Ders Detayı
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| KLİNİK BİLİMLER | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ezgi GÜÇLÜ |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Genel olarak klinik bilimlerdeki hastalıkları tanımlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik Bilimlere Giriş,Ortopedik Bozukluklar,Ortopedik Bozukluklar,Ortopedik Bozukluklar,Romatolojik Hastalıklar,Nörolojik Hastalıklar,Nörolojik Hastalıklar,Ara Sınav ,Dahili Sistem Hastalıkları,Solunum Sistemi Hastalıkları,Kalp Damar Hastalıkları,Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları, Göz Hastalıkları,Kadın Doğum Hastalıkları, Dermatolojik Hastalıklar,Mikrobiyolojik ve RadyolojikTanı Yöntemleri,Biyokimyasal Tanı Yöntemleri,Final Sınav; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Klinik bilimlerin temel kavramlarını, hastalık sınıflandırmalarını ve sağlık–hastalık ilişkisini açıklar. | ||
| Sık karşılaşılan ortopedik hastalıkların patofizyolojisini açıklar, | ||
| Başlıca romatolojik hastalıkların etyolojisini, patogenezini ve klinik özelliklerini açıklar. | ||
| Merkezi sinir sistemi hastalıklarının patofizyolojisini özetler, nörolojik hastalıkların klinik bulgularını ve tanı yöntemlerini tanımlar. | ||
| Dahili sistem hastalıklarının temel belirtilerini, tanı kriterlerini ve klinik önemini açıklar. | ||
| Solunum sistemi hastalıklarının etyopatogenezini ve temel klinik bulgularını tanımlar. | ||
| Kardiyovasküler hastalıkların temel fizyopatolojisini ve klinik bulgularını açıklar. | ||
| Kulak-burun-boğaz ve göz hastalıklarının temel klinik özelliklerini ve fizyoterapi açısından önemini açıklar. | ||
| Kadın doğum ve dermatolojik hastalıkların temel özelliklerini ve klinik bulgularını tanımlar. | ||
| Mikrobiyolojik hastalıklarda kullanılan temel tanı yöntemlerini, radyolojik görüntüleme tekniklerini, biyokimyasal tanı parametrelerini ve hastalıklarla ilişkisini açıklar. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Klinik Bilimlere Giriş | |
| 2 | Ortopedik Bozukluklar | |
| 3 | Ortopedik Bozukluklar | |
| 4 | Ortopedik Bozukluklar | |
| 5 | Romatolojik Hastalıklar | |
| 6 | Nörolojik Hastalıklar | |
| 7 | Nörolojik Hastalıklar | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dahili Sistem Hastalıkları | |
| 10 | Solunum Sistemi Hastalıkları | |
| 11 | Kalp Damar Hastalıkları | |
| 12 | Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları, Göz Hastalıkları | |
| 13 | Kadın Doğum Hastalıkları, Dermatolojik Hastalıklar | |
| 14 | Mikrobiyolojik ve RadyolojikTanı Yöntemleri | |
| 15 | Biyokimyasal Tanı Yöntemleri | |
| 16 | Final Sınav |
| Kaynak |
| 1. Öğretim Elemanı Ders Notları 2. Karaduman, A., & Tunca Yılmaz, Ö. (2017). Fizyoterapi Rehabilitasyon: Genel Fizyoterapi. Hipokrat Kitabevi, İstanbul. 3. Karaduman, A., & Tunca Yılmaz, Ö. (2017). Fizyoterapi Rehabilitasyon: Ortopedik Rehabilitasyon – Pediatrik Rehabilitasyon. Hipokrat Kitabevi, İstanbul. 4. Karaduman, A., & Tunca Yılmaz, Ö. (2017). Fizyoterapi Rehabilitasyon: Nörolojik Rehabilitasyon – Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Hipokrat Kitabevi, İstanbul. 5. Goodman, C., & Fuller, K. (2021). Pathology: Implications for the Physical Therapist (5th ed.). Elsevier, St. Louis. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
| Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| KLİNİK BİLİMLER | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
| Ders Programı |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ezgi GÜÇLÜ |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Genel olarak klinik bilimlerdeki hastalıkları tanımlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders; Klinik Bilimlere Giriş,Ortopedik Bozukluklar,Ortopedik Bozukluklar,Ortopedik Bozukluklar,Romatolojik Hastalıklar,Nörolojik Hastalıklar,Nörolojik Hastalıklar,Ara Sınav ,Dahili Sistem Hastalıkları,Solunum Sistemi Hastalıkları,Kalp Damar Hastalıkları,Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları, Göz Hastalıkları,Kadın Doğum Hastalıkları, Dermatolojik Hastalıklar,Mikrobiyolojik ve RadyolojikTanı Yöntemleri,Biyokimyasal Tanı Yöntemleri,Final Sınav; konularını içermektedir. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| Klinik bilimlerin temel kavramlarını, hastalık sınıflandırmalarını ve sağlık–hastalık ilişkisini açıklar. | ||
| Sık karşılaşılan ortopedik hastalıkların patofizyolojisini açıklar, | ||
| Başlıca romatolojik hastalıkların etyolojisini, patogenezini ve klinik özelliklerini açıklar. | ||
| Merkezi sinir sistemi hastalıklarının patofizyolojisini özetler, nörolojik hastalıkların klinik bulgularını ve tanı yöntemlerini tanımlar. | ||
| Dahili sistem hastalıklarının temel belirtilerini, tanı kriterlerini ve klinik önemini açıklar. | ||
| Solunum sistemi hastalıklarının etyopatogenezini ve temel klinik bulgularını tanımlar. | ||
| Kardiyovasküler hastalıkların temel fizyopatolojisini ve klinik bulgularını açıklar. | ||
| Kulak-burun-boğaz ve göz hastalıklarının temel klinik özelliklerini ve fizyoterapi açısından önemini açıklar. | ||
| Kadın doğum ve dermatolojik hastalıkların temel özelliklerini ve klinik bulgularını tanımlar. | ||
| Mikrobiyolojik hastalıklarda kullanılan temel tanı yöntemlerini, radyolojik görüntüleme tekniklerini, biyokimyasal tanı parametrelerini ve hastalıklarla ilişkisini açıklar. |
| Öğretim Yöntemleri: | |
| Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
| Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Klinik Bilimlere Giriş | |
| 2 | Ortopedik Bozukluklar | |
| 3 | Ortopedik Bozukluklar | |
| 4 | Ortopedik Bozukluklar | |
| 5 | Romatolojik Hastalıklar | |
| 6 | Nörolojik Hastalıklar | |
| 7 | Nörolojik Hastalıklar | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dahili Sistem Hastalıkları | |
| 10 | Solunum Sistemi Hastalıkları | |
| 11 | Kalp Damar Hastalıkları | |
| 12 | Kulak-Burun-Boğaz Hastalıkları, Göz Hastalıkları | |
| 13 | Kadın Doğum Hastalıkları, Dermatolojik Hastalıklar | |
| 14 | Mikrobiyolojik ve RadyolojikTanı Yöntemleri | |
| 15 | Biyokimyasal Tanı Yöntemleri | |
| 16 | Final Sınav |
| Kaynak |
| 1. Öğretim Elemanı Ders Notları 2. Karaduman, A., & Tunca Yılmaz, Ö. (2017). Fizyoterapi Rehabilitasyon: Genel Fizyoterapi. Hipokrat Kitabevi, İstanbul. 3. Karaduman, A., & Tunca Yılmaz, Ö. (2017). Fizyoterapi Rehabilitasyon: Ortopedik Rehabilitasyon – Pediatrik Rehabilitasyon. Hipokrat Kitabevi, İstanbul. 4. Karaduman, A., & Tunca Yılmaz, Ö. (2017). Fizyoterapi Rehabilitasyon: Nörolojik Rehabilitasyon – Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Hipokrat Kitabevi, İstanbul. 5. Goodman, C., & Fuller, K. (2021). Pathology: Implications for the Physical Therapist (5th ed.). Elsevier, St. Louis. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
| Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
| No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
Değerlendirme Sistemi
| Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
| Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
| Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |