Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MUTFAK TASARIM İLKELERİICMT2210805Bahar Dönemi1+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMutfak mekânı ile ilgili genel bilgileri kavrama Mutfakta kullanıcı gereksinmeleri Mutfak mekânı ile ilgili antropometrik boyutları öğrenme, Mutfakta yer alan eylemler, çalışma bölgeleri ve çalışma üçgeni hakkında bilgi sahibi olma, Mutfak tipleri ve tasarım ilkeleri ve günümüz mutfak tasarımlarında malzeme ve detaylara hakim olma.
Dersin İçeriğiBu ders; Konutlarda mutfak tasarımı ve ergonomi.,Antropometri ve temel hareketlere ilişkin boyutlar.,Mutfaklarda yer alan aktivitelere ilişkin boyutlar.,Konut mutfaklarında tasarım kriterleri.,Mutfak tipleri, tanımları ve özellikleri, Mutfağın konut birimi içerisindeki yeri ve diğer mekanlarla ilişkisi.,Mutfakta çalışma yüzeyleri ve mutfaktaki çalışma merkezleri.,Mutfakta yer alması gereken donatı elemanları.,Ara sınav,Mutfaktaki tezgahlar ve mutfakta depolama üniteleri,Konut mutfaklarında kullanılan malzeme türleri.
Bir mutfak tasarımı projesinin verilmesi ve konuya ilişkin tartışmalar.
,Bir mutfak tasarımı projesinin verilmesi ve konuya ilişkin tartışmalar.,Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme,Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme,Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Konut mutfaklarında kullanılan malzeme türlerini bilir.
Konut mutfaklarında yer alması gereken donatı elemanlarını bilir.
Konut mutfağında her alana özgü işleyiş şeması hazırlayabilir.
Konut mutfağı uygulama projesini detaylarıyla hazırlar.
Konut mutfaklarında kullanılan aksesuarları ve kullanım alanlarını bilir.
Mutfak mekanında işleyişe uygun plan çözümlemesi yapar.
Mutfak mekanında yer alması gereken donatı elemanlarını bilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Konutlarda mutfak tasarımı ve ergonomi.
2Antropometri ve temel hareketlere ilişkin boyutlar.
3Mutfaklarda yer alan aktivitelere ilişkin boyutlar.
4Konut mutfaklarında tasarım kriterleri.
5Mutfak tipleri, tanımları ve özellikleri, Mutfağın konut birimi içerisindeki yeri ve diğer mekanlarla ilişkisi.
6Mutfakta çalışma yüzeyleri ve mutfaktaki çalışma merkezleri.
7Mutfakta yer alması gereken donatı elemanları.
8Ara sınav
9Mutfaktaki tezgahlar ve mutfakta depolama üniteleri
10Konut mutfaklarında kullanılan malzeme türleri.
Bir mutfak tasarımı projesinin verilmesi ve konuya ilişkin tartışmalar.
11Bir mutfak tasarımı projesinin verilmesi ve konuya ilişkin tartışmalar.
12Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme
13Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme
14Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme
15Final sınavı
Kaynak
Deniz Ayşe Yazıcıoğlu, Mutfak Tasarım Süreci: Analiz, Karar, Planlama, Literatür Yayıncılık Mary Fisher Knott, Kitchen and Bath DesignAĞAT, NİLÜFER, Konut tasarımında mutfağın etkisi ve mutfak tasarımı, İTÜ Mimarlık Fakültesi ESRA AYKUL, Mutfak tasarımında renk kullanımı ve rengin belirlenmesine etki eden ögelerin belirlenmesi KEMAL YILDIRIM, Konut mutfaklarının mekan ve donatı organizasyonunda ergonomik yaklaşım İPEK FİTOZ, Islak hacimlerin tarihsel perspektif içinde gelişimi GÜLTEN CÖMERT, Konut mutfaklarının geçmişten günümüze gelişimiPile, J.F. (1995) Interior Design. Hary N Abrams, Incorpotated: NYBaytin, N (1980) Konut Islak Mekanları, Tübitak: ANKARA

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MUTFAK TASARIM İLKELERİICMT2210805Bahar Dönemi1+234
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMutfak mekânı ile ilgili genel bilgileri kavrama Mutfakta kullanıcı gereksinmeleri Mutfak mekânı ile ilgili antropometrik boyutları öğrenme, Mutfakta yer alan eylemler, çalışma bölgeleri ve çalışma üçgeni hakkında bilgi sahibi olma, Mutfak tipleri ve tasarım ilkeleri ve günümüz mutfak tasarımlarında malzeme ve detaylara hakim olma.
Dersin İçeriğiBu ders; Konutlarda mutfak tasarımı ve ergonomi.,Antropometri ve temel hareketlere ilişkin boyutlar.,Mutfaklarda yer alan aktivitelere ilişkin boyutlar.,Konut mutfaklarında tasarım kriterleri.,Mutfak tipleri, tanımları ve özellikleri, Mutfağın konut birimi içerisindeki yeri ve diğer mekanlarla ilişkisi.,Mutfakta çalışma yüzeyleri ve mutfaktaki çalışma merkezleri.,Mutfakta yer alması gereken donatı elemanları.,Ara sınav,Mutfaktaki tezgahlar ve mutfakta depolama üniteleri,Konut mutfaklarında kullanılan malzeme türleri.
Bir mutfak tasarımı projesinin verilmesi ve konuya ilişkin tartışmalar.
,Bir mutfak tasarımı projesinin verilmesi ve konuya ilişkin tartışmalar.,Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme,Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme,Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme,Final sınavı; konularını içermektedir.
Ders Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Konut mutfaklarında kullanılan malzeme türlerini bilir.
Konut mutfaklarında yer alması gereken donatı elemanlarını bilir.
Konut mutfağında her alana özgü işleyiş şeması hazırlayabilir.
Konut mutfağı uygulama projesini detaylarıyla hazırlar.
Konut mutfaklarında kullanılan aksesuarları ve kullanım alanlarını bilir.
Mutfak mekanında işleyişe uygun plan çözümlemesi yapar.
Mutfak mekanında yer alması gereken donatı elemanlarını bilir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Konutlarda mutfak tasarımı ve ergonomi.
2Antropometri ve temel hareketlere ilişkin boyutlar.
3Mutfaklarda yer alan aktivitelere ilişkin boyutlar.
4Konut mutfaklarında tasarım kriterleri.
5Mutfak tipleri, tanımları ve özellikleri, Mutfağın konut birimi içerisindeki yeri ve diğer mekanlarla ilişkisi.
6Mutfakta çalışma yüzeyleri ve mutfaktaki çalışma merkezleri.
7Mutfakta yer alması gereken donatı elemanları.
8Ara sınav
9Mutfaktaki tezgahlar ve mutfakta depolama üniteleri
10Konut mutfaklarında kullanılan malzeme türleri.
Bir mutfak tasarımı projesinin verilmesi ve konuya ilişkin tartışmalar.
11Bir mutfak tasarımı projesinin verilmesi ve konuya ilişkin tartışmalar.
12Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme
13Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme
14Proje görüşmesi, eskiz geliştirme-değerlendirme
15Final sınavı
Kaynak
Deniz Ayşe Yazıcıoğlu, Mutfak Tasarım Süreci: Analiz, Karar, Planlama, Literatür Yayıncılık Mary Fisher Knott, Kitchen and Bath DesignAĞAT, NİLÜFER, Konut tasarımında mutfağın etkisi ve mutfak tasarımı, İTÜ Mimarlık Fakültesi ESRA AYKUL, Mutfak tasarımında renk kullanımı ve rengin belirlenmesine etki eden ögelerin belirlenmesi KEMAL YILDIRIM, Konut mutfaklarının mekan ve donatı organizasyonunda ergonomik yaklaşım İPEK FİTOZ, Islak hacimlerin tarihsel perspektif içinde gelişimi GÜLTEN CÖMERT, Konut mutfaklarının geçmişten günümüze gelişimiPile, J.F. (1995) Interior Design. Hary N Abrams, Incorpotated: NYBaytin, N (1980) Konut Islak Mekanları, Tübitak: ANKARA

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1 - Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir. Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma, yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
2
2 - Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir. Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur. Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir. Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir. Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
3
3 - Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
4 - Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
5 - Tasarladığı projeleri çeşitli çizim teknikleri aktarabilir. Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.
6
6 - Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir. Tasarladığı yaşam alanları için endüstriyel anlamda üretilebilen mobilya tasarımları hakkında önermelerde bulunabilir.

Değerlendirme Sistemi

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu