Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | MİR1111085 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ömer Faruk KAÇMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | I. Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına, Etkinlik yönetiminin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak. II. Etkinlik ekibinin değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak III. Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisi kazandırmak. Etkinlik yönetimi Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkinlik organizasyon süreçleri,Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri,Microsoft Office Uygulamaları,Mezun Buluşması,Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi,Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi ,Kurumsal yazışma teknikleri,ARA SINAV,Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli,Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi,1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti,Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi,İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi,Kariyer Günleri,1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Etkinlik organizasyon süreçleri | |
2 | Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri | |
3 | Microsoft Office Uygulamaları | |
4 | Mezun Buluşması | |
5 | Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi | |
6 | Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi | |
7 | Kurumsal yazışma teknikleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli | |
10 | Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi | |
11 | 1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti | |
12 | Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi | |
13 | İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi | |
14 | Kariyer Günleri | |
15 | 1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ETKİNLİK ÇALIŞMALARI | MİR1111085 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ömer Faruk KAÇMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | I. Etkinlik yönetiminin temel kavramlarına, Etkinlik yönetiminin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak. II. Etkinlik ekibinin değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak III. Etkinlik yönetiminin diğer alanlarla bütünleşik çalışmasını sağlama ve yönetme becerisi kazandırmak. Etkinlik yönetimi Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etkinlik organizasyon süreçleri,Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri,Microsoft Office Uygulamaları,Mezun Buluşması,Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi,Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi ,Kurumsal yazışma teknikleri,ARA SINAV,Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli,Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi,1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti,Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi,İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi,Kariyer Günleri,1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği; konularını içermektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrencilerin Kariyer Merkezi Faaliyetlerini Tanıyabilmesi Öğrencilerin Öz Farkındalığının Artırılabilmesi Öğrencilerin Kariyer Seçeneklerini Keşfedebilmesi Kendini İfade Etme ve Etkili İletişim Becerilerinin Geliştirilebilmesi Profesyonel İlişki Ağlarının Öneminin Kavranabilmesi Destek Birimlerinin Tanıtılabilmesi Öğrencilerin Etkin Kaynak Kullanımını Öğrenebilmesi |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Etkinlik organizasyon süreçleri | |
2 | Kahve ve sosyal medya etkileşimi semineri | |
3 | Microsoft Office Uygulamaları | |
4 | Mezun Buluşması | |
5 | Beykoz Cam ve Billur Müzesi teknik gezi | |
6 | Optik Kalite Belgelendirmeleri - Sektörden katılımcı İle Söyleyişi | |
7 | Kurumsal yazışma teknikleri | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Sağlık Tarihi Müzesi - Optisyenlik Müzesi Belgeseli | |
10 | Optisyenlik Sektörü - Katılımcı İle Söyleyişi | |
11 | 1. Bölge İstanbul Optisyen-Gözlükçüler Odası Ziyareti | |
12 | Optik Satış ve Mağaza Yönetimi - Sektörden Katılımcı İle Söyleyişi | |
13 | İstanbul Modern Sanat Müzesi - Optik Sanat (Opt Art) İllüzyon Teknik Gezi | |
14 | Kariyer Günleri | |
15 | 1 Haziran Optisyen-Gözlükçüler Günü Etkinliği |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Koruma alanında temel ilke ve yöntemleri bilir. | ||||||
2 | Kültürel miras eserlerini oluşturan malzemeleri bilen, bozulmaları tanıyan, bozulmalara karşı önlem alabilecek bilgiye sahip olur. | ||||||
3 | Temel teknik resim kurallarını bilir, mimari öğeleri ölçülendirip çizerek belgeler. | ||||||
4 | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenir. | ||||||
5 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere sahip olur. | ||||||
6 | Mesleki araçları ve teknikleri kullanır. | ||||||
7 | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımlarını ve bilgi iletişim teknolojilerini başarıyla kullanır. | ||||||
8 | Alanını ilgilendiren bilimsel bilgiye ulaşma, güncel yenilikleri takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Multidisipliner etkileşime önem verir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |