Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | FTR1111085 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayşe Büşra ERTEN |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin bilimsel, sanatsal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Ayrıca bu ders, öğrencilerin sanat ve tasarım alanında edindikleri teorik bilgilerin günlük hayata nasıl yansıdığını gözlemlemelerine imkân tanır. Öğrencilerin bu gözlemler sırasında farklı disiplinlerle kurulan ilişkileri de fark etmeleri beklenir. Tüm bu süreçler, öğrencilerin entelektüel ve sosyal gelişimlerini desteklemeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriğinin aktarılması, Etkinlik temaların ve temalar çerçevesinde belirlenen etkinlik mekanlarının kısaca tanıtılması.,Programa Özgü Etkinlik Teması: Bağlam. İstanbul Tarihi Yarımada Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: İşlevlendirme. İşlevi değiştirilmiş kültürel miras bir yapının gezilmesi ve iç mekan kurgusunun analizi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Dijital Mekan. Dijital Deneyim Merkezi gezisi ile fiziksel bir dijital mekan deneyimleri ,Programa Özgü Etkinlik Teması: Sanat ve Tasarım. Arter Sanat Galerisi gezisi, sergi mekanı ve sergi objesi iliklisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Bienal. İstanbul Bienali Taksim Rotası gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Esneklik. İstanbul Modern Sanatlar Müzesi gezisi ile esnek sergileme mekanı tasarımı,ARA SINAV,Programa Özgü Etkinlik Teması: Kamusal Alan. Kamusal açık alan kavramının tanımlı sınırlar içinde aktarılacağı Tarihi Hasanpaşa Gazhanesi ve Gazhane Yapıları Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Mekanda Yönlenme. İstanbul Deniz Müzesi gezisi ile iç mekan tasarımının algı ve yönlenime etkisi,Programa özgü etkinlik:İş Sağlığı Güvenliği Sertifikalı Eğitim,Kültürel Etkinlik Süreçleri: İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Sektörle Buluşma. Modoko Akademi ziyareti ile ahşap eğitimi ve sektörel deneyimlerin aktarılması,Programa Özgü Etkinlik Teması: Tasarım ve Eskiz. El Çizim Eskiz ve Marker Atölyesi; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Bilimsel, sanatsal ve kültürel etkinliklerin içerik ve amaçlarını açıklar. Sanat ve tasarım alanlarında edinilen teorik bilgilerin günlük yaşamla ilişkisini değerlendirir. Farklı disiplinlerle sanat ve tasarım arasındaki etkileşimleri analiz eder. Ziyaret edilen mekân veya etkinlikleri, tasarım ilkeleri açısından eleştirel bir bakışla yorumlar. Kültürel miras yapıları, müzeler veya kamusal alanlar gibi etkinlik mekânlarının kullanıcı deneyimine etkisini açıklar. Etkinlik süreçlerine aktif katılım göstererek gözlem yapar ve bu gözlemleri raporlaştırır. Sanat, tasarım ve kültür etkinliklerinden elde ettiği bilgileri akademik ve profesyonel gelişimi için kullanır. Farklı mekân deneyimlerinin iç mekân tasarımına etkilerini tartışır. Etkinlikler sırasında mesleki iletişim, gözlem ve analiz becerilerini geliştirir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Dersin içeriğinin aktarılması, Etkinlik temaların ve temalar çerçevesinde belirlenen etkinlik mekanlarının kısaca tanıtılması. | |
| 2 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Bağlam. İstanbul Tarihi Yarımada Gezisi | |
| 3 | Programa Özgü Etkinlik Teması: İşlevlendirme. İşlevi değiştirilmiş kültürel miras bir yapının gezilmesi ve iç mekan kurgusunun analizi | |
| 4 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Dijital Mekan. Dijital Deneyim Merkezi gezisi ile fiziksel bir dijital mekan deneyimleri | |
| 5 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Sanat ve Tasarım. Arter Sanat Galerisi gezisi, sergi mekanı ve sergi objesi iliklisi | |
| 6 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Bienal. İstanbul Bienali Taksim Rotası gezisi | |
| 7 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Esneklik. İstanbul Modern Sanatlar Müzesi gezisi ile esnek sergileme mekanı tasarımı | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Kamusal Alan. Kamusal açık alan kavramının tanımlı sınırlar içinde aktarılacağı Tarihi Hasanpaşa Gazhanesi ve Gazhane Yapıları Gezisi | |
| 10 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Mekanda Yönlenme. İstanbul Deniz Müzesi gezisi ile iç mekan tasarımının algı ve yönlenime etkisi | |
| 11 | Programa özgü etkinlik:İş Sağlığı Güvenliği Sertifikalı Eğitim | |
| 12 | Kültürel Etkinlik Süreçleri: İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi | |
| 14 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Sektörle Buluşma. Modoko Akademi ziyareti ile ahşap eğitimi ve sektörel deneyimlerin aktarılması | |
| 15 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Tasarım ve Eskiz. El Çizim Eskiz ve Marker Atölyesi |
| Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
| 6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
| 7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | FTR1111085 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ayşe Büşra ERTEN |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin bilimsel, sanatsal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Ayrıca bu ders, öğrencilerin sanat ve tasarım alanında edindikleri teorik bilgilerin günlük hayata nasıl yansıdığını gözlemlemelerine imkân tanır. Öğrencilerin bu gözlemler sırasında farklı disiplinlerle kurulan ilişkileri de fark etmeleri beklenir. Tüm bu süreçler, öğrencilerin entelektüel ve sosyal gelişimlerini desteklemeyi amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin içeriğinin aktarılması, Etkinlik temaların ve temalar çerçevesinde belirlenen etkinlik mekanlarının kısaca tanıtılması.,Programa Özgü Etkinlik Teması: Bağlam. İstanbul Tarihi Yarımada Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: İşlevlendirme. İşlevi değiştirilmiş kültürel miras bir yapının gezilmesi ve iç mekan kurgusunun analizi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Dijital Mekan. Dijital Deneyim Merkezi gezisi ile fiziksel bir dijital mekan deneyimleri ,Programa Özgü Etkinlik Teması: Sanat ve Tasarım. Arter Sanat Galerisi gezisi, sergi mekanı ve sergi objesi iliklisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Bienal. İstanbul Bienali Taksim Rotası gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Esneklik. İstanbul Modern Sanatlar Müzesi gezisi ile esnek sergileme mekanı tasarımı,ARA SINAV,Programa Özgü Etkinlik Teması: Kamusal Alan. Kamusal açık alan kavramının tanımlı sınırlar içinde aktarılacağı Tarihi Hasanpaşa Gazhanesi ve Gazhane Yapıları Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Mekanda Yönlenme. İstanbul Deniz Müzesi gezisi ile iç mekan tasarımının algı ve yönlenime etkisi,Programa özgü etkinlik:İş Sağlığı Güvenliği Sertifikalı Eğitim,Kültürel Etkinlik Süreçleri: İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi,Programa Özgü Etkinlik Teması: Sektörle Buluşma. Modoko Akademi ziyareti ile ahşap eğitimi ve sektörel deneyimlerin aktarılması,Programa Özgü Etkinlik Teması: Tasarım ve Eskiz. El Çizim Eskiz ve Marker Atölyesi; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Bilimsel, sanatsal ve kültürel etkinliklerin içerik ve amaçlarını açıklar. Sanat ve tasarım alanlarında edinilen teorik bilgilerin günlük yaşamla ilişkisini değerlendirir. Farklı disiplinlerle sanat ve tasarım arasındaki etkileşimleri analiz eder. Ziyaret edilen mekân veya etkinlikleri, tasarım ilkeleri açısından eleştirel bir bakışla yorumlar. Kültürel miras yapıları, müzeler veya kamusal alanlar gibi etkinlik mekânlarının kullanıcı deneyimine etkisini açıklar. Etkinlik süreçlerine aktif katılım göstererek gözlem yapar ve bu gözlemleri raporlaştırır. Sanat, tasarım ve kültür etkinliklerinden elde ettiği bilgileri akademik ve profesyonel gelişimi için kullanır. Farklı mekân deneyimlerinin iç mekân tasarımına etkilerini tartışır. Etkinlikler sırasında mesleki iletişim, gözlem ve analiz becerilerini geliştirir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Dersin içeriğinin aktarılması, Etkinlik temaların ve temalar çerçevesinde belirlenen etkinlik mekanlarının kısaca tanıtılması. | |
| 2 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Bağlam. İstanbul Tarihi Yarımada Gezisi | |
| 3 | Programa Özgü Etkinlik Teması: İşlevlendirme. İşlevi değiştirilmiş kültürel miras bir yapının gezilmesi ve iç mekan kurgusunun analizi | |
| 4 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Dijital Mekan. Dijital Deneyim Merkezi gezisi ile fiziksel bir dijital mekan deneyimleri | |
| 5 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Sanat ve Tasarım. Arter Sanat Galerisi gezisi, sergi mekanı ve sergi objesi iliklisi | |
| 6 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Bienal. İstanbul Bienali Taksim Rotası gezisi | |
| 7 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Esneklik. İstanbul Modern Sanatlar Müzesi gezisi ile esnek sergileme mekanı tasarımı | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Kamusal Alan. Kamusal açık alan kavramının tanımlı sınırlar içinde aktarılacağı Tarihi Hasanpaşa Gazhanesi ve Gazhane Yapıları Gezisi | |
| 10 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Mekanda Yönlenme. İstanbul Deniz Müzesi gezisi ile iç mekan tasarımının algı ve yönlenime etkisi | |
| 11 | Programa özgü etkinlik:İş Sağlığı Güvenliği Sertifikalı Eğitim | |
| 12 | Kültürel Etkinlik Süreçleri: İstanbul Arkeoloji Müzesi Gezisi | |
| 14 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Sektörle Buluşma. Modoko Akademi ziyareti ile ahşap eğitimi ve sektörel deneyimlerin aktarılması | |
| 15 | Programa Özgü Etkinlik Teması: Tasarım ve Eskiz. El Çizim Eskiz ve Marker Atölyesi |
| Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
| 2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
| 5 | Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
| 6 | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | ||||||
| 7 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi ihtiyacı olan bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |