Ders Detayı
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM) | TUD1210364 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Yazım kuralları ve uygulaması.,Noktalama işaretleri ve uygulaması.,Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.,Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.,Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.,Kompozisyonla ilgili genel özellikler.,Ara sınav ,Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.,Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).,Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).,Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını sözlü ve yazılı anlatır. | ||
| Sözcük dağarcığını geliştirir. | ||
| Yazı türlerini uygular. | ||
| Türk Dünya Edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırır. | ||
| Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır. | ||
| Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | |
| 2 | Yazım kuralları ve uygulaması. | |
| 3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması. | |
| 4 | Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri. | |
| 5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama. | |
| 6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi. | |
| 7 | Kompozisyonla ilgili genel özellikler. | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. | |
| 10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar). | |
| 11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri). | |
| 12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri). | |
| 13 | Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri). | |
| 14 | Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları. | |
| 15 | Final sınavı |
| Kaynak |
| Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Anestezi ihtiyacı duyulan her türlü cerrahi işlem öncesinde, işlem sırasında ve sonrasında anestezi uzmanı ile koordinasyon içerisinde anestezi uygulamalarını yapar. | ||||||
| 2 | Anestezi cihaz ve ekipmanlarının işlem öncesinde hazırlığını ve işlem sonrasında kontrolünü yapar. | ||||||
| 3 | Hastanın ihtiyacına göre anestezi uzmanının uygun gördüğü ilaç, sıvı, kan ve kan ürünlerini hazırlar ve uygular. | ||||||
| 4 | İşlem sırasında hastanın havayolu kontrolünü sağlar. | ||||||
| 5 | Acil durumlarda ilk yardım uygulamalarını hızlı ve etkin bir şekilde uygular. | ||||||
| 6 | İşlem sırasında hastanın monitörizasyonunu sağlar, vital bulgularını kontrol eder ve order edilen tüm tedavileri uygular. | ||||||
| 7 | Yapmış olduğu tüm işlem ve uygulamaları zamanında ve doğru kayıt eder. | ||||||
| 8 | Anestezi teknikeri olarak temel mesleki becerilere ve mesleki etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 9 | Hasta, hasta yakınları ve ekip arkadaşları ile etkin ve olumlu iletişim kurar. | ||||||
| 10 | Sosyal ve mesleki açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak yenilikleri takip eder. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TÜRK DİLİ II (UZAKTAN EĞİTİM) | TUD1210364 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını sezdirmek, örnekleriyle göstermek; Öğrencilerin yazılı ve sözlü metinler aracılığıyla sözvarlığını geliştirmek; yazım (imlâ) kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak; kitap okuma alışkanlığı edindirmek; bilimsel, eleştirel, sorgulayıcı, yorumlayıcı, yaratıcı, yapıcı düşünme alışkanlığı kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı.,Yazım kuralları ve uygulaması.,Noktalama işaretleri ve uygulaması.,Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri.,Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama.,Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi.,Kompozisyonla ilgili genel özellikler.,Ara sınav ,Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması.,Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar).,Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri).,Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri).,Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları.,Final sınavı; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını sözlü ve yazılı anlatır. | ||
| Sözcük dağarcığını geliştirir. | ||
| Yazı türlerini uygular. | ||
| Türk Dünya Edebiyatı ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinleri karşılaştırır. | ||
| Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanır. | ||
| Bilim, sanat ve kültür alanında Türkçe metinler üretir. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Dersin amaç ve hedefleri, içeriği, yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı. | |
| 2 | Yazım kuralları ve uygulaması. | |
| 3 | Noktalama işaretleri ve uygulaması. | |
| 4 | Anlatım nedir? Anlatımın özellikleri. | |
| 5 | Anlatım türleri, biçimleri ve uygulama. | |
| 6 | Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi. | |
| 7 | Kompozisyonla ilgili genel özellikler. | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması. | |
| 10 | Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar). | |
| 11 | Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazılar, diğer yazılı anlatım türleri). | |
| 12 | Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri). | |
| 13 | Sözlü kompozisyon türleri (Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri). | |
| 14 | Türk ve dünya edebiyatından, düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlerden yola çıkarak konuşma ve yazma uygulamaları. | |
| 15 | Final sınavı |
| Kaynak |
| Prof. Dr. Günay KARAAĞAÇ-Yrd. Doç. Dr. Hayati YAVUZER, Yükseköğretimde TÜRK DİLİ ve KOMPOZİSYON, Okutman Yayıncılık, Ankara 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Anestezi ihtiyacı duyulan her türlü cerrahi işlem öncesinde, işlem sırasında ve sonrasında anestezi uzmanı ile koordinasyon içerisinde anestezi uygulamalarını yapar. | ||||||
| 2 | Anestezi cihaz ve ekipmanlarının işlem öncesinde hazırlığını ve işlem sonrasında kontrolünü yapar. | ||||||
| 3 | Hastanın ihtiyacına göre anestezi uzmanının uygun gördüğü ilaç, sıvı, kan ve kan ürünlerini hazırlar ve uygular. | ||||||
| 4 | İşlem sırasında hastanın havayolu kontrolünü sağlar. | ||||||
| 5 | Acil durumlarda ilk yardım uygulamalarını hızlı ve etkin bir şekilde uygular. | ||||||
| 6 | İşlem sırasında hastanın monitörizasyonunu sağlar, vital bulgularını kontrol eder ve order edilen tüm tedavileri uygular. | ||||||
| 7 | Yapmış olduğu tüm işlem ve uygulamaları zamanında ve doğru kayıt eder. | ||||||
| 8 | Anestezi teknikeri olarak temel mesleki becerilere ve mesleki etik değerlere sahip olur. | ||||||
| 9 | Hasta, hasta yakınları ve ekip arkadaşları ile etkin ve olumlu iletişim kurar. | ||||||
| 10 | Sosyal ve mesleki açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak yenilikleri takip eder. | ||||||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |