Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ ANE2211151 Bahar Dönemi 3+0 3 4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sağlık Hizmetleri İletişiminin temel kavramlarını tanıtmak, sektör çalışanlarının karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetimsel bakış açısı geliştirmek ve sağlık yöneticilerinin sorunlarına yönelik sonuç ve tavsiyeler oluşturacak yetenekleri geliştirebilmek.
Dersin İçeriği Bu ders; İletişim Kavramı ve Süreci,Etkili İletişim Kavramı ve Süreci,Sağlıkta Temel Kavramlar, Görevler ve Haklar,Sağlık Hizmetlerinde Etkili İletişim,Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Medya,Hastayı Tanıma,Hasta Hekim İletişimi,ARA SINAV,Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Personeli İle İletişimi,Hastalar Arası İletişim,Hasta Yakınlarıyla İletişim ,Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Fiziksel Engeli Olan Hastalar),Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Zihinsel Engeli Olan Hastalar),Sağlık Hizmetlerinin Sunumunda Kriz Durumları ve Kriz İletişimi ,Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 İletişim Kavramı ve Süreci
2 Etkili İletişim Kavramı ve Süreci
3 Sağlıkta Temel Kavramlar, Görevler ve Haklar
4 Sağlık Hizmetlerinde Etkili İletişim
5 Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Medya
6 Hastayı Tanıma
7 Hasta Hekim İletişimi
8 ARA SINAV
9 Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Personeli İle İletişimi
10 Hastalar Arası İletişim
11 Hasta Yakınlarıyla İletişim
12 Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Fiziksel Engeli Olan Hastalar)
13 Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Zihinsel Engeli Olan Hastalar)
14 Sağlık Hizmetlerinin Sunumunda Kriz Durumları ve Kriz İletişimi
15 Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket
Kaynak
1. OKAY Sağlık İletişimi, Dersin Yayınları, İstanbul, 2012. 2. Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel 3. Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat 4. Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür 5. Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531 6. Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38. 7. Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA 8. Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, December

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Anestezi ihtiyacı duyulan her türlü cerrahi işlem öncesinde, işlem sırasında ve sonrasında anestezi uzmanı ile koordinasyon içerisinde anestezi uygulamalarını yapar.
2
Anestezi cihaz ve ekipmanlarının işlem öncesinde hazırlığını ve işlem sonrasında kontrolünü yapar.
3
Hastanın ihtiyacına göre anestezi uzmanının uygun gördüğü ilaç, sıvı, kan ve kan ürünlerini hazırlar ve uygular.
4
İşlem sırasında hastanın havayolu kontrolünü sağlar.
5
Acil durumlarda ilk yardım uygulamalarını hızlı ve etkin bir şekilde uygular.
6
İşlem sırasında hastanın monitörizasyonunu sağlar, vital bulgularını kontrol eder ve order edilen tüm tedavileri uygular.
7
Yapmış olduğu tüm işlem ve uygulamaları zamanında ve doğru kayıt eder.
8
Anestezi teknikeri olarak temel mesleki becerilere ve mesleki etik değerlere sahip olur.
9
Hasta, hasta yakınları ve ekip arkadaşları ile etkin ve olumlu iletişim kurar.
10
Sosyal ve mesleki açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ ANE2211151 Bahar Dönemi 3+0 3 4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sağlık Hizmetleri İletişiminin temel kavramlarını tanıtmak, sektör çalışanlarının karşılaşabileceği problemleri irdeleyip tartışmak, yönetimsel bakış açısı geliştirmek ve sağlık yöneticilerinin sorunlarına yönelik sonuç ve tavsiyeler oluşturacak yetenekleri geliştirebilmek.
Dersin İçeriği Bu ders; İletişim Kavramı ve Süreci,Etkili İletişim Kavramı ve Süreci,Sağlıkta Temel Kavramlar, Görevler ve Haklar,Sağlık Hizmetlerinde Etkili İletişim,Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Medya,Hastayı Tanıma,Hasta Hekim İletişimi,ARA SINAV,Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Personeli İle İletişimi,Hastalar Arası İletişim,Hasta Yakınlarıyla İletişim ,Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Fiziksel Engeli Olan Hastalar),Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Zihinsel Engeli Olan Hastalar),Sağlık Hizmetlerinin Sunumunda Kriz Durumları ve Kriz İletişimi ,Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 İletişim Kavramı ve Süreci
2 Etkili İletişim Kavramı ve Süreci
3 Sağlıkta Temel Kavramlar, Görevler ve Haklar
4 Sağlık Hizmetlerinde Etkili İletişim
5 Sağlık Kurumlarında Kurumsal İletişim ve Medya
6 Hastayı Tanıma
7 Hasta Hekim İletişimi
8 ARA SINAV
9 Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Personeli İle İletişimi
10 Hastalar Arası İletişim
11 Hasta Yakınlarıyla İletişim
12 Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Fiziksel Engeli Olan Hastalar)
13 Özel Hastalar ve Yakınlarıyla İletişim (Zihinsel Engeli Olan Hastalar)
14 Sağlık Hizmetlerinin Sunumunda Kriz Durumları ve Kriz İletişimi
15 Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları; Görgü ve Nezaket
Kaynak
1. OKAY Sağlık İletişimi, Dersin Yayınları, İstanbul, 2012. 2. Çınarlı, İnci, (2008), Sağlık İletişimi ve Medya, Ankara: Nobel 3. Okay, Ayla, (2009), Sağlık İletişimi, İstanbul: MediaCat 4. Tabak, Ruhi Selçuk, (1999), Sağlık İletişimi, İstanbul: Literatür 5. Seal, Clive (2003), "Health and The Media: An Overview", Sociology of Health and Illness, vol.25, no.6,pp.513-531 6. Özdemir, Gamze Yücesan, Özdemir, Ali Murat, (2006), “Medya ve Sağlık: Patolojik Bir İlişki”, Toplum ve Hekim, Ocak-Şubat, cilt 21, sayı 1, s.32-38. 7. Schiavo, Renata, (2007) , Health Communication: From Theory to Practice, Jossey Bass, USA 8. Parrott, Roxanne, (2004), Emphasizing Communication in Health Communication", Journal of Communication, December

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Anestezi ihtiyacı duyulan her türlü cerrahi işlem öncesinde, işlem sırasında ve sonrasında anestezi uzmanı ile koordinasyon içerisinde anestezi uygulamalarını yapar.
2
Anestezi cihaz ve ekipmanlarının işlem öncesinde hazırlığını ve işlem sonrasında kontrolünü yapar.
3
Hastanın ihtiyacına göre anestezi uzmanının uygun gördüğü ilaç, sıvı, kan ve kan ürünlerini hazırlar ve uygular.
4
İşlem sırasında hastanın havayolu kontrolünü sağlar.
5
Acil durumlarda ilk yardım uygulamalarını hızlı ve etkin bir şekilde uygular.
6
İşlem sırasında hastanın monitörizasyonunu sağlar, vital bulgularını kontrol eder ve order edilen tüm tedavileri uygular.
7
Yapmış olduğu tüm işlem ve uygulamaları zamanında ve doğru kayıt eder.
8
Anestezi teknikeri olarak temel mesleki becerilere ve mesleki etik değerlere sahip olur.
9
Hasta, hasta yakınları ve ekip arkadaşları ile etkin ve olumlu iletişim kurar.
10
Sosyal ve mesleki açıdan kendisini geliştirmeye yönelik olarak yenilikleri takip eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı Düzeyi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu