kitapevi - Semra Arıkan, Girişimcilik: Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular, Siyasal Kitabevi - Gertner, Jon, 2013, Fikir Fabrikası, Modus Kitap - Pigneur, Y. Osterwalder A, 2012, İş Modeli Üretimi, Optimist Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
| 3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
| 7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| GİRİŞİMCİLİK | OPT2111132 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Mustafa POLAT |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Öğrencilere girişimcilik özelliklerini tanıtmak, geliştirmek ve öğrencilerin bu alandaki gerekli bilgi donanımı kazanmalarını sağlamak, girişimcilik temelinde yeni fikirler yaratma, fırsatları görme, iş fikirlerine dönüştürme becerilerini geliştirebilmek. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar; Girişimci düşünce biçiminin temelleri,Girişimcilik Süreci, İş fikri geliştirme ve yaratıcılık, yaratıcı sorun çözme teknikleri, inovasyon,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Pazar Araştırması) ,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Pazarlama Planı),İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Üretim (imalat/hizmet) Planı) ,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Yönetim Planı) ,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Finansal Plan) ,ARA SINAV,Başarılı iş planı örnekleri, sürdürebilirlik, değişimi yönetebilme ve büyüme, ,Pazar araştırması ve pazarlama planının oluşturulması ve sunumu,Üretim (imalat/hizmet) planının oluşturulması ve sunumu,Yönetim planının oluşturulması,İş planı yazımı ve sunumu,İş planı yazımı ve sunumu,İş planı yazımı ve sunumu; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Girişimcilik özelliklerini ve iş geliştirme süreçlerini açıklayabilir. | ||
| Girişimcilik konusunda farklı yaklaşım ve yöntemler hakkında bilgi sahibi olur. | ||
| Liderlik, yönetici, girişimcilik arasındaki farklı belirleyebilir. | ||
| Yaratıcı düşünme egzersizleri ile girişimcilik özelliklerini tanır. | ||
| Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını düzenleyebilir. | ||
| İş planı kavramı ve ögeleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||
| Girişimcilik temelinde yeni fikirler yaratma, fırsatları görme, iş fikirlerine dönüştürme becerilerini kazanır. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar; Girişimci düşünce biçiminin temelleri | |
| 2 | Girişimcilik Süreci, İş fikri geliştirme ve yaratıcılık, yaratıcı sorun çözme teknikleri, inovasyon | |
| 3 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Pazar Araştırması) |
|
| 4 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Pazarlama Planı) | |
| 5 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Üretim (imalat/hizmet) Planı) |
|
| 6 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Yönetim Planı) |
|
| 7 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (Finansal Plan) |
|
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Başarılı iş planı örnekleri, sürdürebilirlik, değişimi yönetebilme ve büyüme, | |
| 10 | Pazar araştırması ve pazarlama planının oluşturulması ve sunumu | |
| 11 | Üretim (imalat/hizmet) planının oluşturulması ve sunumu | |
| 12 | Yönetim planının oluşturulması | |
| 13 | İş planı yazımı ve sunumu | |
| 14 | İş planı yazımı ve sunumu | |
| 15 | İş planı yazımı ve sunumu |
| Kaynak |
| - Yavuz Odabaşı (editör), Girişimcilik, Anadolu Üniversitesi Yayını - Tamer Müftüoğlu ve Tülin Durukan, Girişimcilik ve KOBİ’ler, Gazi Kitapevi - Semra Arıkan, Girişimcilik: Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular, Siyasal Kitabevi - Gertner, Jon, 2013, Fikir Fabrikası, Modus Kitap - Pigneur, Y. Osterwalder A, 2012, İş Modeli Üretimi, Optimist Yayınları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Optisyenlik ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Optisyenlikte kullanılan temel düzeydeki alet ve cihazların kuramsal ve uygulamalı bilgileri ile ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
| 3 | Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 6 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
| 7 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |