Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | MOT1111085 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve ÖZBAŞ KİLİSLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | I. Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına, Etkinlik yönetiminin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak. II. Etkinlik ekibinin değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak III. Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisi kazandırmak. Etkinlik yönetimi Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkinlik organizasyon süreçleri,Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri,Microsoft Office Uygulamaları,Mezun Buluşması,Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi,Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi ,Kurumsal yazışma teknikleri,ARA SINAV,Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli,Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi,1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti,Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi,İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi,Kariyer Günleri,1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Etkinlik organizasyon süreçleri | |
2 | Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri | |
3 | Microsoft Office Uygulamaları | |
4 | Mezun Buluşması | |
5 | Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi | |
6 | Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi | |
7 | Kurumsal yazışma teknikleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli | |
10 | Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi | |
11 | 1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti | |
12 | Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi | |
13 | İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi | |
14 | Kariyer Günleri | |
15 | 1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular. | ||||||
2 | Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır. | ||||||
3 | Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
4 | Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar. | ||||||
5 | Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular. | ||||||
6 | Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar. | ||||||
8 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
9 | Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | MOT1111085 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Merve ÖZBAŞ KİLİSLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | I. Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına, Etkinlik yönetiminin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak. II. Etkinlik ekibinin değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak III. Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisi kazandırmak. Etkinlik yönetimi Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkinlik organizasyon süreçleri,Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri,Microsoft Office Uygulamaları,Mezun Buluşması,Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi,Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi ,Kurumsal yazışma teknikleri,ARA SINAV,Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli,Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi,1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti,Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi,İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi,Kariyer Günleri,1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Etkinlik organizasyon süreçleri | |
2 | Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri | |
3 | Microsoft Office Uygulamaları | |
4 | Mezun Buluşması | |
5 | Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi | |
6 | Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi | |
7 | Kurumsal yazışma teknikleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli | |
10 | Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi | |
11 | 1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti | |
12 | Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi | |
13 | İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi | |
14 | Kariyer Günleri | |
15 | 1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Moda Tasarımı alanıyla ilgili yöntem ve teknikleri kavrar ve bu teknikleri uygular. | ||||||
2 | Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanır. | ||||||
3 | Moda Tasarımı alanına yönelik edindiği kuramsal bilgi ve beceriler doğrultusunda, karşılaştığı problemleri çözmede bilimsel yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
4 | Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile tasarlar. | ||||||
5 | Tasarım yapma, model geliştirme, kalıp hazırlama, kesim, dikim ve kalite kontrol tekniklerini uygular. | ||||||
6 | Bilgisayar ve bilgi iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanır. | ||||||
7 | Tekstil uygulamaları sırasında aynı meslek disiplini içerisinde ve disiplinler arasında takım çalışmalarını kavrar. | ||||||
8 | Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
9 | Sorumluluk alanı ile ilgili olarak analitik düşünür, sorgular ve araştırır; alanıyla ilgili uluslararası platformlarda sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki etik ve kültürel değerleri savunur. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |