Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YABANCI DİL I (UZAKTAN EĞİTİM) | YAD1110361 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are),Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler.,Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler,Zamirler, ne kadar, kaç yaşında…,Şimdiki zaman,Gelecek zamanlar: olacak/olacak,olmalı/zorunlu,Ara sınav,Büyük harfler, nokta,Basit geçmiş zaman,olabilir/mayıs,izin/istek,Eskiden,Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi),Final sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar. | ||
| Çok kısa ve basit metinleri okur, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulur. | ||
| Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar. | ||
| Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında bir şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşime girer. | ||
| Diğer kişiyle daha yavaş bir hızda bir şekilde bir örnekle ifade edilir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are) | |
| 2 | Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler. |
|
| 3 | Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler | |
| 4 | Zamirler, ne kadar, kaç yaşında… | |
| 5 | Şimdiki zaman | |
| 6 | Gelecek zamanlar: olacak/olacak | |
| 7 | olmalı/zorunlu | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Büyük harfler, nokta | |
| 10 | Basit geçmiş zaman | |
| 11 | olabilir/mayıs | |
| 12 | izin/istek | |
| 13 | Eskiden | |
| 14 | Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi) | |
| 15 | Final sınavı |
| Kaynak |
| SURE Elementary Student's Book and Workbook |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular. | X | |||||
| 2 | Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır. | X | |||||
| 3 | Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar. | X | |||||
| 5 | Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular. | X | |||||
| 6 | Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. | X | |||||
| 7 | Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar. | X | |||||
| 8 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 10 | Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur. | X | |||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| YABANCI DİL I (UZAKTAN EĞİTİM) | YAD1110361 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Müge SARI |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are),Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler.,Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler,Zamirler, ne kadar, kaç yaşında…,Şimdiki zaman,Gelecek zamanlar: olacak/olacak,olmalı/zorunlu,Ara sınav,Büyük harfler, nokta,Basit geçmiş zaman,olabilir/mayıs,izin/istek,Eskiden,Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi),Final sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar. | ||
| Çok kısa ve basit metinleri okur, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulur. | ||
| Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar. | ||
| Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında bir şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşime girer. | ||
| Diğer kişiyle daha yavaş bir hızda bir şekilde bir örnekle ifade edilir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Tanıştığımıza memnun oldum: Basit şimdiki zaman: Ol (am-is-are) | |
| 2 | Basit şimdiki zaman var, sıklık zarfları, emir kipleri, çok, çok, önce, sonra, ondan sonra ve sonra, nerede, nerede… işaretler. |
|
| 3 | Makaleler a, an, the, tekil-çoğul isimler | |
| 4 | Zamirler, ne kadar, kaç yaşında… | |
| 5 | Şimdiki zaman | |
| 6 | Gelecek zamanlar: olacak/olacak | |
| 7 | olmalı/zorunlu | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Büyük harfler, nokta | |
| 10 | Basit geçmiş zaman | |
| 11 | olabilir/mayıs | |
| 12 | izin/istek | |
| 13 | Eskiden | |
| 14 | Geçmiş olabilir/olabilirdi (eskiydi) | |
| 15 | Final sınavı |
| Kaynak |
| SURE Elementary Student's Book and Workbook |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular. | X | |||||
| 2 | Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır. | X | |||||
| 3 | Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | X | |||||
| 4 | Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar. | X | |||||
| 5 | Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular. | X | |||||
| 6 | Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. | X | |||||
| 7 | Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar. | X | |||||
| 8 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 10 | Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur. | X | |||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |