Ders Detayı
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| YABANCI DİL II (UZAKTAN EĞİTİM) | YAD1210374 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 | 
| Ders Programı | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | 
| Dersin Türü | Ortak Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. | 
| Dersin İçeriği | Bu ders; Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı,Aile hakkında konuşmak,Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri,Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak,Olasılık için 'Can' var / var,Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler,Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.,Ara sınav,Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…,Restoranda sipariş vermek,Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek,Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı,Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller,Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.,Final sınavı; konularını içermektedir. | 
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
| Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar. | ||
| Çok kısa ve basit metinleri okuyun, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulun | ||
| Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar. | ||
| Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşim kurun. | ||
| Yerleri, insanları vb. tanımlamak için basit ifadeler ve cümleler kullanın. | ||
| Geçmiş olaylar hakkında konuşur. | 
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: | 
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık | 
| 1 | Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı | |
| 2 | Aile hakkında konuşmak | |
| 3 | Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri | |
| 4 | Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak | |
| 5 | Olasılık için 'Can' var / var | |
| 6 | Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler | |
| 7 | Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek. | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç… | |
| 10 | Restoranda sipariş vermek | |
| 11 | Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek | |
| 12 | Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı | |
| 13 | Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller | |
| 14 | Geçmiş olaylar hakkında konuşmak. | |
| 15 | Final sınavı | 
| Kaynak | 
| SURE - Elementary Student's Book and Workbook | 
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Anestezi ihtiyacı duyulan her türlü cerrahi işlem öncesinde, işlem sırasında ve sonrasında anestezi uzmanı ile koordinasyon içerisinde anestezi uygulamalarını yapar. | ||||||
| 2 | Anestezi cihaz ve ekipmanlarının işlem öncesinde hazırlığını ve işlem sonrasında kontrolünü yapar. | ||||||
| 3 | Hastanın ihtiyacına göre anestezi uzmanının uygun gördüğü ilaç, sıvı, kan ve kan ürünlerini hazırlar ve uygular. | ||||||
| 4 | İşlem sırasında hastanın havayolu kontrolünü sağlar. | ||||||
| 5 | Acil durumlarda ilk yardım uygulamalarını hızlı ve etkin bir şekilde uygular. | ||||||
| 6 | İşlem sırasında hastanın monitörizasyonunu sağlar, vital bulgularını kontrol eder ve order edilen tüm tedavileri uygular. | ||||||
| 7 | Yapmış olduğu tüm işlem ve uygulamaları zamanında ve doğru kayıt eder. | ||||||
| 8 | Anestezi teknikeri olarak temel mesleki becerilere ve mesleki etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 9 | Hasta, hasta yakınları ve ekip arkadaşları ile etkin ve olumlu iletişim kurar. | ||||||
| 10 | Sosyal ve mesleki açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak yenilikleri takip eder. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| YABANCI DİL II (UZAKTAN EĞİTİM) | YAD1210374 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 | 
| Ders Programı | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | 
| Dersin Dili | İngilizce | 
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | 
| Dersin Türü | Ortak Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Ortak ders olan İngilizce dersi, öğrencilere temel seviyede kelime bilgisi vermeyi, bunlarla kurallı cümleler kurabilmeyi ve temel anlamda kendilerini ifade edebilmelerini amaçlar. | 
| Dersin İçeriği | Bu ders; Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı,Aile hakkında konuşmak,Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri,Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak,Olasılık için 'Can' var / var,Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler,Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek.,Ara sınav,Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç…,Restoranda sipariş vermek,Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek,Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı,Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller,Geçmiş olaylar hakkında konuşmak.,Final sınavı; konularını içermektedir. | 
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
| Kişisel ilgi alanlarıyla ilgili tümceleri ve sık kullanılan sözcükleri anlar. | ||
| Çok kısa ve basit metinleri okuyun, reklamlar, menüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük materyallerde belirli bilgileri bulun | ||
| Kısa, basit kartpostallar yazar, formları kişisel ayrıntılarla doldurur ve çok basit bir kişisel mektup yazar. | ||
| Diğer kişinin daha yavaş bir konuşma hızında şeyleri tekrar etmeye veya yeniden ifade etmeye hazır olması koşuluyla, basit bir şekilde etkileşim kurun. | ||
| Yerleri, insanları vb. tanımlamak için basit ifadeler ve cümleler kullanın. | ||
| Geçmiş olaylar hakkında konuşur. | 
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: | 
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık | 
| 1 | Kişiliği Tanımlayın. Frekans Adv. Kişilik Ayarı | |
| 2 | Aile hakkında konuşmak | |
| 3 | Düzenleme yapma: Zaman ifadeleri | |
| 4 | Özel günlerden bahsetmek / Davet yazmak | |
| 5 | Olasılık için 'Can' var / var | |
| 6 | Bir yeri tarif etmek. Bir yeri tanımlayan ifadeler | |
| 7 | Sayılan sayılamayan isimler. Yeme alışkanlıklarından bahsetmek. | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Niceleyiciler: Ne Kadar / Kaç… | |
| 10 | Restoranda sipariş vermek | |
| 11 | Malzemeler: Bir tarifi okumak, özel bir yemeği tarif etmek | |
| 12 | Çocukluk: Geçmiş etkinliklerden bahsetmek : Oldu / vardı | |
| 13 | Geçmiş etkinlikler: Düzenli fiiller | |
| 14 | Geçmiş olaylar hakkında konuşmak. | |
| 15 | Final sınavı | 
| Kaynak | 
| SURE - Elementary Student's Book and Workbook | 
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Anestezi ihtiyacı duyulan her türlü cerrahi işlem öncesinde, işlem sırasında ve sonrasında anestezi uzmanı ile koordinasyon içerisinde anestezi uygulamalarını yapar. | ||||||
| 2 | Anestezi cihaz ve ekipmanlarının işlem öncesinde hazırlığını ve işlem sonrasında kontrolünü yapar. | ||||||
| 3 | Hastanın ihtiyacına göre anestezi uzmanının uygun gördüğü ilaç, sıvı, kan ve kan ürünlerini hazırlar ve uygular. | ||||||
| 4 | İşlem sırasında hastanın havayolu kontrolünü sağlar. | ||||||
| 5 | Acil durumlarda ilk yardım uygulamalarını hızlı ve etkin bir şekilde uygular. | ||||||
| 6 | İşlem sırasında hastanın monitörizasyonunu sağlar, vital bulgularını kontrol eder ve order edilen tüm tedavileri uygular. | ||||||
| 7 | Yapmış olduğu tüm işlem ve uygulamaları zamanında ve doğru kayıt eder. | ||||||
| 8 | Anestezi teknikeri olarak temel mesleki becerilere ve mesleki etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 9 | Hasta, hasta yakınları ve ekip arkadaşları ile etkin ve olumlu iletişim kurar. | ||||||
| 10 | Sosyal ve mesleki açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak yenilikleri takip eder. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |